ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود
سرخط خبرها

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در جلسه با رئیسی چه گفتند؟

  • کد خبر: ۱۰۷۰۴۳
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در جلسه با رئیسی چه گفتند؟
رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: جلسه با آقای رئیسی نسبت به جلسات با آقای روحانی آرام‌تر بود.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن هاشمی‌رفسنجانی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران،  درباره دیدار روز گذشته‌ی برخی فعالان سیاسی با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور اظهار داشت: این جلسات در همه دولت‌ها گذاشته می‌شود و معمولا روسای جمهور از فرصت ماه رمضان استفاده می‌کنند و با گروه‌های مختلف ملاقات‌هایی دارند؛ جلسه دیروز هم از ساعت ۱۸ آغاز شد و تا نماز و افطار ادامه داشت.

وی افزود: مدعوین از منظر سیاسی خود صحبت کردند و بعضا صحبت‌ها از دستور هم خارج می‌شد. اگرچه بواسطه آنکه مدعوین عمدتا دبیران کل احزاب و روسای شورا‌های مرکزی احزاب بودند، باید بیشتر درباره احزاب صحبت می‌شد، ولی صحبت‌ها به سمت مسائل اقتصادی رفت. البته این مباحث هم‌اکنون در اولویت است.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: مشکلات مردم، تورم، کسری بودجه، انتخابات و نحوه نگرش شورای نگهبان به تأیید صلاحیت‌ها و همچنین لزوم مراقبت رئیس‌جمهور بر اجرای قانون اساسی از مباحثی بود که در جلسه توسط حضار مطرح شد.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: از دیگر موضوعات نیز سیاست خارجی و برجام بود و آقای رئیس‌جمهور هم در نهایت درباره سیاست‌هایش در حمایت از تولید مسائلی را مطرح کردند.

هاشمی‌رفسنجانی خاطرنشان کرد: جلسه صمیمی بود و عمدتا همه سعی کردند که در فضای آرامی صحبت کنند.

وی، اظهار داشت: بنده نیز تأکید کردم مردم وقتی شاد هستند که فردای روشن داشته باشند و اکثر مردم اگر ببینند قرار است گشایشی در زندگی‌شان بشود، مشکلات امروز را تحمل می‌کنند. مردم باید حس کنند که دولتمردان دنبال راه علاج درد‌های کشور و آن‌ها هستند. علیرغم همه تلاش‌هایی که صورت می‌گیرد، این حس خیلی بین مردم رسوخ نکرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: البته همیشه باید امیدوار بود و من از رئیس‌جمهور محترم خواستم سعی کنند که اطلاعات صحیح، به‌موقع و دقیق را از مسئولان بگیرند و سران قوا را طبق آن داده‌ها هماهنگ کنند. موضوع اطلاعات دقیق برای تصمیم‌گیری بسیار مهم است و وظیفه همه ما این است که سعی کنیم به مردم اطلاعات دقیق بدهیم تا بدانند در چه وضعی هستند و هم‌چنین مسئولان بتوانند تصمیمات صحیح بگیرند.

هاشمی‌رفسنجانی در ادامه افزود: در این جلسه گفتم که با توجه به گذشت ۴۳ سال از انقلاب، نسل جدید با نسلی که انقلاب کردند تفاوت دارد و واقع‌گراتر شده و خیلی به هنجار‌های موجود پایبند نیستند لذا لازم است مدیریت هدف‌گرا ایجاد کنیم تا آنان امیدوار شوند.

هاشمی‌رفسنجانی در ادامه گفت: برخی از فعالان سیاسی ازجمله اصلاح‌طلبانِ تند در این جلسه حضور نداشتند و بیشتر معتدلین بودند و ما هم جناح معتدلِ اصلاح‌طلب هستیم.

وی درباره فضای حاکم بر جلسه اظهار داشت: جلسه با آقای رئیسی نسبت به جلسات با آقای روحانی آرام‌تر بود و همه سعی کردند آرام صحبت کنند و یکی از دلایلش هم این بود که حدود ۹ ماه از حضور آقای رئیسی در ریاست جمهوری گذشته و سعی بر این بود تا به ایشان امیدواری بدهند و به مباحث انتقادی شدید خیلی ورود نکنند. اصولگرایان هم از فرصتی که برایشان پیش آمده اظهار نگرانی می‌کردند که خدای ناکرده این فرصت از دست برود و مردم به امیدهایشان در رأی به آقای رئیسی نرسند و تذکرات این‌چنینی می‌دادند.

دیدار فعالان سیاسی روز گذشته به میزبانی آیت‌الله رئیسی برگزار شد و احمد توکلی، مجید انصاری، حسین مرعشی، علی مطهری، سید مصطفی میرسلیم، زهرا الهیان، محمدحسین صفارهرندی، سعید لیلاز، حمید رسایی، بیژن نوباوه، حسین کمالی، محمد ناظمی اردکانی، علی خضریان، نصرالله پژمان‌فر، سید محمدعلی ابطحی، مجتبی شاکری، مالک شریعتی، اشرف بروجردی، شهاب طباطبایی، الهام امین‌زاده حضور داشتند.

منبع: تسنیم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->