سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

حذف ماسک، موج جدیدی از کرونا ایجاد می‌کند

  • کد خبر: ۱۰۷۱۰۳
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱
حذف ماسک، موج جدیدی از کرونا ایجاد می‌کند
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در کشور‌هایی که به یکباره ماسک حذف شد موج شدیدی از بیماری ایجاد شد به همین علت با وجود کنترل نسبی بیماری در ستاد ملی مقابله با کرونا، حذف ماسک یا توقف واکسیناسیون به هیچ عنوان مطرح نشده است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سعید کریمی در پاسخ به این سؤال که با قرار گرفتن کشور در بهترین شرایط کرونایی آیا تصمیمات متناسب با این شرایط اتخاذ شده است؟ افزود: باوجود اینکه امروز به همت مردم و با تدابیر دولت در بهترین شرایط بیماری قرار داریم، اما هرگز کرونا را پایان یافته تلقی نمی‌کنیم، امروز در هند موارد افزایشی است و ما با این کشور فاصله جغرافیایی چندانی نداریم و اگر مراقب نباشیم ممکن است دوباره دچار مشکل شویم.

وی با تأکید بر مراجعان روزانه مشکوک، محتمل و قطعی کرونا به ۱۰ هزار نفر در کشور ادامه داد: آمار مبتلایان روزانه که نیاز به بستری دارند به حدود هزار نفر رسیده است و در مجموع روی تخت بیمارستان‌ها ۳ هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی داریم که از این تعداد هزار نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند پس کرونا هنوز تمام نشده است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: از جهت واکسیناسیون هم توصیه می‌کنیم کسانی که وقت نوبت سوم آن‌ها رسیده است حتما تزریق کنند، زیرا زمان آن که بگذرد ایمنی پایین می‌آید و همین ویروسی که برای یک نفر با ایمنی قوی مشکل ایجاد نمی‌کند می‌تواند برای کسی که ایمنی ضعیفی دارد مشکل ساز شود به همین علت تزریق یک نوبت دیگر برای کسانی که سن بالا یا نقص سیستم ایمنی دارند ابلاغ شده است.

دکتر کریمی افزود: قابل درک است که وقتی شرایط بهتر می‌شود مردم حس می‌کنند دیگر نیازی به مراقبت نیست و این کار رسانه و ما مسئولان است که به مردم گوشزد کنیم که کرونا تمام نشده است و باید مراقب باشیم.

وی با بیان اینکه تا تابستان موج جدیدی پیش بینی نمی‌کنیم، ادامه داد: اگر سویه جدیدی ایجاد نشود انتظار این است که به سمت شرایط بهتری برویم، اما این یک قانون است تا وقتی سیستم ایمنی کل دنیا قوی نشود و واکسیناسیون به صورت عادلانه در کشور‌های دنیا انجام نشود باید مراقب بود، زیرا ویروس در حال گردش است و مطمئن است دوباره جهشی اتفاق بیفتد و یک سویه جدیدی ایجاد شود که ما از آن بی خبر باشیم.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که آمار‌ها تا چه حدی کاهش پیدا کند الزام استفاده از ماسک برداشته می‌شود، گفت: عامل‌های زیادی در این زمینه دخیل است که بررسی و تصویب آن جزو اختیارات ستاد ملی مقابله با کروناست و باید در کمیته‌های تخصصی بحث شود، به طور مثال از نظر کنترل ویروس ما یک «آر او» یا «آر زیرو» داریم که هر فردی چند نفر دیگر را می‌تواند آلوده کند اگر این شاخص به زیر یک برسد یعنی شرایط کنترل شده است و هر نفر کرونایی کمتر از یک نفر را می‌تواند مبتلا کند و این یعنی شیوع بیماری کند می‌شود و شرایط تحت کنترل در می‌آید.

دکتر کریمی با تأکید بر اینکه ماسک هرگز حذف نشده و رعایت شیوه نامه‌ها همچنان پابرجاست، افزود: ستاد مقابله با کرونا هنوز در این زمینه تصمیمی اتخاذ نکرده است و ما نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌کنیم.

منبع: صدا‌ و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->