افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‎‌خودرو در بازار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۳۰۰ نانوایی ویژه برای رفع نیاز مردم مشهد فعال می‌شوند | هرگز قیمت نان تغییر نخواهد کرد + لیست نانوایی‌ها

  • کد خبر: ۱۰۸۴۹۹
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹
  • ۱
۳۰۰ نانوایی ویژه برای رفع نیاز مردم مشهد فعال می‌شوند | هرگز قیمت نان تغییر نخواهد کرد + لیست نانوایی‌ها
فرماندار مشهد گفت: هدف از اجرای طرح برکت ۲ این است که زمان انتظار همشهریان در صفوف تهیه نان کاهش پیدا کند لذا طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، ۳۰۰ نانوایی منتخب از ساعت ۶ صبح فردا شنبه ۲۴ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ شب و بدون تعطیلی، پخت و توزیع نان را در دستورکار خواهند داشت.

مرتضی محمدپور | شهرآرانیوز؛ نشست کارگروه ویژه بررسی وضعیت نانوایان مشهد، عصر امروز با حضور محسن داوری فرماندار مشهد و جمعی از مدیران و مسئولان مرتبط با حوزه آرد و نان، به میزبانی اتاق جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

فرماندار مشهد در این نشست، وضعیت موجودی انبار‌های گندم و آرد استان را در شرایط مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: صف‌های طولانی در برخی نانوایی‌ها نشان‌دهنده این است که بخشی از همشهریان، افزایش قیمت آرد را به‌مثابه افزایش قریب‌الوقوع قیمت نان تلقی کرده‌اند درحالی‌که طبق اعلامیه‌های قبل، هرگز قیمت نان تغییر نخواهد کرد.
وی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی برای تأمین سهمیه آرد موردنیاز نانوایی‌ها وجود ندارد، از اجرای فاز جدید طرح برکت با هدف تأمین کامل مایحتاج مردم خبر داد و افزود: همه دستگاه‌های مرتبط باید خود را مکلف به تأمین نیاز مردم بدانند و هدف از اجرای طرح برکت ۲ نیز این است که زمان انتظار همشهریان در صفوف تهیه نان کاهش پیدا کند لذا طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، ۳۰۰ نانوایی منتخب از ساعت ۶ صبح فردا شنبه ۲۴ اردیبهشت تا ساعت ۱۲ شب به‌صورت یکسره و بدون تعطیلی، پخت و توزیع نان را در دستورکار خواهند داشت. ضمن اینکه جانمایی تعیین این ۳۰۰ نانوایی هم به‌گونه‌ای است که هر شهروند مشهدی بتواند حداکثر با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی از درب منزل خود به این نانوایی‌های ویژه دسترسی داشته باشد و در نتیجه شاهد پراکندگی مطلوب این واحد‌ها نیز خواهیم بود.

تعمیرات نانوایی‌ها ممنوع

فرماندار مشهد با بیان اینکه طرح ویژه بازرسی و نظارت بر نانوایی‌ها از صبح روز شنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، خاطرنشان کرد: در حوزه نظارت و بازرسی، بسیج اصناف با جهاد کشاورزی وارد تعامل و ارتباط می‌شود و شبکه نظارتی بسیج به‌صورت محله محور بر ۲۳۱۹ نانوایی سطح شهر و ۹۰ نانوایی پیرامونی حرم رضوی به‌صورت نامحسوس نظارت خواهند داشت و از مرکز تا مناطق حاشیه شهر، واحد‌های متخلف را به سامانه بازرسی طرح برکت جهاد کشاورزی معرفی خواهند کرد تا برخورد‌های قانونی از این طریق صورت بگیرد.

وی تأکید کرد: از امروز با همه نانوایی‌هایی که خارج از برنامه تعطیل رسمی، واحد خود را تعطیل کنند، به‌طور جدی برخورد خواهد شد. تعمیرات نانوایی‌ها در بازه زمانی یک ماه آینده ممنوع است و هیچ واحد تولیدی حق ندارد در روزی به‌جز روز تعطیل مجاز خود، واحد خود را تعطیل کند. از سوی دیگر، صنف نیز متعهد و مکلف است تا نیروی انسانی کافی در همه نانوایی‌ها را تأمین کند تا دیگر نانوایی‌ها به بهانه نیروی کار محدود و کار فرسایشی، واحد خود را خارج از برنامه تعطیل نکنند.

داوری گفت: طبق تفاهم با سپاه امام رضا (ع)، ۱۰۰ نیروی ناظر از طرف سپاه به فرمانداری معرفی می‌شوند تا به‌صورت شبانه‌روزی و در قالب کارگروه‌های بازرسی، بر روند توزیع آرد و اعطای سهمیه به همه نانوایی‌ها نظارت داشته باشند. بازرسی‌ها کامل و مؤثر خواهد بود؛ به این معنا که سرکشی بر نانوایی‌ها محدود به ثبت تخلف و تهیه گزارش نیست و از قطع سهمیه گرفته تا پلمپ کامل، در انتظار واحد‌های متخلف خواهد بود.

آرد به مقدار کافی وجود دارد

حمیدرضا نوری، مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی استان در ادامه، از فراهم کردن تمهیدات لازم برای اجرای طرح برکت ۲ در مشهدمقدس خبر داد و تصریح کرد: یک بخش مهم در حوزه تأمین نیاز بازار مربوط به افزایش مطالبات مردمی و آن دسته از همشهریانی است که فراتر از حد موردنیاز خود، به دنبال تهیه و خرید نان هستند. این موج نگرانی کاذب، به این خاطر است که برخی شهروندان، افزایش نرخ آرد را به معنی افزایش قطعی و حتمی قیمت نان می‌دانند درحالی طبق اعلام مسئولان، قیمت نان تحت هیچ شرایطی تغییر پیدا نمی‌کند.

وی ابراز کرد: اداره کل غله متعهد است تا پس از تعیین لیست ۳۰۰ نانوایی منتخب سطح شهر، سهمیه آرد مازاد این نانوایی‌ها را تأمین کند؛ این واحد‌ها همان نانوایی‌هایی هستند که از قبل، آمادگی خود را برای افزایش ساعت و میزان پخت خود اعلام کرده بودند و لذا افزایش پخت نان در این واحدها، کاملاً طبق خواسته خود آنان بوده است. هم‌چنین این آمادگی وجود دارد تا علاوه بر سهمیه متوسط روزانه ۲۰ کیسه برای هر نانوایی، سهمیه موردنیاز به هر میزان که نیاز باشد، تهیه و در اختیار واحد‌های نانوایی قرار بگیرد.

دریافت لیست نانوایی های سهمیه فوق العاده

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
0
ظاهرا دولت یک گوشمالی اساسی نونوایی ها رو داد چون داشتند از آب گل آلود ماهی میگرفتند .امروز که رفتم نون بگیرم .هم تعداد لازم رو می‌دادند و هم صف های طویل شکسته بود .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->