احتمال لغو مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دلیل نگرانی‌های امنیتی ولادیمیر پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ در اوکراین را ساقط می‌کنیم نمازگزاران مشهدی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند + فیلم دستگیری ۹ نفر مظنون حملات تروریستی مسکو در تاجیکستان آیت‌الله علم الهدی: تا زمانی که مردم در صحنه هستند خللی به اسلام وارد نخواهد شد ایران حملات شب گذشته اسرائیل به سوریه را محکوم کرد سران حماس با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران دیدار کردند سخنرانی آیت الله صدیقی در دانشگاه امام صادق(ع) لغو شد + اطلاعیه دانشگاه ادعای سنتکام: چهار پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان
سرخط خبرها

امیر قطر به ایران می‌آید | اهداف این سفر چیست؟

  • کد خبر: ۱۰۷۸۳۲
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۸
امیر قطر به ایران می‌آید | اهداف این سفر چیست؟
یک خبرگزاری انگلیسی نوشت که هدف سفر امیر قطر به تهران تلاش برای احیای برجام و تامین انرژی با توجه به نبرد روسیه و اوکراین است.

به گزارش شهرآرانیوز، رسانه‌ها روز یکشنبه نوشتند که سفر امیر قطر به تهران  و کشورهای اروپایی تلاش برای احیای برجام و تامین انرژی  از جمله گاز طبیعی به دنبال جنگ روسیه و اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» یک منبع مطلع در روز یکشنبه گفت، امیر قطر در سفری که انتظار می‌رود برای احیای برجام و امنیت انرژی در اروپا باشد طی روزهای آتی از ایران، آلمان، انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی بازدید خواهد کرد.

این منبع که مایل به افشای نامش نبود، گفت: «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی حاکم  قطر، یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی جهان، از ایران بازدید خواهد کرد و سپس به انگلیس و دیگر کشورهی عضو اتحادیه اروپا می‌رود که برنامه این سفر به طور رسمی اعلام خواهد شد.»

این منبع مطلع  به رویترز گفت: «محور اصلی گفت‌وگوها چگونگی پر کردن شکاف در مذاکرات هسته ای است که از ماه مارس متوقف شده و همچنین  مسئله گاز طبیعی و امنیت انرژی در بخش اروپایی این سفر است.»

 به گزارش رویترز، رسانه های دولتی ایران روز یکشنبه گزارش کردند که امیر قطر برای تقویت روابط به ایران سفر خواهد کرد اما تاریخ دقیق یا جزئیات بیشتری ارائه نشد.

آلمان و سایر کشورهای اروپایی در حالی که به دنبال جایگزینی برای گاز روسیه هستند، در بحبوحه ترس از عرضه و افزایش قیمت‌ها در پرتو درگیری اوکراین، به دنبال تقویت روابط انرژی با قطر هستند.

این در حالی است که وزیر انرژی قطر گفته است که هیچ کشوری توانایی جایگزینی گاز طبیعی مایع روسیه به اروپا را در صورت بروز اختلال ندارد. این منبع مطلع همچنین گفت که هدف سفر امیر قطر به تهران تلاش برای  ایفای نقش میانجیگرایانه جدید برای احیای برجام است.  

پیشتر  نیز روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از دیپلمات‌های غربی نوشته بود که مقامات اروپایی در حال آماده‌ شدن برای اعمال یک فشار جدید به منظور نجات توافق هسته‌ای با ایران هستند و پیشنهاد آن‌ها فرستادن «انریکه مورا» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا به تهران در تلاش برای خروج از «بن‌بست کنونی» در مذاکرات است.

طبق گزارش ادعایی وال استریت ژورنال، توافق به ‌دلیل درخواست‌های ایران مبنی بر لغو نامگذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌عنوان یک سازمان «تروریستی» با مشکل مواجه شده و بایدن شرایط لغو این نامگذاری را سهل یا حذف نمی‌کند.

رسانه آمریکایی نوشته ایران با پیشنهاد آمریکا مبنی بر اینکه عنوان تروریستی سپاه در صورتی می‌تواند برداشته شود که تهران قبول کند به آمریکایی‌ها در منطقه حمله نکند یا به‌دنبال ترور مقامات فعلی و سابق این کشور نباشد، موافقت نکرده است. مقامات آمریکایی می‌گویند حتی اگر این نامگذاری برداشته شود، سپاه همچنان با چند تحریم دیگر واشنگتن روبرو خواهد بود .

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->