بازداشت عاملان تیراندازی به مردم در ایرانشهر «ریشا» شیر نر باغ وحش وکیل آباد مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود
سرخط خبرها

نخستین آمبولانس بهسازی شده با کارایی جدید وارد ناوگان اورژانس ۱۱۵ شد

  • کد خبر: ۱۰۷۷۹
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
نخستین آمبولانس بهسازی شده با کارایی جدید وارد ناوگان اورژانس ۱۱۵ شد
در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید ملی و استفاده از توان و پتانسیل‌های داخلی، یک دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۵ بهسازی و با چندین کارایی جدید در ناوگان خدمت رسانی اورژانس ۱۱۵ وارد شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر امور آمبولانس‌های مرکز حوادث وفوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، با اشاره به اینکه تعمیر و بهسازی آمبولانس‌های فرسوده یکی از ضرورت‌ها برای ارائه خدمت به بیماران است، ابراز کرد: نخستین نمونه آمبولانس‌های بهسازی شده یک دستگاه آمبولانس مدل فست است که به دلیل تصادف دچار شکستگی پنل عقب شده بود.
رضوی خاطر نشان کرد: کف ساز آمبولانس نیز به طور کل فرسوده شده بود به نحوی که هم پوسیدگی کف و از بین رفتن پنل‌ها باعث عدم کارایی این دستگاه شده بود، اما با تعمیر وبهسازی این دستگاه به ناوگان آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ پیوسته است و خدماتی بیشتر از سایر دستگاه‌ها نیز به بیماران ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه به دلیل کمبود برخی از لوازم، بهسازی این آمبولانس حدود هشت ماه زمان برد تا پنل‌ها ساخته شد، افزود: چراغ سقف آمبولانس و مابقی بخش‌های الکتریکی امبولانس در مشهد طراحی شد و مزیت این دستگاه آمبولانس نسبت به سایر دستگاه‌ها در قابل شستشو بودن کف و بدنه و قفسه‌ها است.
وی گفت: از مزیت‌های این آمبولانس می‌توان به باکس‌های آن اشاره کرد که براساس نیاز همکاران اورژانس تعبیه شده و یک صندلی همراه نیز به این آمبولانس اضافه شده که در بخش زیرین آن می‌توان لوازم و تجهیزات را جانمایی کرد و در صورت نیاز می‌توان یک بیمار دیگر با این آمبولانس به مراکز درمانی برد یعنی همزمان می‌توان دو بیمار را جابجا کرد.
مدیر امور آمبولانس‌های مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پنلی که برای بورد عقب این دستگاه آمبولانس طراحی شده آنالوگ است در حالی که آمبولانس‌های قدیمی دیجیتال بوده و مزیت این تغییر در کارایی زیاد و به راحتی قابل تعمیر شدن آن است.
رضوی گفت: اینورتوری که برق ۲۲۰ ولت تولید می‌کند نیز در آمبولانس تعبیه شده که علاوه بر قدرت بالا، سیستم ایمنی روی آن نصب شده است که اگر اتصالی صورت گیرد به هیچ عنوان حریقی اتفاق نمی‌افتد و از حوادث بعدی جلوگیری می‌شود.
وی ابراز کرد: پارتیشن بندی برای تجهیزات مورد نیاز تکنسین آمبولانس به نحوی است که به دلیل نور پردازی تمام تجهیزات قابل رویت و دسترسی هستند؛ علاوه براین جایی برای دستگاه‌های اکسیژن تعبیه شده که در صورت نیاز به استفاده همزمان از دو دستگاه اکسیژن در آمبولانس این کار انجام شدنی باشد.
رضوی خاطرنشان کرد: هر دستگاه آمبولانس بین ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد و دویست میلیون تومان قیمت دارد، اما تعمیر و بهسازی آن حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد که بسیار باصرفه است؛ در حال حاضر ۳۵ دستگاه آمبولانس نیاز به بازسازی اساسی دارد، اما اولویت با بهسازی ۹ دستگاه آمبولانس است.
وی بیان کرد: بعد از شهر تهران و اصفهان، مشهد سومین شهری است که بهسازی آمبولانس‌ها را در دستور کار قرار داده است و این آمبولانس بهسازی شده نسبت به آمبولانس‌های ۳۱۵ علاوه بر قیمت اندک و کارایی بالا، قابلیت تعمیر بیشتری دارند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->