عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

برنامه سعید معروف برای دوران بازنشستگی

  • کد خبر: ۱۰۸۰۴۸
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
برنامه سعید معروف برای دوران بازنشستگی
ستاره سابق تیم ملی والیبال گفت: می خواهم به دنیای مربی گری وارد شوم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ کاپیتان سابق تیم ملی والیبال کشورمان معتقد است ایران در قهرمانی جهان۲۰۲۲ کار سختی دارد و خودش به مربیگری فکر می‌کند. سعید معروف که فصل قبل پیراهن تیم فنرباغچه را پوشیده بود، برای حضور در جام باشگاه‌های آسیا به تهران آمده است تا همراه پیکان، بار دیگر در آسیا بزرگی کند.

هیچ مسابقه ملی را از دست نمی‌دادم

وقتی والیبال را شروع کردم، مجبور شدم خیلی چیز‌ها را رها کنم. مدرسه و خانواده‌ام را رها کردم. من تمام توانم را برای والیبال گذاشتم. آن‌زمان هیچ‌چیز مثل الان نبود. والیبال در ایران زیاد دنبال نمی‌شد و ورزش محبوبی نبود. من تمام توانم را برای والیبال در زندگی گذاشتم و مجبور شدم خیلی چیز‌ها را رها کنم. چیزی که من از همه بهتر می‌دانم، والیبال است. در زندگی‌ام چیزی بهتر از والیبال بلد نیستم. دوره‌هایی بود که ماه‌ها در اردو می‌ماندیم. اگر چیزی در زندگی برای او بدهید، زندگی آن را به‌نوعی به شما پس می‌دهد.

همیشه از شب به روز و در همه جنبه‌های زندگی‌ام به والیبال فکر می‌کردم. من هرگز با تیم ملی مسابقاتی را از دست نداده‌ام و در همه آن‌ها شرکت کرده‌ام. والیبال هنوز در مرکز زندگی من است، تمام فداکاری‌ها را برای والیبال انجام دادم و والیبال همه‌چیز را به من داد. من از هر کاری که انجام می‌دهم، راضی هستم. من با والیبال زندگی کردم.

همه فکر کردند از والیبال خداحافظی کرده‌ام

در ایران همه فکر می‌کردند من از والیبال خداحافظی کردم. من آنجا مصاحبه رسمی انجام ندادم، در صفحه خودم به‌اشتراک گذاشتم که به کارم در تیم ملی پایان دادم. همه فکر می‌کردند والیبال را کنار گذاشتم، اما در تیم ملی به کارم پایان دادم و اکنون فرصتی برای برگشتن ندارم. بازیکنان جوان با‌استعدادی در ایران هستند، بازیکنان بیست‌وچهارپنج‌ساله خوبی هم هستند که با آن‌ها بازی می‌کنیم.

من همه‌چیز را از نظر بازیکنان خیلی خوب می‌بینم، پتانسیل وجود دارد؛ اما کمی سخت خواهد بود. بعد از اینکه بیشتر چیز‌ها تغییر کردند، از‌جمله نسل، مدتی طول می‌کشد تا همه‌چیز در آن جا بیفتد. شاید یکی‌دو سال سختی باشد، اما می‌توانم بگویم بازیکنان خوب و با‌استعدادی هستند. در این فرایند، هرچه سازمان بهتر باشد، تیم در رسیدن به اهدافش سریع‌تر حرکت می‌کند.

ماکسیم میخائیلوف، بهترین ورزشکاری بود که دیدم

من با بازیکنان خیلی خوبی بازی کرده‌ام، اما فکر می‌کنم ماکسیم میخائیلوف یک ورزشکار دیگر است. پشت‌خط‌زن تیم ملی روسیه در خیلی از بازی‌های رودررویی که با تیم‌هایمان داشتیم، نمایش کامل یک قدرت بود. من هم با تیم ملی روسیه و هم در تیم باشگاهی‌ام، بار‌ها مقابل او قرار گرفتم.

۲۰۰‌درصد به مربیگری فکر می‌کنم

من قطعا ۱۰۰درصد یا حتی ۲۰۰درصد به مربیگری فکر می‌کنم! پست‌های دیگر را زیاد دوست ندارم، فقط به مربیگری فکر می‌کنم. مطمئنم زمانی که مناسب باشد، تجربیاتم را در اختیار جوان‌تر‌ها قرار می‌دهم. همیشه از آموزش‌دادن لذت برده‌ام و فکر می‌کنم در این راه بتوانم موفق باشم.

جوانان را درک می‌کنم

این فرصت را داشتم که با سه رده سنی مختلف در تیم ملی بازی کنم. من جوانان را هم درک می‌کنم، اما برخی از ورزشکاران جوان اهل دنیای دیگری هستند. گاهی اوقات نمی‌توانند به‌طور‌کامل تمرکز کنند. اگر می‌خواهند با موفقیت به اهدافشان برسند، باید بدانند که زندگی متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشند؛ بنابراین نمی‌دانم ما بهتر فکر می‌کنیم یا آن‌ها! اما حالا همه‌چیز تغییر کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->