ادامه نگرانی‌ها از وضعیت ذخایر آبی سد‌ها در شروع سال ۱۴۰۳ + جدول کاهش زمان تحویل کارت سوخت از یک ماه به یک هفته لایحه اصلاح قانون کار برای تعیین مزد کارگران به هیات دولت می‌رود (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

گاز به زابل رسید

  • کد خبر: ۱۰۷۷۷۲
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۷
گاز به زابل رسید
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: امسال بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر خطوط لوله انتقال گاز به بهره‌برداری می‌رسد که بیش از ۵۰ درصد آن در استان سیستان و بلوچستان بوده و درحال حاضر گاز طبیعی به شهر زابل رسیده است.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا نوشادی در حاشیه بازدید از فاز دوم پروژه احداث خط انتقال گاز ۵۶ اینچ تقویتی محمدیه قم – پارچین در نشست خبری با بیان این شرکت هیچ پروژه نیمه‌تمامی ندارد که این موضوع در هیچ وزارت‌خانه‌ای سابقه ندارد، اظهار کرد: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران اکنون ۲۱۱ قرارداد فعال است، ۵.۴ میلیارد دلار پروژه‌های تعریف‌شده در بحث ذخیره‌سازی گاز است؛ دو قرارداد ۲ میلیارد دلاری برای ساخت توربوکمپرسور داریم و یک قرارداد ۳.۲ میلیارد دلاری توسعه میدان شوریجه است.

وی با بیان اینکه گردش مالی امسال این شرکت حدود ۵۰۰ میلیون یورو است که این رقم با طرح‌های ذخیره‌سازی گاز افزایش می‌یابد، اظهار کرد: این شرکت امسال را سالِ سیستان و بلوچستان نامگذاری کرده است، روز جمعه (۱۶ اردیبهشت‌ماه) عملیات تزریق گاز به خط لوله زاهدان – دوراهی دشتک و دوراهی دشتک – زابل تکمیل و آخرین ایستگاه کنترل فشار، تزریق گاز شد و گاز طبیعی به زابل رسید که مجموع خطوط ۲۲۰ کیلیومتری آن از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز اجرایی شده است. در ادامه هم گازرسانی به داخل شهر‌ها و صنایع این شهر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با بیان اینکه از دیگر پروژه‌های در حال اجرا در این استان، چهار گستره بزرگ از مسیر ایرانشهر تا چابهار است که امیدواریم طبق برنامه اجرایی شود، گفت: پروژه خط لوله گاز ۳۰ اینچی از زیر آب «بندرعباس - لافت - گورزین» تا یک ماه آینده اجرا می‌کنیم.

نوشادی با بیان اینکه برخی اشرار در سیستان و بلوچستان نمی‌خواستند خدمات به این استان ارائه شود، گفت: با وجود ناامن کردن فضا برای کار، اما خط هفتم سراسری اجرا شده و صنایع و شهر‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در دنیا به هر منطقه جغرافیایی معمولا یکی از حامل‌های انرژی تحویل می‌شود، گفت: با این حال جمهوری اسلامی ایران به تمام مناطق کشور همزمان برق و گاز را تحویل داده است.  

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به جزیره قشم، گفت: در حال حاضر ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه منتظر ورود گاز به قشم هستند و بخشی از این گاز هم صادر خواهد شد.

نوشادی با تاکید بر اینکه حد فاصل سرزمین اصلی تا جزیره قشم ۳.۵ کیلومتر است، ادامه داد: خط لوله گاز به جزیره قشم از زیر دریا و به صورت حفاری افقی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این حفاری، طولانی‌ترین حفاری افقی در خاورمیانه است، افزود: حفاری از دو طرف انجام خواهد شد و از ماه آینده آغاز می‌شود. این برای اولین بار در کشور است که از دو طرف حفاری صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با بیان اینکه ۸۵ درصد از تجهیزات مورد نیاز مهندسی و توسعه گاز در کشور داخلی‌سازی شده است، گفت: شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، طرح‌های مورد نیاز شرکت ملی گاز ایران را اجرا می‌کند و در اختیار سایر شرکت‌های زیر مجموعه گاز برای بهره‌برداری قرار می‌دهد، بنابراین بررسی سود و زیان برای ان شرکت به تنهایی منطقی نیست. در قرارداد‌هایی مانند بای بک یا بیع متقابل، هزینه اجرای پروژه ۱۰ درصد بود، اما در مهندسی و توسعه گاز قیمت اجرای پروژه ۱.۵ تا ۲.۵ درصد است و حاضریم پیمانکار سایر بخش‌های دولت باشیم.

نوشادی با اشاره به دو اقدام مطلوب در شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در حوزه دانش‌بنیان‌ها اظهار کرد: زمانی که شرکت زیمنس به بهانه تحریم‌ها قرارداد یک میلیارد دلاری برای خرید ۱۰۰ دستگاه توربوکمپرسور را لغو و ایران را ترک کرد، بخشی از فناوری حساس توربین را به ما انتقال نداد.

وی با بیان اینکه مهندسان و کارشناسان ایرانی، اما در مسیر بالندگی خود، داخلی‌سازی این بخش‌ها را انجام دادند و امروز کمپرسور‌هایی با بازدهی ۹۳ درصد تولید کردند، اظهار کرد: در حالی که قرارداد ما با طرف خارجی با بازدهی ۸۰ درصد بود، بنابراین همه کمپرسور‌هایی که در سال ۱۴۰۲ نصب می‌شود از همین محصولات داخلی است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با تاکید بر اینکه یکی از محصولات دیگر دانش‌بنیان هم نوعی پوشش است که از این پس که شبکه انتقال گاز کشور عمر مفید خود را پشت سر گذاشته و باید تغییر یابند، به کار خواهد آمد، گفت: اگر این پوشش آزمون‌های نهایی را بگذراند و آیین‌نامه‌های اجرایی هم مصوب شود برای شبکه انتقال گاز کشور می‌تواند معجزه قلمداد شود که البته در گام‌های نخستین است.

به گفته نوشادی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران همچنین در حال سامان‌دهی مجموعه نرم‌افزاری مدیریت پروژه و طرح است که مراحل پایانی استقرار آن می‌گذرد و امیدواریم همسو با شفاف‌سازی عملکرد مجموعه‌ها پیشگام باشیم و به مردم بگوییم چه تعداد پروژه، چه مقدار پیشرفت داریم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->