کمیسیون امور داخلی کلیات طرح تشکیل سازمان مهاجرین را تصویب کرد

  • کد خبر: ۱۰۷۰۷۸
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
کمیسیون امور داخلی کلیات طرح تشکیل سازمان مهاجرین را تصویب کرد
عضو کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به تشکیل سازمان مهاجرین، گفت: به موجب این طرح ضمن ساماندهی مجوزهای تردد اتباع بیگانه قرار است نسبت به تسهیل شرایط زندگی مهاجران در کشور ما و ارایه خدمات به آنها اقدام شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ علی حدادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات وزیر کشور مبنی بر سرشماری مهاجران افغانستانی، گفت: در راستای ساماندهی اتباع بیگانه به ویژه مهاجرین افغانستانی مجلس طرح تشکیل سازمان مهاجرین را تهیه و در کمیسیون امور داخلی کشور مطرح به بررسی آن پرداخت و کلیات آن را هم به تصویب رسانده است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، افزود: در این سازمان قرار است اقامت‌ها سامان یابد و نظارت بر ورود مهاجران و اتباع نیز تقویت شود. در حال حاضر ضعف‌هایی وجود دارد لذا ایجاد سازمان به ساماندهی مهاجران و اتباع بیگانه کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فعال شدن این سازمان خلاء یا مشکلات ایجاد شده برای اتباع و شهرهای مرزی را حل می‌کند، اظهار کرد: مباحث مجوز ها و اقامت و بر عهده این سازمان خواهد بود تا فعالیت‌ها یکپارچه شود.

حدادی معتقد است: این سازمان قطعا به تسهیل شرایط زندگی اتباع در کشور ما هم کمک می‌کند، سازمان مهاجران قرار است تمام مشکلات مرتبط با اتباع بیگانه اعم از دادن مجوزهای ورود و تردد، مدت اقامت و یا ارایه خدمات مورد نیاز مهاجران در بخش‌های آموزشی را مرتفع خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با ایجاد این سازمان از ورود غیر مجاز اتباع خارجی به کشور جلوگیری می‌شود. لذا نگرانی‌های امنیتی هم مرتفع خواهد شد. وزارت کشور تاکنون توانمندی لازم را برای ساماندهی اتباع نداشته و از همین رو شاهد بروز مشکلات برای مهاجران یا شهرهای مرزی و حتی ورود غیرقانونی و بدون مجوز افراد با سابقه امنیتی به کشور بودیم.

منبع: خانه ملت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->