قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پر درد بازنشستگان تامین اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود خرید و فروش جت شخصی در کشور آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

ثبت‌نام «یارانه بگیران» جدید بزودی آغاز می‌شود (۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)

  • کد خبر: ۱۰۸۰۰۹
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
  • ۳۲
ثبت‌نام «یارانه بگیران» جدید بزودی آغاز می‌شود (۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)
وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الله عبدالملکی در گفتگو با شبکه خبر درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه افزود: بعضا ممکن است افراد، متمول و از دهک دهم باشند که وضع مالی شان خوب است، آن‌ها جواب مثبت دریافت نخواهند کرد، ولی کارگران اگر یارانه بگیر نیستند، یارانه شان برقرار خواهد شد.

وی از اعمال افزایش حقوق بازنشستگان در فیش حقوقی اردیبهشت خبر داد و گفت: اگر هم به هر دلیل به اردیبهشت نرسد، قطعا معوقات از ابتدای فروردین پرداخت خواهد شد و حتما در حقوق خرداد لحاظ خواهد شد.

وی گفت: براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حداقل سالی یکبار باید مستمری یا همان حقوق بازنشستگی توسط هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصویب شود و برای تصمیم گیری نهایی به هیات دولت یا هیات وزیران ارسال شود.

عبدالملکی درباره وام قرض الحسنه بازنشستگان نیز یادآور شد: سال گذشته ۴۰ درصد وام قرض الحسنه بازنشستگان را افزایش دادیم و در بازنشستگی کشوری وام‌های ازدواج فرزندان این افراد متجمع شده بود همه را یکجا پرداخت کردیم و تصویب کردیم و امسال هم حتما ثبت نام‌هایی که شده است تلاش می‌کنیم در اسرع وقت پرداخت کنیم.

وی افزود: در سایر حوزه‌های رفاهی مثل خرید اقساطی از مراکز فروشگاهی دیگر هم یک سامانه‌هایی شکل گرفته که بخشی اش کار می‌کند و بخشی اش در آینده نزدیک، کار خودش را شروع خواهد کرد.

عبدالملکی درباره مسکن کارگری نیز گفت: در حوزه مسکن کارگری یکی از مصوبات شورای عالی کار که البته باید در جلسه هیات دولت هم مطرح بشود افزایش تقریبا ۲۰۰ هزار تومانی حق مسکن کارگران است و مساله تفاهم نامه‌ای که با وزارت راه و شهرسازی پنج شش ماه قبل برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی کارگری امضا کردیم.

وی افزود: تقریبا ۴۰۰ هزار نفر از جامعه کارگری در سامانه نهضت ملی تولید مسکن ثبت نام کردند که عمدتا شناسایی شدند و بخشی از زمین‌ها شناسایی شده و اختصاص یافته است و کار بعضی شروع شده و بقیه هم به مرور شروع خواهد شد. این مرحله اول کار از سالانه یک میلیون واحد مسکونی است که در مرحله اول توانستیم ۴۰۰ هزار واحد را برای کارگران درنظر بگیریم.

عبدالملکی درخصوص ثبت نام افراد واجد شرایط دریافت یارانه یادآور شد: به زودی سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها کار خود را دوباره شروع می‌کند و همه به هر دلیلی که یارانه نمی‌گیرند می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند. بعضا ممکن است افراد متمول و از دهک دهم باشند که وضع مالی شان خوب است، آن‌ها جواب مثبت دریافت نخواهند کرد، ولی کارگران اگر یارانه بگیر نیستند، یارانه شان برقرار خواهد شد.

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۳۵ مدل قرارداد کار داریم که بخشی از آن قرارداد‌ها سفید امضاء هستند، گفت: این یکی از مشکلات جامعه کارگری است و رئیس جمهور هم دستور ویژه برای این قضیه دادند و امروز هم حضرت آقا تاکید کردند، این موضوع ِ قرارداد‌های موقتی و بسیار کوتاه مدت یا قرارداد‌های سفید امضاء باید رسیدگی ویژه شود.

وی با تاکید بر تامین امنیت شغلی کارگران افزود: در این خصوص کمیته‌ای باحضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی تشکیل دادیم تا با رعایت اصل سه جانبه گرایی، موضوع قرارداد‌های موقتی و بسیار کوتاه مدت یا قرارداد‌های سفید امضاء رسیدگی ویژه شود، به نحوی که نظم و انضباط بهم نریزد، یعنی کارفرما را خیلی در مضیقه نگذارد، امنیت شغلی هم برای کارگر ایجاد کند و دو ماه هم به آن‌ها فرصت دادیم که به راهکار عملیاتی برسند.

عبدالملکی با اشاره به غیرقانونی بودن قراداد‌های سفیدامضاء گفت: همه این قرارداد‌های سفید امضاء قانونا ممنوع است، درپی راهکار عملیاتی هستیم که این چیزی که قانون رویش صحه گذاشته بتوانیم با ضمانت اجرایی عملیاتی کنیم.

وزیر امور تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر راهکار قرارداد‌های موقتی و سفیدامضاء احتیاج به مصوبه هیات وزیران داشته باشد پیگیری می‌کنیم، اگر احتیاج به قانون داشته باشد لایحه تنظیم خواهد شد، اگر مقررات داخلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدنی باشد یا مصوبات شورای عالی کار که بلافاصله تصویب و اجرا می‌کنیم.

منبع: صدا و سیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
بهنام محمودزاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
1
سلام
من در سال ۹۲ ازدواج کردم و رفتم پلیس بعلاوه ۱۰ ،.و از خوانواده هامون جدا مون کردن ولی دیگه خانواده جدید برامون ثبت نکردن و الان ۱۰ساله که یارانه نمیگیرم ، این حداقل حقیه که از کشور می‌خوام ، بخدا حق الناسه ، من به یارانه ام احتیاج دارم ، مثل من هم اون دوره زیاد این جوری حذف شدن و میگن جا مونده هستید
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
همش وعده . چقدر برای شما راحته امروز فردا کردن . رزق روزی مردم را به بازی نگیرید صدقه که نمی دهید حق ۳۰ سال زحمت کشی انهاست اینقدر انها را با ابن سن و سال شرمنده اطرافیانشان نکنید .
ناصر روزه پارس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
با سلام چند سال است یارانه حقیر و خانواده ام را قطع کرده اند در صورتی که مستحق رایانه هستم
حمیدرضا رضانیا کلایی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
0
چرا 6 سال یارانه ما قطع شد و در اعتراض ما جواب دادند که شما شرکت به ثبت رسوندید درحالیکه ما هیچ فعالیت مالی نداشتیم شما لطف کنید از طرق دارایی بررسی کنید مطمین می شوید که ما فعالیت نداشتیم و بخاطر همین شرکت را کنسل کردیم و شرکتی نداریم و چون بیکار بودیم خواستیم فعالیت کنیم اما منصرف شدیم و کنسل کردیم یا از طریق بانک بررسی کنید متوجه می شوید که فعالیتی انجام ندادیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
0
1
یه خانم ک قبل از متارکه همسرش یارانه ثبت نام نکرده
والان خودش سرپرست ۲ فرزند هست و واجد شرایط یارانه هست
وتا ب الان قرونی یارانه بهش ندادن ب کی باید بگه
آبنوس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
من یک زن سرپرست خانوارم که متاسفانه شغلم کارپردازی با حقوق 3 تومن هست ولی مشمول یارانه نشدم فقط به این دلیل که بخاطر شغلم تراکنش مالی. و واریزی دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
سلام خسته نباشید ـ من یارانه ندارم ـ چکار کنم کجا ثبت نام کنم ـ شروع ثبت نام چه روزیه ـ ممنون میشم دقیق راهنماییم کنید ‌●
تا الان یارانه نقدی میگرفتم چرا قطع شد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
لطفا جواب بده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
یارانه متعلق به همه مردم است هرکس درایران زندگی می کند وکارمی کند ومالیات می دهدواشتغالزایی می کند باید یارانه بگیرد با این روش رایانه دادن به مردم مفت خوری وبی اری وکارنکردن را در جامعه پرورش می دهند ثانیا دهک بندی مردم اکثر اشتباه است
جوادمتاعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
من حقوق بگیرچی بازنسشته هستم ویارانه معیشتی و الان این یارانه جدید بهم تعلق نگرفته آخه چرا فقط پسرم تو یاراته بگیرا ۴۵هزار تومان ما هست ولی جدا زندگی میکنه ا ن هر چی دار مال خودشه به ما مربوط نیس
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
سلام من هرچقد تا حالا ثبت نام کردم یارانمو ندادن نه پدر نه هیچی استعلام بگیرن از وضع زندگیم هیچی ندارم بابا خواهر و برادر من خونه دارن به من که نمیدن محلمم نمیزارن بابا یارانه منو چرا نمیدیننننننننننن مگه من چی دارم که چندین بار ثبت نام کردن نه تو تمام این سالها که یارانه اومده بهم یارانه دادن نه چیز دیگه ای آخه چرا مگه من انسان نیستم چه فرقی دارم به بقیه
صلاح
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
باسلام بنده که چندسالی بودیارانه میگرفتم امامتاسفانه الان قطع کردنددرحالی که من هیچ منبع درامدی ندارم خودم ازکارافتاده هستم وهیچ حقوق ومزایایی ندارم وهمسرم مشکل قلبی داردنمیدنم باچه عقل ومنطقی یارانه مراقطع کردنددامیدوارم مرجعی باشدکه پاسخگوباشد
Persian
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
با سلام‌
خانمی که از شوهرش جدا شده و تحت تکلف پدرش در اومده و یارانه اش به حساب پدر واریز میشده و الان یارانه سرپرست خانواده که پدر باشه قطع شده و دختر خانواده قصد داره از تکلف پدر خارج بشه و یارانه رو به نام خودش ثبت نام کنه.
آیا راهکاری برای این شرایط اندیشیده شده؟
علی غلامرضایی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
سلام
الان چندین ساله که یارانه من که کارمنددولت هستم قطع شده علت راجویاشدم کفتن مدیرعامل شرکت هستید
درصورتی که نه مدیرعامل هستم ونه خونه به نام خودم وماشین به نام خودم وخانوداه ام وجوددارد
لطفا پیکیری بفرمایید
ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
یعنی چی که ما زن وشوهر بیمه تامین اجتماعی داریم بهمون نمیدن خوب هردوتامون کارگریم و داریم زحمت میکشیم از خروس خون تا بوق سگ .
وقتی هم گرونی میشه برای همه گرونی میشه
به ما یارانه تعلق نمیگیره به بقیه تعلق میگیره
خاهشن بررسی بفرمایین
عباس چراغی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
سلام من درآمدم ۸میلیون ماهانه است و یک ماشین دارم چرا من جزو دهک ده هستم در صورتیکه کسانی که دو برابر من حقوق می گیرند یارانه برایشان واریز شده با این همه گرانی لطفا کمی دقت کنید منی که به زندگیم نمیرسم چطور حساب کردید من جزو دهک ده هستم چرا رو هوا تصمیم میگیرید با زندگی مردم بازی می کنید و روز به روز فشار را بیشتر می کند.
ابراهیم مهردادی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
چرا خودبخود رایانه ما را قطع کردن به هرنهادی رفتیم میگین تعلق نمیگره مگر ما ایرانی نیستیم
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
یارانه حق هر شهرونده. چه نیازمند باشه چه بی نیاز. انصاف نیست اونی که خودشو به سختی و زحمت میندازه و کار میکنه بخاطر حق الزحمه ای که میگیره محروم از یارانه بحق خودش باشه.
یه شهروند
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
چندساله یارانه ام قطع شده پلیس به اضافه ۱۰هم هیچ جوابی نمبده
رضا آذربرا
Germany
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
0
0
سلام و احترام،از تاریخ 91قطع شد یارانه من
علی نوبخت
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
0
چرا یارانه من و خانواده ام که از همون اوایل دوره روحانی و هنگام ثبت نام به دلیل اطلاع رسانی ناقص دست اندر کاران قطع شده بررسی نمیشه در صورتی که یه کارگرم و هیچ چیزی حتی یه بیل دستی هم به نامم نیست تا کی قراره این حق خوری ادامه داشته باشه سازمان هدفمندی یارانه ها هم شخصا مراجعه کردم و جوابی نگرفتم امثال من خیلی زیادن لطف کنید یک بار دیگه ثبت نام کنید کسانی رو میشناسم که چندین و چند خونه و ماشین و درآمد آنچنانی دارن و یارانه میگیرن و ما هم اینجور،،،، بخدا این ظلمه و حق خوریه و باید جواب پس بدن تصمیم گیرندگانش
طاهره
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
0
ازجاماندگان یارانه ۹۳ هستم چطور ثبت نام کنم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
0
0
منم ۱۰ساله یارانه نداریم بااین گرونی اخه چیکارکنیم چراهمش میپیچونن ابن حق ماست که یارانه بگیریم بااین اوضاع توروخدامسعولین به فکرباشن
ناسناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
0
0
سلام و عرض ادب

چندین ساله یارانه مون قطع شدو ما سه دختر و یک پسربچه هستم ک پدرمون کارکرده
و بنده خودم دانشجو هستم ب دلیل فشار مالی زیاد مجبور ب ترک درس و دانشگاه شدم...برای رییس جمهور هم نامه نوشتم ولی بازم هیچ پاسخی دریافت نکردم
خواهشمندم رسیدگی بفرمایید
زندگی روز به روز سختره شده برای مایی ک فقط دختریم
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
0
0
سلام چند ساله یارانه من و پسرم قط شده چکار باید کنم حقوق کم با بک پسر بی کار
مهر اد مصیبی
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
0
0
من با توجه به حرف دولت قبلی که درمرحله دوم ثبت.نام گفتند اگر ثبت نام برای یار انه نکنید دولت به شما کارت مخصوص می دهد ومزایایی دارد و من هم باتوجه به سخن ر ییس دولت حق خود وخانواه را تباه کردم ومعلوم شدکه کذب محض وفریب بیش نبوده است والان هم نه یا رانه ونه معیشت وهیچ یارانه وحتی واریزی اخیر نیز شامل ما نشده است مملکتی که رییس دولت به این راحتی دروغ به مردم تحویل می دهد به چه کسی باید شکایت برد،!!!
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
0
0
چرا بما یارانه تعلق نمیگیرد در صورتی که از هیچ جا درآمدی ندارم و یه پسر بیکار 28ساله دارم و از سال 95طلاق گرفته و هیچ منبع درآمدی ندارم لطفاً جواب بدین .
غلام خادمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
0
0
سلام خسته نباشید یارانه من کم واریز شده ۴نفر هستم ۱۱۶۵۰۰۰۰واریز شده من خودم کارگر ساده ای هستم لطفاً پیگیری کنید
بهرام
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
0
0
باسلام الان چندساله که یارانه خانمم قط شوده منم ی کارگرساده هروز هرروز هم گرونی میشه کی میخوان ای یارانه مارا درست کنن
جمال اسفندیاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
من قبل این یارانه جدیدیارانه میگرفتم الان پیام اومده که یارانه معیشتی به شماتعلق نمیگیردمیخواهم بدونم چرا؟ ولی به بعضیهاکه درراس کارهستن تعلق گرفته ولی به من که باماشین مسافرکشی میکنم تعلق نمیگیره اگربرای همه مردم ایران هست بایدبه همه بدن اگه برای یه عده خاصی هست اون جای خوددارد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
0
0
سلام خانم هستم ۴۰ سال والان مستجر هستم ازسال ۱۳۹۳ یارانه من قط شده والان که همهی مواد غذای وشوینده ومیوه جات گرون کردید دیگه من چی میتوانم بخرم چند بار به ثبت یارانه رفتم گفتن خانم برو هر موقع سامانه بازشود ثبت کن پلیس ۱۱۰رفتم کافینت رفتم همه گفتن هر موقع سایت بازشدن ثبت کن والا الان کسی که چند تا خونه ماشین حقوق بگیردولت هست داره یارانه میگیره به فریاد ما هم برسید فقط خدا
عباسعلی فرامرزی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
0
0
با سلام من یک کارگر هستم دوتا ماشین به نام گن بود یکیش مال خودم ویکی هم مال پسر بزرگم ازدواج کرده از بنده جداشده در ضمن ماشینها هم ۵ماه پیش فروخته شده وتعویض پلاک هم شده ولی درسیستم هنوز به نام من ثبت شده به همین خاطر یارانه ما را قطع کردن وما را در دهک دهم قرار دادند لطفا دوباره رسیدگی شود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->