بارش ۳۳ میلی‌متر باران در مشهد طی هفته گذشته | کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوای مشهد

  • کد خبر: ۱۰۷۶۵۷
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
بارش ۳۳ میلی‌متر باران در مشهد طی هفته گذشته | کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوای مشهد
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای مشهد برای روز دوشنبه و سه‌شنبه با کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا به ۲۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

گروه جامعه | شهرآرانیوز؛ زهرا مبشری‌نسب در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، بیشترین بارش‌ها در هفته گذشته را به کلات نادری با ۴۷.۲ میلی‌متر و کمترین بارش را به مه‌ولات با ۴ میلی‌متر مربوط دانست. همچنین در مشهد ۳۳.۴ میلی‌متر بارش در سامانه گذشته ثبت شده است.

وی افزود: در هفته جاری نیز سامانه جدیدی وارد خراسان رضوی خواهد شد و از امروز عصر بارش‌ها آغاز خواهد شد و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت. این سامانه نیمه شمالی و نواحی مرکزی استان را پوشش می‌دهد. بیشترین بارش‌ها در شمال غرب خراسان رضوی و در روز‌های یکشنبه و دوشنبه اتفاق خواهد افتاد. بارش‌ها در استان امروز، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه در سطح استان به‌صورت رگبار‌های پراکنده خواهد بود.

مبشری‌نسب درباره وضعیت بارش‌ها در مشهد گفت: احتمال بارش باران در مشهد در روز جاری ضعیف است. یکشنبه بارش‌ها به‌صورت پراکنده آغاز خواهد شد، اما در ساعات منتهی به یکشنبه و دوشنبه بارش‌های بهتری در مشهد خواهیم داشت. بارشی که هفته گذشته مشهد تجربه کردهاست، در هفته جاری تکرار نخواهد شد که بارش تقریبا ۱۰ میلی‌متر باران در روز‌های یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: با ورود سامانه جدید به شمال غرب خراسان رضوی، احتمال وقوع سیل و در مشهد آب‌گرفتگی معابر پیش‌بینی شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی درباره وضعیت دمای هوا در مشهد و خراسان رضوی بیان کرد: بیشینه دمای هوای مشهد برای روز جاری و فردا حدود ۳۱ درجه و کمینه دمای هوا حدود ۱۸ درجه است. دمای هوای مشهد برای روز دوشنبه و سه‌شنبه با کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا به ۲۱ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. همچنین کمینه دمای هوای مشهد نیز تا ۱۳ درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

مبشری‌نسب افزود: البته کاهش دمای هوای خراسان رضوی اغلب در نیمه شمالی استان محسوس خواهد بود. دمای هوای نیمه جنوبی استان حداکثر ۳ تا ۴ درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->