پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا
سرخط خبرها

جیب بری‌های خیابانی یک زن

  • کد خبر: ۱۰۷۵۹۷
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
جیب بری‌های خیابانی یک زن
زنان پلیس، عامل سرقت‌های سریالی در اماکن عمومی و تجاری مشهد را به دام انداختند.

مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ گزارش‌های سرقت از چند زن جوان موجب شد تا موضوع در دستور کار مأموران دایره تجسس کلانتری بانوان مشهد قرار گیرد. پرونده‌ای که حاکی از ابهامات زیادی بود و مأموران باید در پی متهمی می‌گشتند که در ابتدا هیچ سرنخی از او نداشتند.

مجریان نظم و امنیت جامعه با بررسی اظهارات چند مال باخته که گوشی‌های تلفن همرا هشان سرقت شده بود، فرضیه اینکه متهم زن باشد را طرح و تحقیقات خود را در این زمینه ادامه دادند. زنان پلیس پس از بررسی دقیق اظهارات شکات پرونده به سراغ صحنه‌ها یارتکاب جرم که در چند مکان تجاری بودند رفتند و با هماهنگی قضایی فیلم‌های دوربین‌های مداربسته مشرف به محل جرم را بررسی کردند.

بازبینی فیلم‌ها موجب شد تا اولین سرنخ از متهم این پرونده به دست مجریان قانون بیفتد. سرنخی که مهر تأییدی بر احتمال زن بودن متهم این پرونده بود و مشخص شد این سارق حرفه ای، زنی جوان است که با پوشاندن صورت خود، به طعمه هایش نزدیک شده و در موقعیت‌های شلوغ از آن‌ها سرقت کرده است.

بررسی مشخصات ظاهری این متهم، مأموران را به سمت سارقی کشاند که پرونده او روی میز دایره تجسس کلانتری بانوان از چندی پیش باز بود. متهمی که در ادامه تحقیقات پلیسی چهره زنی شد. با شناسایی این سارق حالا مأموران در یک قدمی او قرار داشتند. بررسی‌های میدانی پلیسی ادامه داشت تا اینکه یکی از تیم‌های گشت نامحسوس کلانتری بانوان زن سارق را در یکی از امکان عمومی شناسایی کرد. حالا مهره اصلی جیب بری‌های خیابانی در چنگ مجریان قانون قرار داشت و طولی نکشید که زنان پلیس در اقدامی غافل گیرانه این فرد را به دام انداختند.

کتمان سرقت با مظلوم نمایی

زن جوان که نمی‌خواست آخر کارش را ببیند در همان ابتدا منکر هرگونه جرمی از جانب خودش شد. او ضمن مظلوم نمایی قصد کتمان حقیقت را داشت که مأموران قانون او را به کلانتری بانوان انتقال دادند.
در کلانتری هم متهم دست از انکار جرمش بر نداشت و مدعی بود که هیچ گناهی از او سر نزده است تا اینکه کشف یک دستگاه گوشی سرقتی به همراه ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان وجه نقد از داخل کیف دستی اش، کذب بودن اظهاراتش را عیان کرد. ادعا‌ها و ضد و نقیض گویی‌هایی که با کشف گوشی مسروقه همگی مشخص شد و متهم را به حرف آورد.

زن جوان که دیگر راهی جز بیان حقیقت نداشت ضمن اقرار صریح به جرمش، راز سرقت‌های خیابانی خود را فاش کرد. او در اعترافاتش گفت که از چندی پیش با مردی جوان در یکی از بازار‌های روز مشهد آشنا شده است. مرد جوان مال خر اموال مسروقه است که گوشی‌های سرقتی او را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان از این زن خریداری می‌کند. زن سارق در ادامه اظهاراتش به سرقت سه دستگاه گوشی تلفن همراه در امکان عمومی و تجاری اعتراف کرد.

کشف اقلام سرقتی از خانه متهم

زنان پلیس حالا سرنخ‌های دیگری در اختیار داشتند. مواردی که نشان از همکاری متهم پرونده با فردی مال خر داشت.
مأموران در اقدام بعدی خود با اخذ مجوز قضایی برای تکمیل تحقیقات به سراغ خانه متهم که در بولوار طبرسی قرار داشت رفتند و در بازرسی از محل ۸۶۰ هزار تومان وجه نقد دیگر به همراه یک دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه، یک کیف شانه ای، دو قطعه کارت ملی و دیگر مدارک هویتی کشف و ضبط کردند.

دستگیری مال خر پرونده

زنان پلیس با تکمیل مرحله اول تحقیقات خود وارد دومین مرحله از پیگیری‌های این پرونده شدند. حالا هدف شناسایی و دستگیری مال خر اموال مسروقه‌ای بود که با زن جوان همکاری داشت. بررسی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه این فرد هم شناسایی و به دام قانون گرفتار شد.

طبق ادعای زن جوان این مال خر اموال مسروقه با یک دستگاه خودرو سواری ۲۰۶ در محل‌های قرار حاضر می‌شده و گوشی‌های تلفن همراه سرقتی را از او تحویل می‌گرفته است. در این عملیات نیز مأموران قانون خودرو مال خر اموال مسروقه را نیز با دستور قضایی توقیف کردند و به پارکینگ انتقال دادند.
زنان پلیس در بازرسی از خودرو دومین متهم این پرونده سه دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی، یک دستگاه کارتخوان، ۱۵۶ هزار تومان وجه نقد و یک عدد کارت خودرو را کشف کردند. مأموران در ادامه عملیات خود در بازرسی از مخفیگاه مال خر اموال مسروقه ۱۷ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی دیگر را به همراه یک عدد ضبط خودرو، پمپ باد و یک دستگاه دوربین عکاسی کشف و ضبط کردند.

خرید ۱۳ دستگاه گوشی سرقتی از متهم

فرمانده انتظامی مشهد در توضیح دیگر ابعاد این پرونده گفت: مال خر اموال مسروقه دستگیر شده در جلسه بازجویی پلیسی به جرم خود اعتراف کرده است. اگرچه زن سارق مدعی شده که تاکنون سه دستگاه گوشی تلفن همراه را سرقت کرده و هر کدام را به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان به فرد مال خر فروخته است، اما متهم دوم این پرونده در اظهاراتش ادعا کرده که زن جوان تاکنون سیزده دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی را به وی فروخته و برای هر دستگاه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان دریافت کرده است.

سرهنگ حسین دهقانپور افزود: در ادامه تحقیقات این پرونده نیز دو تن از شکات به کلانتری فراخوانده شدند و ضمن شناسایی متهمان از این افراد شکایت کردند. متهمان نیز پس از تکمیل تحقیقات اولیه برای کشف دیگر جرائم احتمالی و شناسایی دیگر مال باختگان به دادسرا معرفی شدند.

پرسه زنی با خودرو سرقتی

این مقام ارشد انتظامی مشهد در ادامه به پرونده پلیسی دیگری اشاره کرد و گفت: در این عملیات مأموران کلانتری قاسم آباد، دو تن از گردانندگان باند سرقت خودرو را در مشهد شناسایی و دستگیر کردند.
سرهنگ دهقانپور بیان کرد: مأموران کلانتری بیستم مشهد در پی دریافت گزارشی از سوی یکی از تیم‌های پلیس راهور که به یک دستگاه خودرو پراید با پلاک دست کاری شده، مشکوک شده بودند، بلافاصله وارد عمل شدند و خود را به محل رساندند. مأموران پلیس راهور تا عوامل انتظامی در صحنه حاضر شوند، خودرو پراید را متوقف کرده و مشغول بررسی مدارک راننده بودند.

رئیس پلیس مشهد ادامه داد: در بررسی شماره پلاک خودرو پراید نیز مشخص شد که به تازگی سرقت شده است. راننده که مردی میان سال بود مدعی شد، خودرو را از دوستش به صورت اقساطی خریداری کرده است که در این زمان مأموران بلافاصله وارد عمل شدند و با هماهنگی قضایی دومین متهم را که مردی جوان بود، دستگیر کردند.
سرهنگ دهقانپور گفت: در ادامه تحقیقات این پرونده نیز مشخص شد دو متهم دستگیر شده با همکاری هم خودرو پراید را سرقت کرده اند. با تلاش مأموران مالک خودرو پراید نیز شناسایی و به کلانتری قاسم آباد فراخوانده شد. متهمان نیز پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->