خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

گفتگو‌ با معلم کلاس اول رئیس جمهور آیت ا... رئیسی | «سید ابراهیم» باادب و بااستعداد بود

  • کد خبر: ۱۰۷۸۷۲
  • ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
گفتگو‌ با معلم کلاس اول رئیس جمهور آیت ا... رئیسی | «سید ابراهیم» باادب و بااستعداد بود
سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول آقای رئیسی: ابراهیم دانش آموز باادب و بااستعدادی بود. خوشحالم که می‌بینم یکی از دانش آموزان به مقام ریاست جمهوری کشور رسیده است. برای ایشان آرزوی سربلندی در امور مملکت را دارم.

محدثه شوشتری | شهرآرانیوز؛ شاید کمتر کسی باشد که معلم کلاس اولش را به خاطر نیاورد یا فراموش کند؛ معلمی که الفبا را و خواندن و نوشتن را به ما آموخت. اگر رئیس جمهور باشی هم روز‌های اول مدرسه، معلم کلاس اول و شأن و منزلتش در ذهنت باقی می‌ماند. در جست وجوی معلمان خاص در هفته معلم به «محمدتقی میرحافظ» رسیدیم که معلم خیلی از بزرگان مشهد و شخصیت‌های برجسته در کلاس اولشان بوده است.

معلم آیت ا... سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان، در کلاس اول نیز آقای میرحافظ بوده است. اهل مصاحبه و کسب شهرت به خاطر معلم رئیس جمهور بودن نیست. همه دانش آموزانش را یکی یکی با نام و فامیل و سمت اسم می‌برد و از رئیس جمهور هم با جملاتی مثل ابراهیم باادب و بااستعداد بود، یاد می‌کند.

خیلی از دانش آموزان کلاس اولش جزو شهدای بنام مشهد بودند یا جزو شخصیت‌های شناخته شده. عکس‌های قدیمی را از کلاس اول دانش آموزانش نشانمان می‌دهد و از روز‌های خوش بنا‌های حاجی عابدزاده در مشهد که روزگاری کلاس درس بچه‌ها بود، صحبت می‌کند. آنچه در ادامه می‌خوانید گفت وگوی خبرنگار ما با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اولی آقای رئیسی، رئیس جمهور، است.

معلم کلاس اول رئیس جمهور را خودتان معرفی کنید؟

سید محمدتقی میرحافظ، متولد سال ۱۳۲۶ هستم. پس از دوران تحصیلم به یکی از ۱۲ بنای مرحوم حاجی عابدزاده برای تدریس اعزام شدم. به مدت پنج سال در کلاس اول تدریس داشتم که آقای سید ابراهیم رئیسی هم جزو دانش آموزان کلاس اول ام بود.

«سید ابراهیم» باادب و بااستعداد بودکلاس اول دبستان جوادیه مشهد

در کدام مدرسه معلم کلاس اول آقای رئیسی بودید؟

مدرسه جوادیه مشهد که این مدرسه هم متعلق به بنا‌های مرحوم حاجی عابدزاده بود. چون رژیم منحوس پهلوی در سال ۱۳۵۳ فعالیت مدرسه را متوقف کرد؛ بنابراین من هم بیشتر از این در مدرسه فعالیت نداشتم. طی این پنج سال در خدمت حدود سیصد دانش آموز بودم که بیشتر آن‌ها انسان‌های موفق و عاقبت به خیری شدند.

از سال ۱۳۴۷ که معلم آقای رئیسی بودید، ۵۳ سال گذشته است. در این سال‌ها ایشان را از نزدیک در جایی ندیدید که او شما را به خاطر بیاورد و یا شما به عنوان معلم کلاس اولش صحبتی با او داشته باشید؟

در دورانی که تولیت آستان قدس بودند ایشان را دیدم. با گذشت سال‌ها باز هم ایشان من را شناختند و به همراهانشان به عنوان معلم کلاس اولشان معرفی ام کردند. خیلی خوش حال شدم.

چه ویژگی‌هایی از دانش آموز کلاس اولتان که حالا رئیس جمهور مملکت شده است، به خاطر دارید؟

«سید ابراهیم» باادب و بااستعداد بودابراهیم دانش آموز باادب و بااستعدادی بود. خوشحالم که می‌بینم یکی از دانش آموزان به مقام ریاست جمهوری کشور رسیده است. برای ایشان آرزوی سربلندی در امور مملکت را دارم.

همواره در دهه‌های گذشته بحث معیشت معلمان و تکریم نشدن جایگاه آنان در حد و اندازه شأن معلمی و اجرا نشدن قوانین، مورد نقد جامعه معلمان بوده است. به عنوان معلم کلاس اول رئیس جمهور چه خواسته‌ای برای معلمان و همچنین نظام تعلیم وتربیت دارید؟

از ایشان می‌خواهم که برای تکریم معلمان طبق قانون عمل کنند. همچنین برای ارتقای نظام تعلیم وتربیت از ایشان می‌خواهم تدبیری بیندیشند که یک کشور نمونه اسلامی در نظام آموزشی بشویم. متأسفانه بخشی از جامعه ما از فرهنگ و هویت اصلی مان در نظام تربیتی دور شده اند.

به جز آقای رئیسی دیگر دانش آموزانتان در مدرسه جوادیه مشهد به چه جایگاه‌های مهمی رسیده اند که شما بعد‌ها به آن‌ها افتخار کرده اید.

خیلی از دانش آموزانم شهید شدند. شهید علی و شهید کاظم نوراللهیان، شهید سید مرتضی اسحاقی، شهید علی موحدی، شهید سید کاظم حسینی و شهید قاسم عباس علی پور از جمله دانش آموزان کلاس اولی ام هستند که به فیض شهادت رسیدند و نامشان به گوشم رسید. حاج آقای ایزدی، امام جمعه طرقبه، حاج جواد پناهی، از قاریان بین المللی، دکتر مرتضی نوراللهیان، متخصص گوش و حلق و بینی، حاج حسین عصارزاده، مدرس جامعه المصطفی مشهد، مهدی نوراللهیان، دکتر عمومی، مهدی زهتابچیان، دکتر عمومی، و ... از جمله دانش آموزانم هستند که جزو شخصیت‌های شناخته شده به شمار می‌آیند.

«سید ابراهیم» باادب و بااستعداد بودکلاس اول دبستان جوادیه مشهد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->