سرخط خبرها

گره ترافیک چهارراه ورزش به دست مردم باز می‌شود

  • کد خبر: ۱۰۷۵۶
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷
گره ترافیک چهارراه ورزش به دست مردم باز می‌شود
جلسه شورای اجتماعی محله فرهنگیان برگزار شد و مشکلات ترافیکی این منطقه مورد بررسی قرارگرفت.
استادی - دومین جلسه شورای اجتماعی محله فرهنگیان با موضوع بررسی ترافیک‌های سنگین چهارراه ورزش در سالن جلسات شهرداری منطقه10 برگزار شد.
به گزارش شهرآرامحله، ترافیک چهارراه ورزش مدت‌هاست به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان خیابان‌های دکتر حسابی و بولوار شاهد تبدیل شده و درمان‌های مقطعی شهرداری و پلیس راهور هم در این یکی دو سال اخیر فایده‌ای نداشته است ،موضوع ترافیک در این تقاطع به قدری مهم هست که بررسی و ارائه راهکار برای کنترل آن به موضوع اصلی جلسه شورای اجتماعی محله فرهنگیان تبدیل شود.
حسن فلاح‌نیا، نماینده ساکنان در شورای اجتماعی، با بیان اینکه باز شدن خیابان‌های مسدود در بولوار شاهد و حسابی به کاهش ترافیک در تقاطع ورزش کمک می‌کند، گفت: خیابان‌های مسدود بولوار شاهد در این مسیر و خیابان حسابی جنوبی دو معبری هستند که با توجه به وضعیتی که دارند می‌توانند بار ترافیکی چهارراه ورزش را کم کنند. متأسفانه هر دویِ این خیابان‌ها بنا به دلایلی که سازمان ترافیک می‌داند مسدود هستند و همین امر باعث شده که خودروها راه فراری جز چهارراه ورزش نداشته باشند. لازم هست که این چهارراه مثل تقاطع فلاحی و شاهد یک ورودی و خروجی داشته باشد که بارِ ترافیک را کمتر کند.
دکتر فرانک حسنی، دیگر عضو شورای محله فرهنگیان، در ادامه و با اشاره به امکان اصلاح هندسی چهارراه ورزش اظهار کرد: سؤالی که اینجا پیش می‌آید این است که آیا در طرح‌های فرادست شهرداری امکان اصلاح هندسی تقاطع ورزش وجود دارد یا نه و آیا شورای اجتماعی محله می‌تواند طرح پیشنهادی خودش را برای اصلاح به شهرداری و سازمان ترافیک بدهد؟ چون اعضای شورای اجتماعی بیشتر از مدیران با مردم سروکار دارند این امکان برایشان فراهم است که نظرات شهروندان را جمع‌آوری و پالایش کنند و یک طرح کلی به سازمان ترافیک ارائه بدهند.حسنی افزود: اصلاح هندسی به این معنی نیست که راه خیابان را برای ورود خودرو بیشتر باز کنیم. تبدیل چهارراه ورزش به پیاده‌راه هم یک اصلاح هندسی است که بار ترافیکی آنجا را کم می‌کند. اراضی قاسم‌آباد حدود 5-4 سال است که ارزشمند شده است و در همین مدت کم، این محدوده به یکی از نقاط پرترافیک مشهد تبدیل شده است. اگر امروز فکری به حال خیابان‌های منطقه نشود، در آینده قاسم‌آباد قفل خواهد شد. چهارراه ورزش یک مشت از خروار است که چند مغازه میوه‌فروشی و تجاری خُرد باعث شده‌اند که ترافیک این تقاطع به معضلی لاینحل تبدیل شود.
در ادامه محمدی، کارشناس ترافیک شهرداری منطقه10، از اقدامات گسترده سازمان ترافیک و پلیس راهور برای کنترل ترافیک چهارراه ورزش صحبت کرد و افزود: این تقاطع که از مهم‌ترین معابر منطقه10است از نظر هندسی هیچ مشکلی ندارد و گره ترافیکی آن با اصلاح هندسی مرتفع نخواهد شد. از زمانی که کاربری‌های بولوار شاهد به میوه‌فروشی تبدیل شد، معضل ترافیک در این نقطه چندبرابر بیشتر از گذشته شد.وی ادامه داد: ما در شهرداری منطقه نامه‌نگاری‌های زیادی با سازمان ترافیک و پلیس راهور درباره چهارراه ورزش داشته‌ایم و آن‌ها هم از معضل این تقاطع خبر دارند. طی بازدیدی که رئیس وقت راهور مشهد از این محل داشتند، قرار شد که از برخوردهای قهری و بازدارنده استفاده شود. تابلوهای پارک ممنوع و نظارت تصویری نصب کردیم اما فایده‌ای نداشت. حتی یک اپراتور دوربین ویژه چهارراه ورزش هم گذاشته شد و تعداد زیادی خودرو به دلیل پارک دوبل و غیرمجاز جریمه شدند، اما مشکل حل نشد.
کارشناس اداره ترافیک شهرداری منطقه10 یکی از راه‌های حل معضل چهارراه ورزش را نرده‌گذاری و مسدود کردن راه عابران پیاده از سمت خیابان دانست و تبدیل چهارراه ورزش به پیاده‌راه را به دلیل نبود معابر پشتیبان رد کرد و گفت: ما طرح دادیم که چهارراه ورزش را شبیه خیابان استقلال نرده‌گذاری کنیم تا راه ورود عابران به پیاده‌رو و دسترسی به میوه‌فروشی‌ها مسدود شود که با توجه به جمع‌آوری نرده‌های فلزی از شهر مشهد، معاونت عمران و حمل و نقل شهرداری مشهد با این طرح مخالفت کرد.وی با بیان اینکه اداره ترافیک منطقه از طرح‌های پیشنهادی شهروندان برای حل معضل چهارراه ورزش استقبال می‌کند، افزود: حدود یک دهه است که راه‌های مختلفی برای مشکل این تقاطع امتحان کرده و جواب نگرفته‌ایم. حتی در مقطعی پلیس راهور در چهارراه ورزش، به ویژه محدوده میوه‌فروشی‌ها، مستقر شد و بدون اعمال قانون و با زبان بسیار نرم به مردم تذکر می‌داد که به جای دوبله پارک کردن یا صد متر پایین‌تر پارک کنند یا صد متر بالاتر، که متأسفانه این طرح هم شکست خورد و مردم همچنان کارِ خودشان را می‌کنند. ما از هر طرحی که در شورای اجتماعی محله فرهنگیان مطرح و به کاهش ترافیک چهارراه ورزش کمک کند حمایت می‌کنیم و آن را به دست مسئولان سازمان ترافیک شهرداری خواهیم رساند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->