سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

چرا چپ‌گرد شهید ناصری مهم است؟

  • کد خبر: ۱۰۸۴۹
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۶
چرا چپ‌گرد شهید ناصری مهم است؟
این تقاطع غیر همسطح در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد
«چنانچه سازه این پل از نوع بتنی ساخته می‌شد، دست‌کم ۲ ماه محدودیت ترافیکی و انسداد کامل بزرگراه به‌وجود می‌آمد، اما با توجه به وضعیت خاصی که این پروژه داشت، شهرداری با صرف هزینه بیشتر عرشه فلزی را انتخاب کرد که فقط ۴۰ ساعت زمان برد تا نصب شود.» این‌ها بخشی از صحبت‌های مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد درباره نحوه اجرای تقاطع غیرهم‌سطح شهید ناصری است. به گفته محمود ریحانی، سازه فلزی این پل با تفاوت قیمت ۱۲ میلیاردتومانی نه‌تن‌ها در زمان کمتری نصب شد، بلکه در مقاومت نیز امتیاز بالاتری نسبت به سازه بتنی دارد.
۲۱ خردادماه امسال مدیران‌شهری به بولوار شهید ناصری رفتند تا عملیات اجرایی این پل شروع شود. تابلو روزشمار برای تکمیل فرایند ساخت این پل که عدد ٢۴٠روز را نشان می‌داد، همان زمان روشن و قرار شد یک تقاطع غیرهم‌سطح، بولوار شهید کلانتری را به بولوار نماز وصل کند. این کار باعث می‌شود افرادی که قصد دارند از بولوار شهید کلانتری به بولوار نماز بروند، به جای اینکه از میدان جمهوری عبور کنند و برای استفاده از دوربرگردان، به حجم ترافیک این منطقه اضافه کنند، از تقاطع چپ‌گرد شهید ناصری تغییر مسیر دهند.
ریحانی، مدیرکل نظارت بر اجرای طرح‌های زیربنایی شهرداری مشهد، در گفتگو با شهرآرا درباره جزئیات پروژه اظهار کرد: طول عرشه ۲۶۰ متر و دارای ۶ دهنه است. ۲ ردیف صندوقه فلزی که وزنی ۱۳۰۰ تنی دارند نیز در این پروژه به کار رفته است. این تجهیزات در کارخانه تولید شده و کمترین زمان ممکن برای نصب آن صرف شده است.
او با بیان اینکه دهانه‌های این پل در عرض ۴۰ ساعت در بزرگراه کلانتری نصب شده است، افزود: این موضوع در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود و با این حال پیش‌بینی مشاور برای نصب دهانه‌ها دست‌کم ۶ روز کاری بود.
ریحانی اضافه کرد: با همکاری و همت دست‌اندرکاران ازجمله سازمان ترافیک و پلیس راهور، موفق شدیم با حداقل زمان ممکن و کمترین ایجاد مزاحمت برای شهروندان، عرشه‌های فلزی را روی باند‌های اصلی نصب کنیم. در زمان کلنگ‌زنی این تقاطع، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد، به اجرای هرچه سریع‌تر پروژه تأکید کرده و گفته بود: قرار است پروژه به‌صورت ٣شیفت کاری مراحل اجرایی را بگذراند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->