سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات پرداخت وام به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۷۱۲۱
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳
  • ۲۲
جزئیات پرداخت وام به کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد (۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱)
مدیرعامل بانک رفاه درباره پرداخت تسهیلات به کارگران و بازنشستگان به شرط سپرده‌گذاری گفت: بانک رفاه با کمبود منابع مواجه است چرا که تسهیلاتی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند، از سوی دیگر ۴ میلیون نفر بازنشسته توسط سازمان تامین اجتماعی پوشش داده می‌شود و بانک رفاه در سال می‌تواند به ۵۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اسماعیل لله‌گانی افزود: بانک رفاه طبق قانون بودجه و سند راهبردی وزارت اقتصاد مشمول پرداخت تسهیلات تکلیفی هم می‌شود و علاوه بر ارائه تسهیلات به بازنشستگان، باید به بخش تولید، دانش‌بنیان، مسکن، ازدواج تسهیلات تکلیفی پرداخت کند بنابراین بخشی از منابع و اعتبارات برای پرداخت تسهیلات به بازنشستگان اختصاص می‌یابد.
وی اضافه کرد: البته بازنشستگان برای آن بخشی از اعتبارات که سهمیه آن‌ها است و بین کانون‌ها تقسیم می‌شود نیاز به سپرده‌گذاری ندارند. کانون‌ها از سهمیه خود می‌توانند استفاده کنند که در این صورت برای دریافت تسهیلات، نیازی به سپرده‌گذاری نیست، اما اخذ تسهیلات خارج از آن سهمیه باید با سپرده‌گذاری باشد. در هر صورت برای بازنشستگان جهت ارائه تسهیلات، شرط ضامن وجود ندارد. چه بازنشستگانی که سهمیه دارند چه آن‌هایی که با احتساب معدل حساب برای اخذ تسهیلات خرد مراجعه می‌کنند نیازی به ضامن ندارند.

مدیرعامل بانک رفاه درباره سقف تسهیلات خرد برای بازنشستگان اظهار کرد: سقف تسهیلات قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومان است، سالانه ۵۰۰ هزار بازنشسته می‌توانند از این وام استفاده کنند، اما سقف سایر تسهیلات برای بازنشستگان به ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

لله‌گانی در پاسخ به این سئوال که چه سقفی از تسهیلات نیازی به ضامن ندارد، گفت: تسهیلات بدون ضامن تا سقفی است که حقوق افراد جواب دهد یعنی اگر مبلغ قسط ۳ میلیون تومان است باید یک سوم حقوق افراد جوابگو این مبلغ باشد.

وی همچنین با اشاره به ارائه تسهیلات خاص کسب و کار به کارگران اظهار کرد: قرار بر این است که به کارگران نخبه و نمونه تسهیلات ویژه‌ای پرداخت شود به این صورت که بانک رفاه طرح‌های کارگران نخبه و نمونه را مورد بررسی قرار می‌دهد و معرفی برتر شامل پرداخت تسهیلات کسب و کار می‌شوند تا با اجرای آن کسب و کار کارگران رونق بگیرد البته به این افراد تسهیلات خرد هم ارائه خواهد شد.

لله‌گانی افزود: ۱۶۴ طرح برتر که در سال گذشته در وزارت تعاون داروی شده‌اند به بانک رفاه معرفی شده و این طرح‌ها مشمول تسهیلات خواهند شد.

مدیرعامل بانک رفاه گفت: میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به سنوات گذشته برمی‌گردد که بخشی از آن تسویه شده و یک بخشی هم تسویه نشده است، اما مطالبات بانک رفاه از این سازمان فقط در سال گذشته به ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه ورشکستگی بانک رفاه به هیچ وجه صحت ندارد، اظهار کرد: بانک رفاه بهترین ترازنامه‌ها و پشتوانه‌های بانکی را دارا است و در سال گذشته افزایش سرمایه بانک رفاه از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین دارایی و اموال بانک نسبت به سپرده‌هایی که از سوی مردم دریافت کرده بسیار بالاتر است.

لله‌گانی ادامه داد: می‌توان گفت یکی از مستحکم‌ترین ترازنامه‌های شبکه بانکی متعلق به بانک رفاه است بنابراین ورشکستگی در بانک رفاه معنا ندارد.

مدیرعامل بانک رفاه درباره پرداخت تسهیلات به کارگران و بازنشستگان به شرط سپرده‌گذاری گفت: بانک رفاه با کمبود منابع مواجه است چراکه تسهیلاتی را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌کند، از سوی دیگر ۴ میلیون نفر بازنشسته توسط سازمان تامین اجتماعی پوشش داده می‌شود و بانک رفاه در سال می‌تواند به ۵۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت کند.

مدیرعامل بانک رفاه همچنین درباره بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه افزود: میزان بدهی سازمان تامین اجتماعی به سنوات گذشته برمی‌گردد که بخشی از آن تسویه شده و یک بخشی هم تسویه نشده است، اما مطالبات بانک رفاه از این سازمان فقط در سال گذشته به ۱۵ تا ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

منبع: ایران جیب


اخبار ویژه بازنشسته‌ها در لینک زیر:

instagram.com/bazneshasteh.news

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
0
1
ی بخواهم سپرده گزاری کنیم خودمان می دانیم اگر سپرده داشته باشیم مگر مریضیم سپرده را بیاریم خدمت شما بعد نوبت شما که رسید برو ضامن معتبر کسر از حقوق بعد صد تومان می دید دویست تومان می گیرید مگر دیگانه شدیم از این حرف ها گوشمان پر شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
1
2
مردم را سرکار نگذارید وام شما درد ما نمی خورد
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
2
باید فقط ارزش پول ملی حفظ شود و بس، حالا کی نمیدانم، شاید ما نبینیم، آقایان، جلوی، این همه فشارو از این ملت را بردارید
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
2
اول وام10میلیونی راهرچه زودترمدیران زحمت بکشند برای سال جدیدشروع کنندبعد وام50و100تومانی بدون ضامن راکه بااعتبارسنجی میدهندالبته بغیراز نورچشمی ها وافرادخاص ،اشخاص عادی باید به اندازه وام پول درحساب به مدت سه تاششماه داشته باشند تا بتوانندازوام بدون ضامن استفاده کنندبه امیدتلاش مدیران دلسوزوکارامددراجرای حمایت از بازنشستگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
خیلی غلط کردی ، مگه ما مدیر دلسوز هم داریم که این همه چاخان بازی در میاری نامرد
محمدبحری
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
مش اسمال این وام راازجیب مبارک نمیدی وبازپرداخت 4درصدی ولی بیشتره،پس زیاد جوش نزن،که
بازنشسته
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
از پارسال که اس ام اس تسهیلات بانک برام اومده هشت ماه گذشته و شاید امسال تعلق بگیره یا نه
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
افزایش حدود چهل درصدی حقوق کارگران باعث افزایش حدود دو میلیون تومانی حقوق کارگر شد اما با افزایش دیگر کالاهای مصرفی این افزایش اثر خود را کاملا از دست داده است درواقع قدرت خرید کارگر حتی نسبت به سالهای قبل کمتر هم شده است .... مثلا خرید یک لوازم برقی چهار میلیونی سال قبل امسال به شش میلیون افزایش حقوق کار گر رو تسویه می کنه و خرید هر مایحتاح و لوازم دیگر باافزایش قیمت جدید بار اضافی بر دوش کارگر کم توان می گذارد . درواقع کارگر هیچ امیدی به پیشرفت و ترقی در زندگی ندارد از طرفی هم بدلیل ناعدالتی در جامعه هرگز موفق به دریافت وام با شرایط حمایتی نمی شود و نمی تواند همراه دیگر اقشار جامعه زندگی عادی را اداره کند و شرمنده خانواده خود می گردد . که با احتساب اعضای خانواده این قشر تعداد انها بسیار قابل ملاحضه خواهد بود فقر و فشار مردم مستقیما به عملکرد مسئولین اجرایی و قوانین انشایی مجلس بر می گردد .
بی بی جون
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
جون هر چی مرد است ایا خودتان متن نوشته شده خودتان را می خوانید بعد چاپ می کنید یا مثل بقیه کارهای ایرانی ها هر دم بیل کار می کنید اخه یه متن را چند بار تکرار می کنید فکر می کنید خیلی با سوادید و بقیه بی سواد .
حسین برجی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
0
0
ازسال ۱۳۵۴ کار کردم الان ۱۳ الی ۱۴ سالی هست
که بازنشست شدم تو این مدت چهل و اندی
هروقت خواستم وام بگیرم مسئولین بانک
میگویند هنوز دستوری نیامده ویا میگویند
سپرده باید داشته باشی، دستتون درد نکنه
احمد
Latvia
۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
0
0
چرا بدترین خدمات از هرچی که بگی ،(تسهیلات ، هزینه پزشک ، دارو ، امکانات رفاهی و تفریحی دندانپزشکی ووووووووووو از سازمان تامین اجتماعی هست و هیچ سازمان یا ارگانی در ایران اینقدر بی توجه به حقوق بگیرش نیست
خودم
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
0
0
10میلیون چی میشه.خجالت آورره
کارگر بینوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
0
0
من سه سال بازنشست شدم ۶ماهه نام نویسی کردم هنوز وام بهم ندادن
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۴
1
0
با سلام اگر کسی پول داشته باشه که دنبال وام نمیره واقعا اگه میخواهید به بازنشسته ها کمک کنید یک وام بدون سپرده بدین تا مشکلش رفع بشه به همان نسبت یک سوم حقوقش که بتواند قسط بده
رحیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
0
وام بانک رفاه با این سودی که از مردم میگیرن گرفتن نداره زحمت میکشن بخوردن خودشون بیشتر نمیرسه با نور چشمی هاشون
زهرا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
سلام چرا همسر من که نیاز مالی شدید داره به بهانه قطع کردن حقوق بازنشستگی به جای کسب درامد داره صبح تا شب هر جا دلش میخواد میگرده و فکر زندگیش نیست من به عنوان یک زن چه گناهی کردم که از صبح تا شب تو خونه
محمودغفاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۷
2
0
کی میتونیم وام بگیریم چرا هر موقع میریم بانک میگن هنوز اعلام نکردن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
0
0
چرا از وام مستمعربگیران در سایت می نویسید اما بنگ عمل نمی کند
عید قربان گذشت عید غدیر گذشت اما از هدیه معیشتی ریس جمهور خبری نشد
فقط وعده الکی اول تصمیم بگیرید
بعدش عمل کنید
همش دروغ
بیت اله محبی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
درخواست وام بازنشستگی را دارم احتیاج مبرم جهت تعمیر خانه دارن
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
0
0
من حقوق بگیرم ازبانک رفاه حقوق میگیرم رفتم بانک میگن اندازه وامی که میخوی باید سپرده بزاری خوب اگه داشتم مریضم برم وام بگیرم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
0
0
من دریک شرکت کار میکنم کی این وام میدم وچقدر
ناشناس‌نیا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
0
0
دوست عزیز الان،جزئیات وامی که تو تیتر نوشتین چیه دقیقا؟چرا ی خبر رسانی درست انجام نمیدین؟ب چه قیمتی ایت تیترهارو میذارین وقتی متن خبر رو میخونیم یک کلمه هم به تیترش ربط نداره.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->