دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

تاکید معاون وزیر بهداشت بر توسعه بهداشت و درمان در مناطق مرزی خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۰۷۶۱۲
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
تاکید معاون وزیر بهداشت بر توسعه بهداشت و درمان در مناطق مرزی خراسان رضوی
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی و اقدامات پیشگیرانه در کشور و به خصوص در استان‌های مرزی نظیر خراسان رضوی ضروری است.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر کمال حیدری روز شنبه در همایش معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مشهد افزود: بحران‌های مرزی شرایط ویژه‌ای را ایجاب می‌کند، لذا توسعه زیرساخت‌ها در این مناطق ضروری است و مدیران بهداشت و درمان این مناطق باید درخواست‌های خود را برای تقویت شبکه بهداشتی و درمانی در نقاط مرزی نظیر دوغارون خراسان رضوی را به وزارتخانه ارسال کنند.

وی تاکید کرد: تقویت نظام شبکه‌ای برای ارتقای سطح سلامت جامعه ضروری است، لذا سند تقویت نظام شبکه بهداشتی و درمانی توسط معاونت بهداشت وزارتخانه تهیه و تدوین شده است.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر لزوم ایجاد جهش در رفع عقب ماندگی‌های جمعیتی گفت: بدین منظور در کنار قرارگاه نظام شبکه بهداشتی و درمانی، قرارگاه جمعیت نیز در وزارتخانه ایجاد شده است.

دکتر حیدری با تاکید بر تقویت نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان افزود: مباحث اعتباری و درآمدی نیز تقویت می‌شود و تا کنون اعتبارات حوزه بهداشت و سلامت، اختصاصی سفر استانی رییس جمهور به خراسان رضوی محقق شده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: اگر دانشگاهی نیاز به استخدام موردی نیرو از میان پرسنل پزشک، دندانپزشک و داروساز داشت، باید این نیاز را اعلام کند تا این مهم محقق شود.

وی تاکید کرد: غربالگری‌های مربوط به بیماری‌های غیرواگیر ضروری است، در ٢ سال گذشته با شیوع ویروس کرونا این بخش تا حدودی مغفول مانده است و اکنون در شاخص‌های غربالگری بیماری‌هایی نظیر دیابت و فشار خون در وضعیت خوبی قرار نداریم، لذا داشتن برنامه منسجم برای مدیریت بیماری‌های غیرواگیر ضروری است.

حیدری اضافه کرد: سلامت روان نیز باید مورد توجه باشد.

لزوم تغییر رویکرد در حوزه بهداشت

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این همایش اظهار کرد: طبق تاکیدات مقام معظم رهبری فرایند پیشگیری باید تقویت شود، لذا در حوزه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باید تغییراتی در رویکرد‌های بهداشتی ایجاد شود.

دکتر محمدعلی کیانی افزود: درمان هزینه است و هرچه در حوزه بهداشت و پیشگیری بیشتر کار شود، هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: تغییر رویکرد به سمت پیشگیری و بالا بردن سطح سواد جامعه نیز ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در ستاد پیشگیری از کرونا در استان، سازمان‌ها مکلف هستند در دوران پس از موج‌های شیوع کرونا برای افزایش سواد سلامت و ارتقای سطح آگاهی‌های سلامت جامعه، فعالیت داشته باشند.

دکتر کیانی افزود: تک رقمی شدن آمار فوتی‌های ناشی از کرونا خوشحال کننده و مرهون تلاش کادر درمانی و بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه واکسیناسیون و کنترل کرونا، اعتبار بین المللی نظام را تقویت کرد و نشان داد، ایران تضمین کننده سلامت شهروندان خود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شمار شهدای سلامت مراکز زیر پوشش این دانشگاه را ٣۴ نفر بیان کرد و افزود: هشت نفر از این تعداد مربوط به حوزه بهداشتی بوده اند.

همایش معاونان بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور از ١٧ تا ١٩ در مشهد در حال برگزاری است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->