ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دوئل بزرگ به میزبانی استقلال

  • کد خبر: ۱۰۷۳۶
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵
دوئل بزرگ به میزبانی استقلال
بازی‌های جذاب در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی کشور
قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی برگزار شد و طی آن تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان باید در این مرحله به‌مصاف هم بروند. سرخ‌پوشان تهرانی هم برابر نماینده ماهشهر به میدان می‌روند. پرسپولیس، استقلال، تراکتور، سپاهان، مس کرمان، شهرداری ماهشهر، شاهین شهرداری بوشهر و نفت مسجدسلیمان، ۸ تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور هستند. رقابت‌های این مرحله روز دوشنبه دوم دی‌ماه برگزار خواهد شد. براساس اعلام سازمان لیگ، دیدار فینال رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور در ورزشگاه پارس شیراز برگزار خواهد شد.

آسان‌ترین قرعه تاریخ پرسپولیس در یک‌چهارم؟
تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی میهمان شهرداری ماهشهر خواهد بود. سرخ‌ها پس از غلبه بر صنعت‌نفت، حالا با تیم جنوبی دیگری دیدار خواهند کرد و خوش‌شانس هستند که این بازی در خانه حریف خواهد بود؛ چراکه این فرصت به وجود می‌آید تا در نیمه‌نهایی، میزبان باشند. بسیاری اعتقاد دارند که این، آسان‌ترین قرعه سرخ‌پوشان در یک‌چهارم نهایی است. نگاهی به قرعه ۱۰ سال اخیر سرخ‌پوشان این موضوع را تأیید می‌کند. سطح پایین‌ترین تیمی که پرسپولیس در یک‌چهارم با آن روبه‌رو شد، گل‌گهر سیرجان و پتروشیمی تبریز در سال‌های۹۴ و ۸۸ بود که هر دو در لیگ‌یک حضور داشتند. پرسپولیس آن ۲ مسابقه را با پیروزی به پایان رساند که دیدار مقابل گل‌گهر در ضربات پنالتی به سود سرخ‌پوشان تمام شد. به‌جز این دو، پرسپولیس در ۷ سال دیگر با تیم‌های لیگ‌برتری دیدار کرد و ۳ بار هم رقیب خود را شکست داد و به نیمه‌نهایی رفت. البته فارغ از این مرحله، پرسپولیسی‌ها در جام حذفی شگفتی را برابر قشقایی شیراز و خیبر خرم‌آباد تجربه کردند و حالا شاگردان کالدرون باید بدون غرور وارد زمین شوند. نکته جالب این است که پرسپولیس در ۱۰ سال اخیر تنها یک دوره در یک‌چهارم غایب بود که آن‌هم به فصل ۹۵-۹۶ و شکست برابر قشقایی برمی‌گردد.

آشنایی با حریف سرخ‌ها
شاگردان مهدی پاشازاده باید در بندر ماهشهر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به‌مصاف پرسپولیس بروند تا پرسپولیس دومین بازی خود در خوزستان را برگزار کند. شهرداری ماهشهر فصل قبل درنهایت از لیگ‌یک سقوط کرد و این فصل در مسابقات لیگ ۲ حاضر است. این تیم که خرج زیادی برای حضور در لیگ ۲ و صعود به لیگ‌یک کرده است، تا اینجا با ۲ بازی کمتر نسبت به دیگرتیم‌ها در رده سیزدهم جدول چهارده‌تیمی قرار دارد. مسئولان این تیم در ابتدای فصل به سراغ مهدی پاشازاده رفتند؛ سرمربی‌ای که سابقه ۵ صعود به لیگ‌یک دارد. آن‌ها از ۹ بازی خود در لیگ ۲، ۱۰ امتیاز کسب کرده‌اند. آقای گل جام حذفی تابه‌اینجا، محمدعلی چراغی است. او با ۵ گل در صدر جدول گل‌زنان قرار دارد. آن‌ها ابتدا اتحاد طیبی را با ۶ گل شکست دادند و سپس ملوان بندر انزلی را با نتیجه ۲ بر ۱ بردند. ماهشهری‌ها در بازی بعد سردار بوکان را در شهر بوکان ۲ بر ۱ شکست دادند و درنهایت با پیروزی ۲ بر ۱ برابر استقلال نوین ماهشهر به این مرحله صعود کردند. این تیم هواداران پرشوری دارد و همیشه در بازی‌های این تیم سکو‌ها پر هستند. برای اولین بار است که تیمی از شهرستان ماهشهر به این مرحله صعود می‌کند. ۳ فصل قبل زمین بازی شهدای ماهشهر در بازی با گسترش‌فولاد تبریز تأیید نشد و امکان دارد این فصل نیز دوباره این موضوع تکرار شود. از بازیکنان شاخص این تیم می‌توان به علی سلیمی، اویس کردجهان، امیرحسین طاحونی، جهانگیر عسکری و سالار افراسیابی اشاره کرد.

خاطره بد استقلال از سپاهان
استقلالی‌ها خاطره چندان خوبی از رویارویی با سپاهان در جام حذفی ندارند. ۲ تیم استقلال و سپاهان در شرایطی باید در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم بروند که این ۲ تیم ۶ سال پیش در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف هم رفته بودند و طلایی‌پوشان فینالیست شدند. سپاهان و استقلال آخرین‌بار ۶ سال پیش در نیمه‌نهایی جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که بازی در وقت‌های معمولی با گل خلعتبری برای سپاهان و فرزاد حاتمی برای استقلال به تساوی رسید. در این بازی فرشید طالبی در ابتدای بازی موقعیت آشکار گل را از برهانی گرفت و از زمین بازی اخراج شد، اما دقایق بعد خطای معمولی خسرو حیدری با بزرگ‌نمایی محمدرضا خلعتبری همراه شد و علیرضا فغانی مدافع راست استقلال را از زمین بازی اخراج کرد. در نهایت بازی در وقت‌های اضافه و قانونی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و سپاهان در ضربات پنالتی ۵ بر ۴ به پیروزی رسید. نکته جالب ضربه پنالتی بود که مهدی رحمتی از دست داد و البته پنالتی چیپ زیبای جواد نکونام که شهاب گردان نتوانست آن را مهار کند. حالا استقلال و سپاهان ۶ سال بعد از آن بازی دوباره در جام حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند؛ بازی که این‌بار آبی‌ها امیدوارند در آن پیروز شوند و به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کنند.

واکنش قلعه‌نویی به تقابل با استقلال
سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان به رویارویی تیمش با استقلال در جام حذفی واکنش نشان داد. امیر قلعه‌نویی درباره برگزاری مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی و برخورد تیم فوتبال سپاهان با استقلال، گفت: بالأخره قرعه‌کشی جام حذفی است و احتمال داشت ما با هر تیمی برخورد کنیم. همه چیز شانس بود و ما به استقلال برخورد کردیم. معمولا بازی‌های استقلال و سپاهان بازی‌های خوبی می‌شود. سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در دیدار قبل همه شاهد یک بازی خوب بودند. فارغ از برخی مسائل و از نظر تاکتیکی تمام بیننده‌ها لذت بردند و امیدوارم که این بازی هم در جام حذفی یک بازی زیبا شود و از این بازی، تماشاگران هم لذت ببرند.

تراکتور بازهم به لیگ برتری‌ها نخورد
تیم فوتبال تراکتور تنها جام قهرمانی خود را در جام حذفی کسب کرده و این فصل امیدوار است بتواند شمار قهرمانی‌هایش را به عدد ۲ برساند. شاگردان مصطفی دنیزلی در جام حذفی عملکرد خوبی داشته‌اند و حالا در یک‌چهارم نهایی حضور دارند. نکته جالب این است که تی‌تی‌ها تاکنون با هیچ تیم لیگ برتری بازی نکرده‌اند و در مرحله یک‌چهارم نیز باید با تیمی از لیگ یک بازی کنند. آن‌ها در یک‌شانزدهم نهایی از سد پاس همدان لیگ دویی گذشتند و در مرحله بعد به مصاف نود ارومیه رفتند و این تیم را در ضربات پنالتی شکست دادند. حالا آن‌ها باید با مس کرمان بازی کنند، سپس احتمالا با نخستین تیم لیگ برتری در نیمه‌نهایی روبه‌رو خواهند شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->