قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

گزارش دنیای ورزش سال ۱۳۷۱ از رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های خراسان

  • کد خبر: ۱۰۸۰۵۰
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
گزارش دنیای ورزش سال ۱۳۷۱ از رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های خراسان
رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های خراسان در دهه ۷۰ رونقی خاصی داشت. مسابقاتی که در آن جنگ تیم‌های بزرگ فوتبال خراسان جذابتی ویژه‌ای داشت.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رقابت‌های فوتبال باشگاه‌های خراسان در دهه ۷۰ رونقی خاصی داشت. مسابقاتی که در آن جنگ تیم‌های بزرگ فوتبال خراسان جذابتی ویژه‌ای داشت. ابومسلم، پیام، دهداری، شاهین و... تیم‌هایی بودند که شانه‌به‌شانه هم برای صعود به لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور می‌جنگیدند و هواپیمایی هم که حسابش را آن فصل از دیگران جدا کرده و در لیگ دسته‌دوم فوتبال کشور حاضر بود، نامی بالای سر این تیم‌ها بود.

دنیای ورزش ۸ اسفند ۱۳۷۱ در گزارشی به پایان رقابت‌های لیگ استان با قهرمانی «پیام چین‌چین» در حضور ابومسلم قدرتمند اشاره می‌کند؛ ابومسلمی که با وجود داشتن خداداد عزیزی و آقای گلی این نابغه کوچک نتوانست مقابل قدرت دفاعی پیام ره به جایی ببرد و با قرارگرفتن در جایگاه دوم مسابقات به لیگ دسته‌سوم رفت. در ادامه بخش‌هایی از این گزارش را از نظر خواهید گذراند:

مسابقات فوتبال تیم‌های برتر باشگاه‌های خراسان با قهرمانی «پیام چین‌چین» به پایان رسید. در این مسابقات تیم‌های پیام چین‌چین، ابومسلم، بانک ملت، دهداری، شاهین و هواپیمایی حضور داشتند که با توافق تیم‌ها نتایج بازی‌های هواپیمایی به‌دلیل حضور این تیم در بازی‌های دسته‌دوم باشگاه‌های کشور به حساب نیامد. با پایان‌گرفتن این مسابقات، مشخص شد که سال آینده تیم‌های پیام چین‌چین و هواپیمایی نمایندگان فوتبال خراسان در دسته‌دوم باشگاه‌های کشور خواهند بود و ابومسلم در مسابقات دسته‌سوم حضور خواهد یافت. مگر آنکه مانند سال‌های گذشته بازهم شاهد افزایش تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات دسته‌های اول، دوم و سوم باشگاه‌های کشور باشیم.

اما درباره این مسابقات آنچه می‌توان گفت، سطح ضعیف رقابت‌ها و فقر گل‌زنی در همه پنج تیم شرکت‌کننده بود. به‌طوری‌که در ۱۰ بازی فقط هفت توپ از خط دروازه‌ها گذشت و به گل تبدیل شد و این یعنی میانگین ضعیف ۷/۰ گل برای هر بازی که خودش گواه چگونگی رقابت‌هاست.

پیام که در مسابقات دسته‌دوم باشگاه‌های کشور به‌دلیل نداشتن امکانات مالی مناسب نتوانست حضوری شایسته داشته باشد و به دسته‌سوم سقوط کرد، با قرارگرفتن زیر پوشش مؤسسه «چین‌چین» سروسامانی گرفت و با رسیدن به صدر فوتبال خراسان، نشان داد که اگر مورد توجه قرار بگیرد، می‌تواند حضوری شایسته در فوتبال استان و کشور داشته باشد.

اما ابومسلم، این تیم صاحب‌نام فوتبال خراسان که این روز‌ها حال مساعدی ندارد، به‌دنبال ناکامی در مسابقات دسته‌اول باشگاه‌های کشور، در مسابقات استانی نیز نتوانست مقام قهرمانی سال گذشته را حفظ کند و با شکست در نخستین روز مسابقات مقابل پیام چین‌چین، از کورس قهرمانی خارج شد. ابومسلم، پرطرف‌دارترین تیم فوتبال مشهد، اگر می‌خواهد مثل گذشته حرفی برای گفتن داشته باشد، باید در کارش تجدیدنظر کند. مهم‌ترین مشکل ابومسلم نبود رهبری کاردان است و تا این مسئله حل نشود، نمی‌توان به آینده این تیم امیدوار بود.

بانک ملت در اولین سال حضورش در مرحله نهایی فوتبال خراسان بازی‌های خوبی ارائه داد. کسب نتیجه مساوی برابر پیام، صدرنشین مسابقات، و پیروزی مقابل دهداری از نتایج خوب این تیم بود. دهداری که در مرحله اول فوتبال استان حضور خوبی داشت، در مرحله نهایی کارنامه مقبولی ارائه نداد. شکست در نخستین بازی مقابل بانک ملت و سه نتیجه مساوی بدون گل، در شرایطی که خط حمله این تیم حتی به یک گل نیز دست نیافت، نتایج مطلوبی نیست. سرانجام شاهین نیز با کسب دو نتیجه مساوی و دو شکست، بدون گل زده و سه گل خورده در آخرین رده جدول قرار گرفت تا این تیم هیچ حرفی برای گفتن نداشته باشد.

بهترین گل‌زن: خداداد عزیزی از ابومسلم با سه گل
بهترین خط حمله: ابومسلم با سه گل
بهترین خط دفاع: پیام‌‎ چین‌چین بدون گل خورده
بدترین خط حمله: دهداری و شاهین بدون گل زده
بدترین خط دفاع: شاهین با سه گل خورده
داوران: حسین طهرانی، مصطفی حقیقی، اصغر رحیمی، حسین واقعی، اکبر و ابوالفضل عادل، خسرو امامی، رسول‌زاده، گرامی، عطاپور، تقی‌پور، علمداری و ظریف.
اسامی بازیکنان پیام چین‌چین: جواد قزوینی، حمید موسوی، باقر کبیری، احمد حامد، مجید حسینی‌پور، جواد نمازی، حسین جعفری، جواد خندستانی، محمد بابایی، حسین طرقانی، رضا صاحبی، محمد تشکری، مجید نمایی، حسن صبری، حسن رضایی، قاسم ماهپور، غلامرضا اصغری، مجتبی تقوی، مهدی ذوقی و جلیل ذوالفقاری.
مربی: غلامرضا سالاری / سرپرست: زراعت‌کاران
مسئول تدارکات: غلامرضا تحققی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->