در سفارت ایران در فرانسه چه می‌گذرد؟! (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزرای خارجه گروه ۷ خواستار همکاری ایران با آژانس انرژی اتمی شدند دوباره غیرت ملت، دوباره شور قیام | راهپیمایی نمازگزاران مشهدی در حمایت از عملیات «وعده صادق» برگزار شد + فیلم سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بررسی وضعیت و افزایش قیمت دارو با حضور وزرای بهداشت، تعاون و صمت در مجلس

  • کد خبر: ۱۰۷۲۲۰
  • ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
بررسی وضعیت و افزایش قیمت دارو با حضور وزرای بهداشت، تعاون و صمت در مجلس
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دعوت از وزرای بهداشت، «صمت» و تعاون، کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی درباره معضلات و موانع حوزه دارو به کمیسیون متبوعش خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، اخیرا نوسانات قیمت دارو موجب نگرانی مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد شده که همین مسئله موجب ورود کمسیون بهداشت و درمان مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی مجلس به موضوع شد و در جلسه‌ای که این کمیسیون در روز چهارشنبه (۳۰ فروردین‌ماه) داشت، این موضوع با حضور مسئولان مربوطه بررسی شد و مقرر شد تا مسئله با حضور وزرای مربوطه به صورت دقیقتر انجام شود.

زهرا شیخی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان از دعوت از وزرای بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، و معدن و تجارت به این کمیسیون برای پیگیری بازار و افزایش قیمت دارو خبر داد و‌گفت: در جلسه کمیته ویژه بررسی وضعیت دارو مقرر شد با حضور این ۳ وزیر بازار دارو بررسی شود.

قرار است وزرا در جلسه کمسیون بهداشت درباره عملکرد زیر مجموعه‌های خود در مسئله افزایش قیمت دارو به اعضای کمسیون گزارش ارائه دهند.

همچنین قرار است پس از ارائه گزارش وزرا از عملکرد زیر مجموعه‌های خود، گزارشی در کمیسیون تهیه و جهت بررسی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

لازم به ذکر است افزایش قیمت دارو موجب واکنش نمایندگان در فضای مجازی نیز شد که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

*بررسی وضعیت  و افزایش قیمت دارو با حضور وزرای بهداشت، تعاون و صمت در مجلس

زهرا شیخی نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری نوشت:

در جلسه کمیته ویژه بررسی وضعیت دارو مقرر شد برای حل معضلات و موانع این حوزه، وزرای بهداشت، کار و صمت جهت پاسخگویی به جلسه کمیسیون بهداشت دعوت شوند.

همچنین بر پیگیری از دولت و یادآوری ضرورت تشکیل کمیته قیمت گذاری دارو تاکید شد.

*افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت دارو در بلاتکلیفی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

مجتبی یوسفی  عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت دارور در توئیتی نوشت:در حالی که هنوز بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی به نتیجه نرسیده، شاهد افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارو هستیم. اگر این گرانی با افزایش بهاء هزینه درمانی و ویزیت همراه شود باعث افزایش قیمت تمام شده درمان و فشار بیشتر به دهک‌های پایین جامعه می‌شود و با آن مخالف هستیم.

*بانک مرکزی از نیمه بهمن ماه از صدور فیش ارز ترجیحی برای دارو خودداری کرده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در توئیتی به گرانی‌ها و مشکلات اخیر دارو اشاره کرد و نوشت:‏سازمان غذا و دارو در‌خواست اختصاص یک میلیارد دلار برای سه ماهه اول سال ۱۴۰۱ کرده است. اما بانک مرکزی به جای تسهیل و افزایش هماهنگی‌ها از نیمه بهمن ماه سال گذشته از صدور فیش ارز ترجیحی برای دارو خودداری کرده این امر نیز باعث بروز مشکلات عمده‌ای در حوزه دارو و واردات آن شده است.

*بانک مرکزی شرایط پایدار ارزی تامین ‎دارو را تضمین کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پیامی توئیتری مطرح کرد:متاسفانه و علیرغم تذکرات جدی ‎ مجلس، بسیاری از انتقادات مبنایی به سازمان غذا و دارو لاینحل مانده است. برای ساماندهی مدیریت این موضوع بایستی وزیر محترم بهداشت شخصا ورود کند و از سویی بانک مرکزی شرایط پایدار ارزی تامین ‎دارو را تضمین کند.

*انتقاد نماینده زنجان به مدیریت ارز ترجیحی در حوزه دارو

مصطفی طاهری نماینده زنجان نیز در تذکری شفاهی در جلسه علنی مجلس ضمن انتقاد از مدیریت در زمینه ارز ترجیحی دارو، بیان کرد: در این زمینه هم چوب را خورده ایم، هم پیاز را، قرار بود ارز ترجیحی هدفمند و دارو‌ها با نسخه الکترونیکی ارائه شود، اما به دلیل مدیریت بد تلاطمی در بازار دارو ایجاد شد و در نهایت کل ارز ترجیحی سال گذشته به دارو اختصاص داده شد.

منبع تسنیم

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->