خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

تازه‌ترین جزئیات از قتل اتفاقی پاکبان مشهدی

  • کد خبر: ۱۰۷۰۱۰
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
تازه‌ترین جزئیات از قتل اتفاقی پاکبان مشهدی
عاملان جنایت در خیابان کشمیری پس از گذشت ۲ روز از وقوع جرم دستگیر شدند.

محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ از صبح جمعه که یک پاکبان مشهدی مظلومانه و هنگام خدمت به شهروندان به ضرب گلوله افرادی ناشناس کشته شد تا عصر جمعه که متهمان این جنایت دل خراش دستگیر شدند، تنها دو روز گذشت، اما ابهامات موجود در پرونده موجب گمانه زنی‌هایی درباره چرایی این جنایت شد. اما با دستگیری سه متهم این پرونده مشخص شد مرحوم عیسی جلایریان (پاکبان مقتول) قربانی یک نزاع خیابانی شده‌است.

مرحوم جلایریان از ساعت ۴ صبح روز پنجشنبه درست پس از خوردن سحری راهی خیابان شهید کشمیری شد تا با زبان روزه و مثل هر روز با تمیز کردن خیابان و جمع آوری زباله ها، بدون هیچ هیاهویی به مردم شهرش خدمت کند. او مثل همیشه جارو به دست کوچه‌های این خیابان را یکی پس از دیگری تمیز می‌کرد و پیش می‌رفت، غافل از اینکه حادثه‌ای شوم در کوچه شصت و دوم در انتظار اوست.
ساعت از ۸:۰۰ گذشته بود که ناگهان خودرویی با ترمز ناگهانی وسط خیابان متوقف می‌شود و عده‌ای در کسری از ثانیه مقابل همدیگر صف آرایی می‌کنند. این تقابل مسلحانه خیلی زود منجر به آتش گشودن طرفین می‌شود تا جایی که اهالی وحشت زده به خیابان می‌آیند.

جسد خونین برجای مانده روی آسفالت

با حضور شهروندان مشخص می‌شود که عاملان تیراندازی از محل گریخته اند و سکوتی آمیخته با ترس و وحشت محله را در برگرفته است، اما لحظاتی بعد شهروندان با دیدن پیکر غرق در خون پاکبانی که هر روز محله شان را تمیز می‌کرد شوکه شدند و در بهت فرو رفتند.

زمان زیادی نگذشته بود که با اعلام موضوع به پلیس ۱۱۰ و اورژانس، نیرو‌های انتظامی و تکنیسین‌های اورژانس در محل حاضر شدند. معاینات اولیه نشان داد که یکی از گلوله‌های شلیک شده به سر پاکبان خورده و این فرد در جا کشته شده است.
با اعلام قتل بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲ مشهد به همراه کارآگاهان پلیس آگاهی به محل آمدند. بررسی‌های اولیه قاضی صادق صفری نشان داد که پنج پوکه در خیابان افتاده که یکی متعلق به اسلحه کلاشنیکوف و چهار گلوله نیز از کلت بوده است.

شناسایی هویت ضاربان

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی با هدایت جواد شفیع زاده، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی آغاز شد. بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته منجر به ردزنی خودرو حامل متهمان شد. مأموران در همان روز حادثه توانستند با سرنخ‌های موجود متهمان را شناسایی و اقدامات لازم برای شناسایی محل اختفایشان را آغاز کنند.
کارآگاهان پلیس آگاهی در همان روز حادثه محل اختفای احتمالی متهمان را شناسایی کردند و بلافاصله برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند، اما پس از ورود مأموران به این منازل مسکونی مشخص شد که متهمان این ساختمان‌ها را خالی کرده و گریخته اند.

دستگیری در روز جمعه

شاخه‌ای دیگر از تحقیقات منجر به ردزنی و شناسایی محل جدید اختفای متهمان و شناسایی سه متهم پرونده شد. براساس اطلاع رسانی روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی، سه نفر از متهمان مربوط به یک طرف نزاع به همراه سلاح کلاشنیکوف دستگیر شده اند و تلاش برای دستگیری طرف دیگر پرونده که دارای پرونده‌های متعدد کیفری است ادامه دارد.

قتل اتفاقی پاکبان

در بازجویی‌های اولیه از متهمان دستگیر شده مشخص شد که آن‌ها با طرف دیگر این پرونده از مدت‌ها قبل اختلافاتی - که احتمالا بر سر ملک بوده است- داشته اند و روز حادثه برای گفتگو سر قرار حاضر می‌شوند. از آنجایی که هر دو گروه به همدیگر اعتماد نداشته اند با اسلحه به محل می‌آیند که در همان لحظات اولیه به سمت یکدیگر شلیک می‌کنند. در این میان پاکبان مشهدی که در حال نظافت کوچه بوده کاملا اتفاقی وسط این نزاع مسلحانه قرار می‌گیرد و یک گلوله به زانویش -گلوله درون پا کشف شد- و یک گلوله دیگر به سرش می‌خورد که موجب قتل او می‌شود. طرفین نزاع با دیدن صحنه اصابت گلوله‌ها به پاکبان، بلافاصله سوار خودرو شده و از محل متواری می‌شوند. تحقیقات درباره دیگر ابعاد این پرونده و همچنین دستگیری دیگر متهمان همچنان ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->