امام جمعه مشهد: طرح تحول می‌تواند مملکت را به یک نقطه ثبات اقتصادی برساند

  • کد خبر: ۱۰۸۴۸۳
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
امام جمعه مشهد: طرح تحول می‌تواند مملکت را به یک نقطه ثبات اقتصادی برساند
آیت الله علم الهدی گفت:در طرح تحول کنونی چند نکته وجود دارد که می‌تواند برای همیشه خیلی چالش‌ها و درماندگی‌های اقتصادی را جبران کند و مملکت را به یک نقطه ثبات اقتصادی برساند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) اقامه شد، اظهار کرد: رهبری در صحبتی که با کارگران در یکی دو روز گذشته داشتند روی یک نکته تأکید فرمودند، اینکه در این اقدامات و تصمیم گیری‌های تحول اقتصادی دولت را کمک کنید و با مشارکت شما این تحول درست شود.

وی افزود:اکنون ۴ دهه از انقلاب اسلامی ما می‌گذرد، در هر مسئله و فراز ونشیبی آنجایی که مردم در عرصه بودند و مردم صاحب کار و مجری بودند، تحول به خوبی به نفع جامعه، مردم و نظام انجام گرفته است، اما اگر جایی بنا بوده که کاری صورت بگیرد، اما پای مردم وسط نباشد، چیزی به نتیجه نرسیده است.

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی در ادامه گفت: تاکنون در نظام ما، مردم همه کاره بودند و همه چیز وابسته به همین مردم بود، اکنون هم چنانچه اگر بناست در تحولی که تصمیم گرفته شده، مشارکت مردمی وجود داشته باشد، این امر به نفع مردم تمام خواهد شد. در این دو سه روز اخیر، من از مردم تشکر می‌کنم؛ همانطور که رهبری هم تقدیر فرمودند که مردم پای این تحول آمدند، این اتفاق خیلی ارزش دارد که هم تحول را بپذیرند و هم در اجرای این تحول کاملا کمک کنند.

وی عنوان کرد: بنا به اظهار نظر کارشناسان و فعالان اقتصادی در این طرح تحول چند نکته وجود دارد که می‌تواند برای همیشه خیلی چالش‌ها و درماندگی‌های اقتصادی را جبران کند و مملکت را به یک نقطه ثبات اقتصادی برساند.

آیت‌الله علم‌الهدی هدف از این تحول را براندازی فقر مطلق دانست و تاکید کرد: آقای رئیس جمهور مکرر گفته در این دولت می‌خواهیم فقر مطلق براندازی شود؛ یعنی اگر می‌گوییم در این مملکت یک خانواده است که از تأمین نهار و شام روزمره خودش عاجز می‌باشد و نمی‌تواند هیچ چیز برای خودش تأمین کند، فقر مطلق است که باید براندازی شود.

وی افزود: نخست اینکه با این کمک معیشتی حتی خانواده ۵ نفره‌ای که هیچ شغل و کاسبی‌ای ندارد، ماهیانه دو میلیون تومان دریافت می‌کند و در اینصورت قدرت خرید خیلی از نیاز‌ها و لوازم زندگی برای آن فراهم شود. زندگی آرمانی و ایده آل نخواهد داشت، ولی به فقر مطلق هم دچار نمی‌شود؛ نکته دوم، فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه از بین می‌رود. بخشی از جامعه ما قشر آسیب پذیر است و این قشر در مقابل قشر مرفه قرار دارد. سطح زندگی، خوراک، پوشاک و سطح درامد و هزینه اش با هم قابل مقایسه نیست. با این طرح تحول این فاصله تطبقاتی از بین می‌رود.  

طرح تحول دست دولت را از سفره مردم بیرون می‌کشد

امام جمعه مشهد اظهار کرد: چیزی که باعث ثبات اقتصادی در جامعه خواهد شد این است که دست دولت از سفره مردم بیرون بیاید یعنی اینطور نباشد که سفره مردم در دست دولت باشد و برای گوشت، غذا، پنیر و شیرشان چشم به دست دولت داشته باشند و همه چیز را دولت بخواهد کنترل کند. قیمومیت اقتصادی این است که مردم در زندگی خودشان یک قیم اقتصادی داشته باشند که این موضوع آزادی زندگی مردم را به کلی می‌گیرد. شما فکر کنید در خانواده خودتان اگر پولتان دست دیگری باشد و آن فرد هرطور که بخواهد برای شما خرج کند و سفره شما را تنظیم کند، می‌توانید زندگی کنید؟ اگر بنا شد دولت قیم اقتصادی مردم شود و نان، آب، خوراک و لبنیات مردم دست دولت باشد و مال آنان را به دست بگیرد و در سفره مردم دخالت کند، بزرگترین ضربه از نظر زندگی به مردم وارد خواهد شد.

وی با تاکید به اینکه پول مردم را به دست آنان بدهید، گفت: این ارز تومانی مال مردم است، مال کس دیگری نیست، این را خود مردم بگیرند و هرطور می‌خواهند خرج کنند، نه این که یک رانت خوار گردن کلفتی بیاید پول مردم را بگیرد. مال مردم را دست خودشان بدهید، کالا هم در بازار باشد، تاجر جنس وارد کند، باهم رقابت کنند، مردم هم بخرند و زندگی را اداره کنند. آنچه در اقتصاد مطلوب و اسلامی می‌باشد، هدایت و نظارت دولت است. صنعت، معدن، مسائل و اقتصاد کلان را دولت هدایت کند و بر اقتصاد خرد دولت نظارت کند، کسی اجحاف نکند، گران فروشی و احتکار نکند، اما این که در سفره مردم دخالت کند که نانت را من بدهم، من بگویم چقدر نان بخوری، پنیرت را من بدهم، درست نیست و ثبات اقتصادی کشور بهم زده شده بود. این تحول دست دولت را از سفره مردم بیرون می‌کشد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به سخنان خود پیرامون تجاهر و تظاهر به گناه و تأثیر آن بر زندگی اجتماعی، اظهار کرد: زمانی یکی خودش گناه می‌کند که خودش می‌داند و خدای خودش، یا بر اثر لغزش، ندانم‌کاری و یا از روی جهالت است که نهایتاً هم خدا می‌بخشد، اما یک سری گناه‌ها هست که بین خود انسان گنه‌کار و خدا نیست، تجاهر به گناه و تظاهر به نافرمانی خدا است که به مرحله جنگ با خدا می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر کسی تجاهر به گناه و معصیت کرد، اعلام جنگ با خدا کرده که این گناه خیلی عارضه دارد و اولین اثرش روی برکات زندگی مردم است، این را از خودم نگفتم بلکه خداوند در دو آیه در قرآن فرمودند.

«حجاب» هویت ایرانی و اسلامی است

وی با بیان این‌که بی‌حجاب با بی‌حجابی تجاهر به فسق می‌کند، متذکر شد: این خانم بی‌حجاب و بدحجاب یا مسلمان است یا غیر مسلمان، ولی ایرانی است، اگر مسلمان است، هویت اسلام در حجاب است؛ در فرانسه چند صد مسجد وجود دارد، دولت فرانسه جلوی مساجد را نمی‌گیرد که بگوید تبلیغ اسلام می‌کنید، اما از حجاب زنان مسلمان جلوگیری می‌کند، چون حجاب تبلیغ دین است و با نظام لائیک ما نمی‌سازد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر مسلمان نیست و اسلام و قرآن را قبول ندارد، ایرانی که هست، حجاب هویت ایرانی است؛ یکی از شخصیت‌های زن شاهنامه، خود را با حجاب معرفی می‌کند، امتیازش را در حجاب معرفی می‌کند؛ اگر مسلمان نیستی، ایرانی که هستی، هویت ایرانی و اسلامی در حجاب است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->