استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن
سرخط خبرها

شش‌تایی‌شدن مسی

  • کد خبر: ۱۰۷۳۷
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۶
شش‌تایی‌شدن مسی
صفر تا صد مراسم اهدای توپ طلای فرانس‌فوتبال در پاریس
انتظار‌ها برای انتخاب بهترین بازیکن سال جهان و جایزه توپ طلای فرانس‌فوتبال سرانجام به پایان رسید و لیونل مسی به‌عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد. ستاره آرژانتینی که از نظر فردی، سال بسیار خوبی را گذرانده بود، بالاتر از رقبایی، چون ویرژیل فن‌دایک، کریستیانو رونالدو و سادیو مانه این عنوان را از آنِ خود کرد تا با ۶ توپ طلا، ازاین‌حیث در تاریخ فوتبال بی‌رقیب لقب گیرد.

رونالدو، «گالا دل کالچو» را برد
ستاره پرتغالی در شب سوم‌شدن در رده‌بندی توپ طلای فوتبال جهان، در ایتالیا حضور داشت و جایزه گالا‌دل‌کالچو را از آنِ خود کرد. بهترین‌های فصل ۲۰۱۸-۲۰۱۹ رقابت‌های سری A ایتالیا در مراسم موسوم به «گالا دل کالچو» انتخاب شدند. این عناوین با نظر اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای سری A و روزنامه‌نگاران ایتالیا در پایان هر سال به بهترین بازیکن فصل گذشته سری A اختصاص می‌یابد. در این مراسم کریستیانو رونالدو به‌عنوان بهترین بازیکن فصل گذشته سطح اول فوتبال ایتالیا انتخاب شد. جانلوکا روکی، داور باتجربه سری A، بهترین داور فوتبال ایتالیا در فصل قبل نام گرفت. داور چهل‌وشش‌ساله به‌زودی بازنشسته می‌شود و این عنوان، آخرین جایزه رسمی دوران حرفه‌ای اوست. باشگاه آتالانتا هم پس از درخشش در فصل قبل به‌عنوان بهترین باشگاه انتخاب شده و جایزه‌ای به همین مناسبت به آنتونیو پرکاسی، رئیس باشگاه برگامویی، اهدا شد. جان‌پیروگاسپرینی، سرمربی این تیم، نیز جایزه بهترین سرمربی فصل را دریافت کرد.

آلیسون، فاتح اولین جایزه «لِو یاشین»
آلیسون بکر، دروازه‌بان برزیلی لیورپول، که در سال ۲۰۱۹ موفق شده بود به‌همراه لیورپول قهرمان چمپیونزلیگ شود و با تیم ملی کشورش برزیل رقابت‌های کوپاآمریکا را فتح کند، اولین جایزه «لِو یاشین» را که ازاین‌پس هرساله به بهترین دروازه‌بان سال دنیا اهدا می‌شود، به خود اختصاص داد. این جایزه به نام لِو یاشین، دروازه‌بان افسانه‌ای اهل شوروی سابق، نام‌گذاری شده که تنها دروازه‌بانی است که تاکنون موفق شده است جایزه توپ طلا را در سال ۱۹۶۳ به خود اختصاص دهد. ۴ دروازه‌بان دیگر از تیم‌های لیگ برتر انگلیس نیز نامزد‌های دریافت اولین دوره جایزه لِو یاشین بودند. علاوه بر آلیسون، ادرسون دروازه‌بان منچسترسیتی، کپا آریسابالاگا سنگربان چلسی و هوگو لوریس دروازه‌بان تاتنهام، دیگرنامزد‌های دریافت این جایزه بودند.

توپ طلای زنان به ستاره جنجالی آمریکا رسید
مگان راپینو، ستاره تیم ملی زنان آمریکا، در مراسم اهدای جوایز توپ طلا در شهر پاریس موفق شد جایزه بهترین بازیکن زن سال را به خود اختصاص دهد. این جایزه در دومین سال اهدای جایزه به فوتبالیست‌های زن در مراسم توپ طلا به او اهدا شد. مگان راپینو در فهرست نهایی نامزد‌های این جایزه با لوسی برنز انگلیسی و الکس مورگان آمریکایی رقابت داشت. راپینو در سال گذشته درخشش بی‌نظیری داشت و به‌همراه تیم ملی آمریکا موفق شد در جام‌جهانی زنان به قهرمانی برسد. او در جام‌جهانی کفش طلا و توپ طلا را به خود اختصاص داد و ۶ گل به ثمر رساند.

مسی: ۱۰ سال پیش این اتفاقات تصور‌ناپذیر بود
لیونل مسی بعد از انتخاب به‌عنوان بهترین بازیکن و دریافت جایزه توپ طلای فرانس‌فوتبال گفت: باید از همه روزنامه‌نگارانی که در این رده‌بندی به من رأی دادند، تشکر کنم. همچنین از هم‌بازی‌های خود نیز ممنونم. ۱۰ سال پیش که من اولین توپ طلای خود را دریافت کردم، همه‌چیز و رخ‌دادن این اتفاقات برایم غیرقابل‌تصور بود. این فوتبال همان چیزی است که من عاشق آن هستم و امیدوارم خداوند کمک کند این روند برایم تا سال‌های سال ادامه داشته باشد.

فن‌دایک: فاصله زیادی با کسب عنوان بهترین بازیکن نداشتم
ویرژیل فن‌دایک نیز بعد از کسب رتبه دوم در رده‌بندی توپ طلا گفت: بودن در جایگاهی که بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو و لیونل مسی حضور دارند، خوشایند است. من فاصله زیادی با کسب عنوان بهترین بازیکن نداشتم و در ادامه نیز به مبارزه‌کردن ادامه خواهم داد؛ البته رسیدن به چنین‌مراحلی در فوتبال دشوار است. تازمانی‌که نام خودم را ندیده بودم، هرگز تصور نمی‌کردم روزی نامزد دریافت جایزه توپ طلا شوم. من در دوران ورزشی خود دشواری‌های زیادی را تجربه کردم و دیر به سطح اول معرفی شدم؛ اما هیچ‌گاه برای رسیدن به رؤیا‌های خود تسلیم نشدم. من به عملکرد خودم افتخار می‌کنم و امیدوارم سال آینده نیز اینجا باشم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->