روز تحلیف پوتین مشخص شد سخنگوی گردان‌های قسام: اسرائیل در شن‌های غزه گیر افتاده است جمعی از کارگران فردا چهارشنبه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند اوضاع وحشتناک اسیران غزه به روایت آزاده فلسطینی عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد رئیسی وارد «کراچی» قلب اقتصادی پاکستان شد حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل وزیر دفاع روسیه: اوکراین ۵۰۰ هزار سرباز از دست داده است دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ روسیه شد اردوغان در راه بازگشت از عراق: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «امیر تتلو» برگزار شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد شعب اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز گروسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است سخنگوی وزارت خارجه: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: انتخاب روزهای تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد
سرخط خبرها

خودداری وزارت نفت از ثبت اطلاعات در سامانه حقوق و دستمزد

  • کد خبر: ۱۰۷۰۳۸
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
خودداری وزارت نفت از ثبت اطلاعات در سامانه حقوق و دستمزد
مسئول کارگروه بررسی وضعیت سامانه‌های پاکنا و حقوق و دستمزد مجلس، گفت: وزارت نفت هیچ اطلاعاتی را از بخش ستادی و سازمان‌های تابعه خود، وارد سامانه ثبت حقوق و مزایا ثبت نکرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سیدمحمدرضا میرتاج الدینی مسئول کارگروه بررسی وضعیت سامانه‌های پاکنا و حقوق و دستمزد مجلس، با اشاره به اینکه گزارش آخرین وضعیت سامانه‌های پاکنا و حقوق و دستمزد تا تاریخ دی ماه سال ۱۴۰۰ در کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد، گفت: براساس گزارش معاونت نظارت مجلس، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌های مجلس در این خصوص متاسفانه صراحت قانون به صورت کامل رعایت نشده و هنوز برخی دستگاه‌ها اطلاعات خود را ارائه و ثبت نکرده‌اند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: از مجموع ۴۷۲۸ دستگاه تا آن تاریخ تعداد ۳۰۲۶ دستگاه یعنی ۶۴ درصد اطلاعات خود را در خصوص حقوق کارمندان در سامانه پاکنا ثبت کرده اند. اما از سوی دیگر ۱۷۰۰ دستگاه یعنی ۳۶ درصد اقدامی برای ثبت اطلاعات حقوق و دستمزد کارمندان خود نکرده اند که ما در کمیسیون پیگیر علت عدم اقدام این دستگاه‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: همچنین اطلاعات مربوط به ۲ میلیون و صد هزار نفر از کارکنان دولت اعم از رسمی، پیمانی، قرارداد کارمعین، رسمی آزمایشی، طرح پزشکان و پیراپزشکان، قراردادی موقت و ... در سامانه پاکنا ثبت شده است.  یکی از تاکیدات کمیسیون برنامه و بودجه ثبت اطلاعات مربوط به افراد شرکتی در این سامانه است تا تعداد افراد شرکتی مرتبط با دستگاه‌های دولتی مشخص شود.  

میرتاج‌الدینی اظهار کرد: براساس گزارش دستگاه‌های نظارتی در خصوص میزان ثبت اطلاعات دستگاه‌ها در سامانه ثبت حقوق و مزایا،  از ۴۷۱۶ دستگاه حدود ۲۰۵۳ دستگاه یعنی ۴۴ درصد نسبت به ثبت حداقل یک حقوق و مزایای کارکنان خود اقدام کرده اند، اما ۵۴ درصد این دستگاه‌ها نیز اقدامی نداشته‌اند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: همچنین از مجموع ۲۷۶۳ دستگاه زیرمجموعه قوه مجریه ۱۶۸۶ دستگاه یعنی ۶۰ درصد نسبت به ثبت حداقل حقوق اقدام کرده‌اند و سازمان‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌ها نسبت به ستاد وزارتخانه‌ها عملکرد ضعیف‌تری داشته‌اند.

مسئول کارگروه بررسی وضعیت سامانه‌های پاکنا و حقوق و دستمزد مجلس ادامه داد: در میان ۱۷ وزارتخانه مشمول قانون ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه متاسفانه تنها وزارت نفت هیچ اطلاعاتی را از بخش ستادی و سازمان‌های تابعه خود وارد سامانه ثبت حقوق و مزایا نکرده است، البته این محصول دولت قبل بوده و از دولت جدید و وزیر نفت می‌خواهیم این خلا و نقصی را که از گذشته باقی مانده،  جبران کند.  

وی تاکید کرد: قوه مقننه نیز در بحث ثبت حقوق و مزایاس دستگاه‌های زیرمجموعه خود عملکردی حدود ۸۰ درصد داشته است و عملکرد قوه قضائیه در مجموع ۷۹ درصد بوده است و در این میان دادگستری استان‌ها نسبت به ستاد قوه قضائیه عملکرد بهتری داشته است.

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->