احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

سرلشکر سلامی: جنگ در تمامی ابعاد در حال تغییر است| دشمنانِ ما در "حقیقتِ قدرت" شکننده هستند

  • کد خبر: ۱۰۷۸۰۳
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
سرلشکر سلامی: جنگ در تمامی ابعاد در حال تغییر است| دشمنانِ ما در
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امروز جنگ در تمامی ابعاد در حال تغییر است وتکیه بر قاعده‌های ثابت محکوم به شکست است، گفت: امروز دشمنان ما در "حقیقت قدرت" شکننده بوده و به‌زودی فرو می‌ریزند.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل و تکریم استادان و مربیان سپاه که در سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد؛ فلسفه آموزش در سپاه را تربیت پاسدارانی با قلب‌های مستحکم و آرمان‌های بزرگ توصیف و تصریح کرد: استکبار جهانی و دشمنان جامعه بشری در تلاشند تا ذهن جوانان از داده‌ها و اطلاعات آنان تغذیه شده و از این طریق تسلط فکری بر جوامع پیدا کنند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه تقابل دشمنان با انقلاب اسلامی امروز تمامی ابعاد و عرصه‌ها از نظامی و امنیتی تا عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و عملیات روانی را شامل می‌شود، گفت:  انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در پیچ و خم نبرد‌های سنگین با دشمنان بزرگ با طول و عرض جهانی قوام یافته و بزرگ شده است.

وی افزود: در چنین شرایطی به پاسداران و نیرو‌های مسلحی نیازمندیم که در عرصه جهاد کبیر مستحکم ایستاده و از شکوه پوشالی امپراطوری‌های بزرگ هراسی به دل راه ندهند و برخورداری از این مهم  وجه تمایز سپاه و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با سایر نیرو‌های نظامی دنیا است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح بر شاکله معنوی خود استوار هستند گفت: شخصیت یک پاسدار ترکیبی از استحکام جسمانی، مقاومت فیزیکی، ذهن خلاق و متفکر و قلب مومن و سرشار از ایمان است و میدان آموزش در سپاه میدان تربیت چنین انسان‌هایی می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای غلبه بر دشمن در ابتدا باید دشمن را به خوبی شناخت، تصریح کرد: طول و عرض نبرد ما با دشمن، گستره استکبار است از این رو قلب‌های پاسداران هم باید وسیع باشد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه امروز جنگ در تمامی ابعاد در حال تغییر است و تکیه بر قاعده‌های ثابت محکوم به شکست می‌باشد اظهار کرد: اگر می‌خواستیم بر کلیشه‌ها تکیه کنیم می‌بایست تمامی عملیات‌ها را در دوران دفاع مقدس متوقف می‌کردیم و در برابر دشمن عقب می‌نشستیم، اما با تکیه بر آموزه‌های قرآنی و بهره‌گیری از الگوی مقاومت، بر دشمن بعثی غلبه کردیم.

وی با بیان اینکه عالم میدان تصادف نیست و پیروزی‌ها اتفاقی حاصل نمی‌شوند؛ بر اهمیت و ضرورت بهره مندی از دانش‌های نوین و ابزار‌های جدید تاکید و تصریح کرد: دشمن را باید در شکوه خودساخته خود شکست؛ انقلاب شکوهمند اسلامی و امامین انقلاب هیمنه دشمن را در قلوب مومنین شکستند و امروز دشمنان ما به رغم برخی برتری‌ها درحوزه‌های فیزیک قدرت، اما در "حقیقت قدرت" شکننده بوده و به زودی فرو می‌ریزند.

فرمانده کل سپاه در پایان اظهار کرد: آموزش‌ها شخصیت سپاه را شکل می‌دهند و آموزش‌های عقیدتی و بصیرتی نقش مهمی در شکل گیری این شخصیت ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی نماینده، ولی فقیه در سپاه نیز در این مراسم اظهار کرد:اهتمام به تعلیم و تربیت همواره خوب است و شان ربوبی دارد، اما در زمانی که دشمنان به جنگ علم آمده‌اند عمل جهادی محسوب می‌شود.

وی افزود: دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی ما به این جمع‌بندی رسیده اند که انقلاب اسلامی را به هیچ وجه نمی‌توان شکست، مگر با شکستن تفکر انقلابی و امروز پای گذاشتن در این میدان جهاد رسالتی خطیر است.

نماینده، ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در عرصه تعلیم و تربیت در میدان جنگ با دشمنان قرار داریم گفت: دشمنان ما امروز در صدد تغییر ذائقه فکری و فرهنگی مردم و ایجاد شبهه و تردید در اذهان هستند که در این شرایط تربیت و ساختن انسان‌هایی که سنگر نشین انقلاب باشند اقدامی مهم و اساسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با تاکید بر اینکه تربیت باید روح حاکم بر تمامی اقدامات باشد گفت: شهدای والامقام ما معنویت را در عمل به نمایش گذاشتند.

نماینده، ولی فقیه در سپاه جامعیت، عامل بودن، برخورداری از روحیه جهادی و اخلاص را از ویژگی‌های مربیان برشمرد و گفت:بصیرت نسبت به حقایق و واقعیت ها، نیاز شناسی، دشمن‌شناسی، اثرگذاری و منطق قوی، الگوسازی و تسلط مربی به روش‌های مختلف از دیگر ویژگی‌های استاد و مربی برجسته به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ در  این مراسم از جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و اساتید و مربیان برتر سپاه تجلیل شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->