نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

مروری بر المپیاد ورزشی شهرداری مشهد در ماه رمضان: جام عسل

  • کد خبر: ۱۰۷۶۱۶
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
مروری بر المپیاد ورزشی شهرداری مشهد در ماه رمضان: جام عسل
در المپیاد ورزشی جشنواره برکت و کرامت شهرداری در ماه رمضان، بیش از ۵ هزار ورزشکار در ۸ رشته حضور داشتند.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ با فرارسیدن روز‌های عید سعید فطر و تعطیلاتش، جشنواره ورزشی برکت و کرامت که در ایام ماه مبارک رمضان موسوم به «جام رمضان» برپا شده بود، به ایستگاه پایانی رسید و تکلیف رقابت‌های مختلف در رشته‌های هشت‌گانه مشخص شد؛ از هیجان ناب فوتسالی در سالن‌های شهر بگیرید تا خوش‌نوازی ویلچررانان در جام ویژه جانبازان و معلولان. رقابت‌هایی که بعد از دو سال سخت کرونایی لبخند ورزش را بر لبان شب‌های تشنه شهر آورد.

جام رمضان ۱۴۰۱ به تلاش ویژه معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری مشهد و با مشارکت چشمگیر هیئت ورزشی مربوط برگزار شد و حضور تماشاگران در سالن‌ها گرمابخش آن بود. مسابقات هشت رشته فوتسال، مینی‌فوتبال، والیبال، بسکتبال، هندبال، بوچیا، بسکتبال‌باویلچر و والیبال‌نشسته درحالی با معرفی تیم‌های برتر به پایان رسید که یک ماه جذاب و پرهیجان ورزشی را بعد از مدت‌ها برای جامعه ورزش مشهد رقم زد؛ چه آن‌ها که حرفه‌ای بودند و چه آن‌هایی که جانشان برای رشته موردعلاقه‌شان در می‌رفت و فرصت جام رمضان، فرصت محک‌زدن توانایی‌هایشان بود.

فوتسال| قدیمی و صمیمی

رقابت‌های فوتسال جام رمضان در میان دیگر رشته‌های ورزشی از قدمت بیشتری برخوردار است. شب‌های فوتسالی و گل‌کوچکی جام رمضان از دهه ۶۰ تاکنون همیشه زبانزد بوده است و امسال هم رقابت‌های این رشته نسبت به دیگر رشته‌ها با هیجان و حرارت بیشتری دنبال می‌شد. حضور ۱۶۰ تیم در دور گروهی و مسابقه آن‌ها در پنج سالن گلسا، بهشت، یاس‌نبی، شهدای مدافع حرم و سرافرازان اتفاق ویژه‌ای بود که شاید در این کمیت برای اولین‌بار اتفاق می‌افتاد و صدالبته آن‌ها که این تورنمنت هیجان‌انگیز را دنبال کردند، کیفیتش را هم تأیید کردند.

در پایان این مسابقات که دور حذفی‌اش در سالن بزرگ فوتسال شهر، سالن شهید بهشتی، و با حضور چشمگیر هرشبه هواداران همراه بود، تیم «انرژی‌پلاس»، تیم مهاجران افغانستانی، توانست با غلبه بر تیم گمنام ساندویچ سرد صدف به مقام قهرمانی برسد. در این مسابقات تیم کارکنان ایران‌خودرو هم بر سکوی سوم ایستاد.

بسکتبال| حرفه‌ای در حد تیم‌ملی

جام رمضان برای بسکتبالی‌های شهر حال‌وهوای تمام‌حرفه‌ای داشت؛ مسابقاتی که گاهی در آن بازیکنان ملی‌پوش بسکتبال ایران هم حضور داشتند و همین بر جذابیت‌هایش می‌افزود. بسکتبال جام رمضان ۱۴۰۱ با همت هیئت مشهد برگزار شد و سیزده تیم در قالب دو گروه چهارتیمی و یک گروه پنج‌تیمی در آن شرکت کردند. مسابقاتی که به‌میزبانی سالن امید و زندگی در شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد و در پایان تیم‌های رادین، فرش مشهد، توس راوین‌سازه و پاسارگاد چهار تیم نهایی این رقابت‌ها بودند.

در جدال رده‌بندی فرش مشهد بر پاسارگاد غلبه کرد و سوم شد و در فینال این توس راوین‌سازه پرمهره بود که با برتری بر رادین بر سکوی قهرمانی ایستاد. حضور نوید خواجه‌زاده، بازیکن ملی‌پوش باشگاه لیگ‌برتری آویژه صنعت پارسا و مجید صادقی و صالح مرادیان در این تیم، توس را‌وین را به تیمی دست‌نیافتنی تبدیل کرده بود. البته فقط تیم توس راوین نبود که از حضور بازیکنان شاخص بهره می‌برد و در تیم فرش مشهد هم مهدی افخمی، کاپیتان آویژه صنعت پارسا، و چند بازیکن لیگ‌یکی این باشگاه بازی می‌کردند. نکته ویژه این جام حضور هم‌زمان پیشکسوتان، نوجوانان و بازیکنان بزرگ‌سال و باتجربه در تیم‌های مختلف بود.

والیبال| طنین صدای تماشاگر در «مهران»

سالن «مهران» مشهد در مدتی طولانی شاید از شروع همه‌گیری کرونا صدای تماشاگر به خودش ندیده بود. اتفاقی که بالاخره در جریان مسابقات جام رمضان امسال رقم خورد و سالن مهران مملو از تماشاگر شد. رقابت‌های والیبال جام رمضان ۱۴۰۱ با حضور ۲۴ تیم در شش گروه چهارتیمی برگزار شد و در پایان این تیم پیکان مشهد بود که جام را بالای سر برد. پیکان در نیمه‌نهایی با برتری مقابل سورنا به فینال رسید و شهرداری ثامن هم با غلبه بر آکادمی البرز به ایستگاه پایانی رسید، اما در گام آخر مقابل پیکان باتجربه قافیه را واگذار کرد. در دیدار رده‌بندی هم آکادمی البرز توانست به مقام سوم برسد.

والیبال جام رمضان با حضور چهره‌هایی والیبال‌بلد برگزار شد. وحید ادیب و حمید علیشاهی که روزگاری در سوپرلیگ برای ابومسلم و بانک صادرات بازی می‌کردند، برای تیم پیکان بازی می‌کردند و در شهرداری ثامن هم ستاره‌هایی مثل امیرحسین ناوی و سپهر دلقندی کار می‌کردند. با این‌همه شاید مهم‌ترین ویژگی این تورنمنت حضور تیم‌های مختلف از مدل‌های متفاوت والیبالی بود؛ تیم‌های حرفه‌ای که باشگاه بودند مانند پیکان، سورنا و... تیم‌های محلی مثل شهرک غرب و صیاد که با بازیکنان محلی در رقابت‌ها حاضر بودند. تیم‌های دانشگاهی مثل دانشگاه فردوسی و علوم‌پزشکی و بالاخره تیم‌های آکادمی‌های رده‌های پایه مثل ارشاد و ایرانیان. جامی برای همه سلیقه‌ها که البته با همدلی و همراهی همه جامعه والیبال هم همراه بود. جام رمضان والیبال امسال در بیست شهرستان استان خراسان‌رضوی از سوی هیئت والیبال برگزار شد.

هندبال| دیده‌شدن به کمک فوتسال

هندبالیست‌های خراسانی اولین‌بار بود که در سال‌های گذشته چنین مسابقاتی را در چارچوب جام رمضان تجربه می‌کردند. مسابقاتی که اتفاقا تعداد تیم‌های شهرستانی‌اش بیشتر و کار برگزارکنندگان سخت‌تر بود. رقابت‌های جام رمضان هندبال امسال با حضور هشت تیم در سالن شهید بهشتی و کوثر مشهد برگزار شد.

هیئت هندبال سبزوار، الیسامان تربت‌جام، ستاره‌ساز مشهد، ستارگان مشهد، شهرک صنعتی فریمان، سرخس، هیئت هندبال مشهد و پیشکسوتان مشهد هشت تیم حاضر در این مسابقات بودند که در پایان تیم هیئت هندبال سبزوار به مقام قهرمانی رسید و تیم‌های ستارگان مشهد دوم و ستاره‌ساز مشهد سوم شدند. نکته جالب برگزاری رقابت‌های هندبال این بود که مسابقات دور نهایی آن با مسابقات فوتسال در سالن شهید بهشتی هم‌زمان شده و همین موجب شده بود هواداران فوتسال به تماشای هندبال بنشینند و علاوه بر زیادشدن تعداد تماشاگران این مسابقات، هیجانات جالب توجهی را هم به‌همراه داشت. در شب‌های برگزاری این مسابقات هیئت هندبال استان هر شب از چهار پیشکسوت هندبال قدردانی کرد.

مینی‌‎فوتبال| لذت تماشای نمایش کوچولو‌ها

مسابقات مینی‌فوتبال جام رمضان با حضور ۳۲ تیم که در رده سنی پایه امسال برگزار شد، از نقاط عطف این جشنواره ورزشی بود. رقابت‌هایی که در آن بچه‌های حاشیه‌شهر که استعداد‌های ناب آینده فوتبال خراسان هستند، چه در قالب تیم‌های آکادمی‌ها و چه در قالب تیم‌های محلی با یکدیگر رقابت کردند. مسابقاتی که در چمن مصنوعی بوستان ملت برگزار شد و در پایان چهار تیم یاران خداداد، زنده‌یاد پژند، الون پلاس و پرسپولیس به جمع چهار تیم نهایی رسیدند و شب گذشته بازی‌های رده‌‎بندی و فینال به‌ترتیب بین یاران خداداد و زنده‌یاد پژند و الون پلاس و پرسپولیس برگزار شد.

نخستین جام ویژه جانبازان و معلولان

جشنواره ورزشی رمضانی «برکت و کرامت» امسال اتفاقی ویژه هم داشت. برگزاری رقابت‌های سه رشته ورزشی برای جانبازان و معلولان تاکنون سابقه نداشته است. مسابقات بوچیا، بسکتبال‌باویلچر و والیبال‌نشسته جام رمضان با همت معاونت سلامت و تربیت‌بدنی شهرداری و به‌همت هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان در سالن‌های فیاض‌بخش، صیاد، تختی و امام‌خمینی (ره) برگزار شد. مسابقاتی که اولین‌بار هیجان رمضانی ویژه‌ای را به جامعه ورزش جانبازان و معلولان داد.

در رقابت‌های بسکتبال‌باویلچر برکت و کرامت شش تیم با یکدیگر رقابت کردند که در پایان این تیم شهید دهقانی بود که بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های شهید رحمتی و رمضانی هم به‌ترتیب دوم و سوم شدند. در والیبال‌نشسته نیز شش تیم با یکدیگر پیکار کردند که در پایان این مسابقات نیز تیم شهید پرستار حرم، روحانی شهیداصلانی و شهید اسماعیلی به‌ترتیب اول تا سوم شدند. در رشته بوچیا که به‌صورت انفرادی برگزار می‌شد، ۴۶ ورزشکار در چهار کلاس معلولیت با یکدیگر رقابت کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->