مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها
استاندار خراسان‌رضوی از ستاد انتخابات مشهد بازدید کرد

۵۹ داوطلب، ره‌آورد روز چهارم

  • کد خبر: ۱۰۸۳۲
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۵
۵۹ داوطلب، ره‌آورد روز چهارم
ظهیری – اسکندریان - ساختمان شیشه‌ای خیابان پاسداران که ستاد انتخابات شهرستان مشهد در آن مستقر است، در روز چهارم ثبت‌نام نامزد‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیشتر رنگ و بوی اصول‌گرایی داشت. چهره‌های سرشناس مشهدی و حتی خراسانی به‌جز اندکی هنوز پا به میدان نگذاشته‌اند، اما حضور یکی از نمایندگان فعلی مشهد برای همراهی چند داوطلب در نوع خود جالب توجه بود.
همچنین نماینده فعلی مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با حضور در فرمانداری تهران، فرایند ثبت‌نام خود را تکمیل کرد تا در پایان چهارمین روز ثبت‌نام، ۲ نماینده استان خراسان‌رضوی حاضر در مجلس برای حضور دوباره در ساختمان بهارستان اعلام آمادگی کرده باشند.
دیروز حضور چهره‌های مطرح سیاسی استان و مشهد در ستاد‌های انتخاباتی مانند روز‌های قبل کم‌رنگ بود، اما در مجموع ۱۰۲ نفر از خراسان‌رضوی و ۵۹ نفر از حوزه انتخابیه مشهد و کلات برای انتخابات این دوره مجلس ثبت‌نام خود را تکمیل کردند.
در همین رابطه رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: تا ساعت۱۸:۳۰ روز چهارم ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، نام‌نویسی ۱۰۲نفر قطعی شده و ۹نفر هم در حال طی فرایند نام‌نویسی هستند و ثبت‌نامشان هنوز قطعی نشده است.
به گزارش روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، حسن جعفری اظهار کرد: در این ۴ روز، ۳۱۵ نفر ثبت‌نام قطعی کرده‌اند که ۵۴ نفر مربوط به روز اول، ۶۳ نفر روز دوم، ۹۶ نفر روز سوم و ۱۰۲ نفر هم روز چهارم بوده است.
وی افزود: از مجموع ثبت‌نام‌های قطعی روز چهارم، ۹۲ داوطلب مرد و ۱۰ نفر هم زن هستند که ۹ نفر از بانوان در حوزه انتخابیه مشهد و کلات و یک نفر هم در حوزه انتخابیه بینالود ثبت‌نام کرده‌اند.
رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی میانگین سنی داوطلبان در روز چهارم را ۳۹.۷ سال اعلام کرد و گفت: جوان‌ترین داوطلب سی‌ساله و مسن‌ترین آن‌ها شصت‌وپنج‌ساله بوده است.
وی افزود: از مجموع داوطلبان روز چهارم، ۲۱ نفر دارای شغل آزاد، یک نفر بیکار، ۱۶ نفر فرهنگی، ۲ نفر پزشک، ۱۲ نفر استاد دانشگاه، ۲۹ نفر کارمند، ۵ نفر بازنشسته، ۴ نفر وکیل یا قاضی، یک نفر روحانی، ۱۰ نفر دارای سایر مشاغل و یک نفر هم نماینده دوره قبلی مجلس است.
جعفری گفت: از مجموع ۱۰۲ داوطلبی که ثبت‌نام آن‌ها در روز چهارم قطعی شده است، ۵۹ نفر در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، ۸ نفر در حوزه انتخابیه چناران و بینالود، ۲ نفر در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه، ۲ نفر از حوزه انتخابیه گناباد و بجستان، ۴ نفر از حوزه انتخابیه تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد، ۲ نفر از حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه، ۳ نفر از حوزه انتخابیه درگز، ۳ نفر از حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد، ۷ نفر از حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه، ۸ نفر از حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب، یک نفر از حوزه انتخابیه قوچان و فاروج و ۳ نفر از حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ثبت‌نام کرده‌اند.

رشد ۲ برابری ثبت‌نام‌کنندگان
در ساعات اولیه شروع فرایند ثبت‌نام در روز چهارم، علیرضا رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی، وارد ستاد انتخابات شهرستان مشهد شد تا از نزدیک شاهد فرایند ثبت‌نام داوطلبان از حوزه انتخابیه مشهد باشد.
رزم‌حسینی در حاشیه این بازدید و در گفتگو با شهرآرا اظهارکرد: خوشبختانه در اولین روز ثبت‌نام امسال نسبت به مدت مشابه در دهمین دوره انتخابات مجلس، ثبت‌نام دوبرابری از مردم را در استان داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم چهره‌های سرشناس و تأثیرگذار در روز‌های آخر برای ثبت‌نام مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه جوان‌گرایی در این دوره از ثبت‌نام‌ها کاملا مشهود است، گفت: به‌طور قطع اگر احزاب هم می‌خواهند نقشی را بازی کنند، باید حضور داشته باشند و پیش‌بینی می‌کنم هردو جناح سیاسی حضور فعال داشته باشند.
وی با تأکید بر اینکه نارضایتی حق مردم است، اما به‌طور کلی مردم منافع ملی را درک می‌کنند، بیان کرد: در گذشته شرایط سخت‌تر از امروز را هم داشته‌ایم، اما امیدواریم که مردم همچون گذشته در انتخابات ۲ اسفند حضور حداکثری داشته باشند.

شایعه‌ای که زود تکذیب شد
در اولین ساعات ثبت‌نام نمایندگی مجلس در روز چهارم در ستاد انتخابات مشهد، شایعه حضور یکی از چهره‌های مطرح کشوری برای حضور در انتخابات از حوزه انتخابیه مشهد قوت گرفت که این موضوع در همان مرحله شایعه باقی ماند. رضا شیران‌خراسانی، نماینده فعلی مشهد و کلات در مجلس، همراه با تنی چند از همراهان خود وارد ستاد انتخابات شهرستان شد، اما او بدون اینکه ثبت‌نام کند، اعلام کرد که برای همراهی برخی جوانان حامی قالیباف به ستاد انتخابات آمده است.
او در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سؤال که قصد ثبت‌نام از حوزه انتخابیه مشهد یا حوزه انتخابیه دیگری را دارد، گفت: بنده امسال قصد شرکت در انتخابات از مشهد را ندارم و برای دیگر حوزه انتخابی هم به این مصرع اکتفا می‌کنم که «تا یار که را خواهد و میلش به که باشد».

ثبت‌نام در انتخابات با نرم‌افزار
روز گذشته خبری در ستاد انتخابات مشهد درباره هوشمندسازی بخشی از فرایند انتخابات امسال در مرحله ثبت‌نام‌ها دست به دست شد. بر اساس نامه‌ای که امیر شجاعیان، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور، به ستاد‌های انتخابات سراسر کشور ارسال کرده، نرم‌افزار ویژه تلفن همراه برای ثبت‌نام از داوطلبان تهیه شده است و متقاضیان می‌توانند بخشی از مراحل ثبت‌نام خود را با این نرم‌افزار انجام دهند.
این نرم‌افزار همراه با راهنمای مربوط به آن در سایت وزارت کشور به نشانی
moi.ir بارگذاری شده است و داوطلبان بعد از نصب آن در گوشی همراه می‌توانند پرسش‌نامه مربوط به ثبت‌نام را تکمیل کنند.
با این حال داوطلب باید با در دست داشتن مدارک لازم به فرمانداری مرکز حوزه انتخاباتی خود مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را تکمیل و نهایی کند.

تشکیل شعب ویژه جرائم و تخلفات انتخاباتی
امیر مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی، نیز دیروز از تشکیل شعب ویژه جرائم و تخلفات انتخاباتی خبر داد و گفت: در راستای پیشگیری و کاهش جرائم و تخلفات انتخاباتی، تاکنون ۲۰ جلسه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی برگزار شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->