عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو
سرخط خبرها

هفته آینده انتقال پادگان لشگر ۷۷ کلید می‌خورد

  • کد خبر: ۱۰۸۰۰۴
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
هفته آینده انتقال پادگان لشگر ۷۷ کلید می‌خورد
شهردار مشهد موضوع جابه‌جایی پادگان لشکر ۷۷ را مطالبه دودهه‌ای مردم مشهد دانست و گفت: از هفته آینده مقدمات اجرایی برای بازگشایی راه‌های مردم آغاز می‌شود.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز، دیگر باید قبول کنیم که شمارش معکوس جابه‌جایی پادگان لشکر ۷۷ به خارج از شهر برای منافع مردم آغاز شده است. به‌دنبال تأیید نقشه‌های جابه‌جایی پادگان مشهد به خارج از شهر در کمیسیون ماده ۵ استان، دو روز پیش نیز با تصویب این طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و هم زمان با آن، تصویب لایحه دوفوریتی تفاهم نامه سه‌جانبه شهرداری مشهد، ارتش و آستان قدس رضوی، به نظر می‌رسد جابه‌جایی پادگان مشهد با سرعت بیشتری روی دور افتاده است. دیروز هم اتفاق دیگری در پایتخت افتاد و ریاست سازمان قضایی نیرو‌های مسلح که نقش «حَکم» را در این پرونده دارد، میزبان شهردار مشهد و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود تا توافق دو طرف به‌صورت نهایی به سرمنزل مقصود برسد و زمان دقیقی نیز برای گشایش راه مردم تعیین شود.

به‌زودی شاهد اجرایی‌شدن این توافق هستیم

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در این جلسه با اشاره به سفر بهمن ماه رئیس قوه‌قضائیه به مشهد، گفت: در این سفر مهم موضوع اختلافات در حوزه انتقال لشکر ۷۷ خراسان مطرح شد و رئیس دستگاه قضا دستوری صریح برای حل و فصل این اختلافات صادر کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان در حاشیه امضای توافق‌نامه بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و شهرداری مشهد درباره پادگان لشکر ۷۷ افزود: امنیت امروز را وام دار نیرو‌های مسلح هستیم و نیرو‌های ارتشی نیز بخشی از این نیرو‌ها هستند که به جامعه خدمت می‌کنند. از طرفی زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) انتظار داشتند که مشکلات در زمینه خیابان‌کشی و موضوع جابه‌جایی پادگان پس از سال‌ها حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از طرف شهرداری مشهد و ارتش وکیل شد تا با حسن‌نظری که بین همه طرف‌ها وجود داشت، توافقات در زمینه جابه‌جایی پادگان و زمین‌های آبشار ۲ را به سرانجام برساند، اظهار کرد: امروز شاهد حل و فصل اختلافات در این حوزه هستیم. همچنین توافق بین ارتش، آستان قدس و شهرداری در کمیسیون عالی معماری و شهرسازی به تأیید نهایی رسیده است تا به‌زودی شاهد اجرایی‌شدن این توافقات باشیم و با عملیاتی‌شدن وعده‌ها راه‌های موجود بازگشایی شود.

همراهی صددرصدی ارتش برای جابه‌جایی پادگان

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز در حاشیه این جلسه با تبریک این اتفاق مهم به مردم مشهد، از ورود دستگاه قضا و همراهی شهردار، شورای اسلامی شهر مشهد و آستان قدس رضوی و سلسه‌مراتب نیرو‌های ارتش قدردانی کرد و افزود: نیروی زمینی ارتش بر موضوع حل گره جابه‌جایی پادگان لشکر تأکید داشت که امروز این مسئله با ورود ریاست قوه‌قضائیه برای سامان‌دهی اماکن نظامی در داخل شهر حل و مشکلی قدیمی در شهر مشهد رفع شد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری درباره سامان‌دهی پادگان لشکر ۷۷ خراسان با تأکید بر اینکه باید براساس آنچه توافق شده، به سرعت پادگان را سامان‌دهی کنیم، افزود: ما به مصوبات احترام می‌گذاریم و مطابق با آن پادگان را سامان‌دهی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: بی‌شک همکاری و همراهی صد درصدی نیرو‌های ارتش برای انجام این اتفاق مبارک انجام خواهد شد.
فرمانده نزاجا این را هم گفت که هفته آینده عملیات بازگشایی مسیر مردم و سامان‌دهی زمین‌های پادگان لشکر۷۷ در مشهد آغاز می‌شود.

بازگشایی راه مردم از هفته آینده

شهردار مشهد نیز در حاشیه این جلسه، موضوع جابه‌جایی پادگان لشکر ۷۷ را مطالبه دودهه‌ای مردم مشهد دانست و گفت: از هفته آینده مقدمات اجرایی برای بازگشایی راه‌های مردم آغاز می‌شود.

سیدعبدا... ارجائی با اشاره به اینکه نزدیک به هفده سال از آغاز مذاکرات و اجرای مقدمات برای جابه‌جایی پادگان و سامان‌دهی لشکر ۷۷ خراسان می‌گذرد، افزود: این مطالبه مردم امروز به ثمر رسیده است و بی‌شک اگر ورود ریاست قوه‌قضائیه و همراهی فرمانده نیروی زمینی ارتش به این موضوع و پیگیری‌های مجدانه ریاست سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نبود، این امر به این زودی محقق نمی‌شد.

وی با قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی، مقامات استانی و وزیر راه‌وشهرسازی و همه کسانی که برای اجرایی شدن این توافق همراهی و مساعدت کردند، تصریح کرد: این توافق نمادی از همکاری بین دستگاهی در سطح ملی و استانی است.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه این توافق‌نامه سه‌جانبه بین ارتش، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رسیده است، افزود: این توافق با حضور وزیر راه‌وشهرسازی در شورای عالی معماری و شهرسازی به اتفاق آرا به تصویب نهایی رسید و امیدواریم هدیه‌ای که تقدیم به مردم مشهد شد، برای زائران و مجاوران بارگاه امام‌رضا (ع) خیر و برکت داشته باشد.

گام نهایی جابه‌جایی پادگان با اجرای همه ابعاد طرح مصوب

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی نیز در خبر جداگانه‌ای با اشاره به تأیید مصوبه کمیسیون ماده۵ استان در شورای عالی شهرسازی و معماری، برای تغییر کاربری زمین‌های پادگان سابق ارتش در مشهد، گفت: طرح جابه‌جایی پادگان ارتش به خارج از شهر و اجرای پروژه‌های پیش‌بینی‌شده برای جایگزینی در این زمین‌های چهارصدهکتاری، دارای ابعاد گوناگون و متعدد اجتماعی، فرهنگی و خدماتی است که اجرای همه ابعاد آن با هم می‌تواند منافع مردم را در پی داشته باشد و از بخشی‌نگری و اجرای ناقص آن باید پرهیز کرد. در دوره‌های قبل نیز طرح‌های بااهمیت و بزرگ مثل این پروژه به‌علت اجرای ناقص آن‌ها به نتیجه نهایی نمی‌رسید.

به گزارش آستان نیوز، مالک رحمتی با قدردانی از همدلی مدیران مختلف استان و مشهد، افزود: این اتفاق ثمره تعامل و همدلی کم‌نظیری است که بین آستان قدس رضوی به عنوان امانت‌دار و متولی حفاظت از این زمین‌های وقفی، شهرداری مشهد به‌عنوان مدیریت‌شهری و ارتش به‌عنوان بهره‌بردار سابق این زمین‌ها و همچنین همراهی استاندار خراسان‌رضوی ایجاد شده است و به نوبه خود از اهتمام وزیر محترم راه‌وشهرسازی و پیگیری معاون محترم شهرسازی وزارت راه‌وشهرسازی که در شکل گیری این اتفاق نقش داشته‌اند، قدردانی می‌کنم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: انتظار ما از مدیریت‌شهری این است که هرچه سریع‌تر همه برنامه‌های اجرایی پیش بینی‌شده برای بهره وری از این زمین‌های چهارصدهکتاری را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: حدود ۶۰ درصد این زمین‌های چهارصدهکتاری به ایجاد و ارائه فضای سبز و خدمات عمومی شهری اختصاص یافته است. ما هرچه را در توان داشتیم، برای شکل‌گیری تفاهم و توافق راهبردی و همه‌جانبه به نفع مردم و شهر مشهد به کار گرفتیم و از این پس مسئولیت اجرایی‌کردن توافق بر عهده مدیریت‌شهری خواهد بود تا همه ابعاد این طرح عملیاتی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->