دوز چهارم واکسن کرونا را چه کسانی باید تزریق کنند؟

  • کد خبر: ۱۰۸۳۰۸
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰
دوز چهارم واکسن کرونا را چه کسانی باید تزریق کنند؟
رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص تزریق دوز چهارم گفت: پزشکان توصیه می‌کنند گروه‌ سنی پرخطر دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند. در حال حاضر مبنا برای دوز چهارم چنین است اما با توجه به وضعیت کرونا این مبنا قابل تغییر است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد پهلوان اظهار کرد: با توجه به اهمیت و حفظ شرایط ایمنی گروه‌های پرخطر در برابر ویروس کرونا و اینکه از واکسیناسیون دوز سوم آنها حدود پنج ماه می‌گذرد، پزشکان توصیه می‌کنند که این گروه واکسن دوز چهارم را دریافت کنند.  

وی افزود: هر چند در حال حاضر ویروس کرونا در جامعه با سرعت آهسته‌ای در حال گردش است اما این گروه بیشترین آسیب‌پذیری را در برابر این ویروس دارند. خوشبختانه بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها در استان در وضعیت خوبی است و روزهای زیادی است که مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بدون فوتی کرونا را گذرانده است.  

پهلوان ادامه داد: با توجه به این شرایط گروه‌های سنی پرخطر که تاکنون واکسینه نشدند یا از دوره ایمنی واکسن آن‌ها مدت زیادی گذشته برای واکسیناسیون دوز چهارم هر چه سریعتر اقدام کنند تا سطح ایمنی بدن آن‌ها افزایش یابد و نگرانی‌ها از احتمال آسیب‌پذیری در مقابل این ویروس کاهش پیدا می‌کند.  

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گروه‌های پرخطر شامل افراد بالای ۷۰ سال و افراد دارای بیماری‌های خاص به ویژه کسانی که مبتلا به سرطان‌ها هستند و شیمی‌درمانی می‌شوند، در اولویت دریافت دوز چهارم واکسن کرونا قرار دارند.  

وی اضافه کرد: این افراد باید حداقل چهار ماه از تزریق دوز سوم آن‌ها گذشته باشد و هر نوع واکسنی که در دوز سوم تزریق کرده‌اند را در دوز چهارم دریافت کند.  

پهلوان ضمن اشاره به اینکه طی ۲۰ روز گذشته روزهای زیادی را بدون فوت ناشی از کرونا در استان گذرانده‌ایم، تصریح کرد: طی یک روز گذشته ۹۶ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۵۸  نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.  

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۱۸۰ نفر از این بیماران در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.  

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از مجموع بیماران بستری در مراکز درمانی ۸۷ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند.  

پهلوان افزود: در یک روز گذشته ۴۹۷ بیمار مبتلا به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب یا اورژانس بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه داشته‌اند.  

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۳۵۹ هزار و ۳۹۰ نفر از گروه سنی بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->