در شرایط سخت مردم منافع ملی را به شخصی ترجیح می‌دهند

  • کد خبر: ۱۰۸۱۵
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
در شرایط سخت مردم منافع ملی را به شخصی ترجیح می‌دهند
استاندار خراسان رضوی گفت: فکر می‌کنم در انتخابات حضور فعالی خواهند داشت.
به گزارش شهرآرانیوز؛ علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید از فرآیند ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری مشهد، گفت: خوشبختانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون انتخابات به شکل گسترده‌ای در سطح کشور برگزار شده است بنابراین جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر رای مردم بوده و پشتوانه اصلی نظام مردم هستند.

او با اشاره به اینکه دولت و حاکمیت خود را موظف می‌داند که به صورت مرتب در کشور انتخابات برگزار کند، تصریح کرد: حتی در دوران دفاع مقدس هم برگزاری انتخابات تعطیل نشد و در همه سال‌های پس از انقلاب، مردم مسئولین خود را به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم از طریق صندوق رای انتخاب کرده اند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی به واسطه تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری‌های مهم در رأس امور قرار دارد، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی اختیارات زیادی دارند، بنابراین استانداری و فرمانداری به عنوان مسئول برگزاری انتخابات، زمینه را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم می‌کنند.

رزم‌حسینی افزود: به رغم مشکلات و کاستی‌هایی که وجود دارد، اما نظام جمهوری اسلامی متعلق به مردم است و حضور حداکثری در انتخابات در پایداری امنیت ملی بسیار موثر خواهد بود.

او در خصوص پیش‌بینی‌های خود از میزان داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: معمولا آن‌هایی که با تجربه هستند، در روز پایانی برای ثبت نام اقدام می‌کنند، طبق آماری که ما داریم در این دوره نسبت به دوره‌های قبل تعداد ثبت‌نام کنندگان بیشتر شده است به‌طوریکه فقط در روز اول ثبت نام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان، آمار داوطلبان بیش از ۲ برابر نسبت به سال‌ها قبل بود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در بازدید از فرآیند ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد اشتیاق جوانان برای ثبت‌نام بودیم، این مسئله نشان می‌دهد که باید جوان‌گرایی در مجلس صورت بگیرد و همه ارکان حاکمیت از این امر استقبال می‌کنند.

رزم‌حسینی با اشاره به میزان مشارکت احتمالی احزاب استان در انتخاب مجلس شورای اسلامی، افزود: تصور می‌کنم احزاب گوناگون در این انتخابات شرکت می‌کنند، مردم هم با تشخیص خود نمایندگان مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد چراکه این رأی متعلق به مردم و حق آن‌ها است.

او با بیان اینکه در الگوی مثلث توسعه فرهنگی اقتصادی استان، نقش نمایندگان پررنگ دیده شده است، گفت: اگر مردم نمایندگان فهیم، پاکدست، باهوش، خردمند و فعال انتخاب کنند، این نمایندگان می‌توانند در توسعه استان بسیار موثر باشند؛ به همین دلیل است که در این مدت سعی کرده‌ایم همه ارکان حاکمیت را برای امر توسعه و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان به کار بگیریم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به معضل آلودگی هوای مشهد طی روز‌های اخیر، گفت: تغییر اقلیم آب و هوایی، خشکسالی‌های پی در پی و ریزگرد‌ها در امر آلودگی هوا دخیل بوده است و بخشی از این ریزگرد‌ها هم مربوط به کشور‌های منطقه است.

او تصریح کرد: سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی توافق‌نامه‌ای با کشور‌های همسایه دارد که در جهت کاهش آلودگی و کاهش ریزگرد‌ها اقداماتی صورت گیرد، تنها کاری که برای بهبود شرایط در استان و مشهد می‌توانستیم انجام دهیم این بود که نیروگاه طوس را گازی کنیم که این کار انجام شده است و موثر هم واقع شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در روز‌های آلوده این هفته، سوخت این نیروگاه گازی بود و در ابلاغیه‌ای تاکید شد که در طول سال هم غیر از گاز، نباید سوخت دیگری در نیروگاه طوس استفاده شود، از طرفی هم بر اساس قانون باید مدارس را تعطیل می‌کردیم تا تردد در سطح شهر کاهش یابد.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->