نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

شهرخودرو با هوادارانش به مصاف پیکان می‌رود| یار دوازدهم پس از ۸۳۲ روز

  • کد خبر: ۱۰۸۵۴۴
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
شهرخودرو با هوادارانش به مصاف پیکان می‌رود| یار دوازدهم پس از ۸۳۲ روز
امروز شهرخودرو پس از ۲ سال و ۳ ماه و ۱۳ روز در حضور تماشاگران مشهدی بازی می‌کند.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ وقتی که شهرخودرو در مشهد میزبان تیم ماشین‌سازی تبریز بود، کمتر کسی فکر می‌کرد ۸۳۲ روز طول خواهد کشید تا این تیم دوباره در حضور و احتمالا حمایت تماشاگرانش به زمین برود! بازه‌ای طولانی که باعث‌وبانی آن کرونایی بود که در این مدت دل خیلی‌ها را شکست، درست مثل شهرخودرو که از تیمی محبوب به تیمی غریب برای مشهدی‌ها تبدیل شده است. ۸۳۲ روز پیش شهرخودرو تیمی سالم و قبراق داشت که علاوه بر اوضاع خوب در لیگ‌برتر، از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیای آن سال هم بود، اما امروز این تیم کاندیدای اصلی سقوط از لیگ‌برتر است.

در این دوسال‌واندی، اتفاقات ریزودرشت زیادی برای تنها نماینده استانمان در سطح اول فوتبال کشور افتاد و حالا شهرخودرو در وضعیتی دوباره در حضور تماشاچیان به زمین می‌رود که برای ماندن در لیگ غیر از تلاش زیاد به مقدار زیادی اماواگر نیز نیاز دارد. شاگردان داوود سیدعباسی امیدوارند با حضور و حمایت امروز تماشاگران سه امتیاز مهم از مسابقه پیکان در ورزشگاه ثامن‌الائمه (ع) بگیرند تا همچنان به هفته‌های آینده امیدوار باشند.

۲ سال‌ونیم قبل در ورزشگاه امام‌رضا (ع)

آخرین بازی شهرخودرو در حضور تماشاگران مشهدی آن‌گونه که گفتیم به ۸۳۲ روز قبل برمی‌گردد. روزی که عنابی‌پوشان در ورزشگاه شیک امام‌رضا (ع) میزبان تیم ماشین‌سازی تبریز بودند و این تیم آذری را با پیروزی ۳ بر ۱ بدرقه کردند. شهرخودرویی‌ها پیش از این بازی اولین پلی‌آف خود را در آسیا برده بودند و وضع روحی بسیار خوبی داشتند. با اینکه گل‌محمدی در نیم‌فصل از شهرخودرو جدا شده و به پرسپولیس رفته بود، تیم وضع عالی خودش را حفظ کرده بود و با هدایت مجتبی سرآسیایی مانند دوران گل‌محمدی بازی می‌کرد.

شهرخودرو در این بازی مهدی رحمتی را در دورن دروازه، فرشاد فرجی و علی نعمتی را در خط دفاع، اکبر صادقی، میلاد سرلک، صادق صادقی و امین قاسمی‌نژاد را در جمع هافبک‌ها و محمد قاضی و محمدرضا خلعتبری را در نوک حمله داشت. ترکیبی ایدئال که امروز هر کدام از آن‌ها وزنه‌های تیم‌های جدیدشان هستند، به غیر از مهدی رحمتی که مدت‌هاست رسما وارد دنیای مربیگری شده است. دوسال‌ونیم بعد از آن روز، شهرخودرو اکنون درحالی دوباره می‌تواند میزبان هوادارانش باشد که تیم کاملا از این ستاره‌ها خالی شده است و با کمال تأسف به‌سختی می‌توان بازیکن باکیفیتی در ترکیب آن پیدا کرد.

تماشاگر، امتیاز یا ضدامتیاز؟

در آخرین بازی شهرخودرو که تماشاگران حضور داشتند، حدود ۲ هزار نفر به ورزشگاه آمده بودند و امروز هم شاید بیش از این نیایند. وضعیت بد تیم در جدول و غریبه‌بودن کل ماهیت باشگاه با مشهدی‌ها مهم‌ترین علتی است که موجب شده است خیلی‌ها پیش‌بینی جذابی برای حضور تماشاگران در بازی امروز نداشته باشند. این درحالی است که کم نیستند کسانی که می‌گویند حضور تماشاگران در بازی امروز حتی می‌تواند برای شهرخودرو ضدامتیاز باشد تا امتیاز. تماشاگرانی که در یک سال گذشته فقط خبر‌های بد و اتفاقات تحقیرکننده‌ای از این تیم دیده‌اند و مسلما دل خوشی از وضعیت شهرخودرو ندارند.

پیکان، شاید آخرین امید

شهرخودرو در آخرین‌باری که تماشاگران در ورزشگاه بودند، میزبان یک تیم خودروساز بود و حالا هم همین اتفاق افتاده است، با این تفاوت مهم که پیکان برخلاف ماشین‌سازی آن سال وضع خوبی در لیگ دارد و حریفی سرسخت برای شهرخودرو انتهای جدولی است. این بازی یکی از دو بازی خانگی مشهدی‌ها تا آخر لیگ است و برای همین امتیازات آن به‌شدت مهم و حساس است. اکنون فاصله امتیازات شهرخودرو با نفت مسجدسلیمان که آخرین تیم بخش مطمئن جدول است، چهار امتیاز شده است و اگر امروز همه نتایج به‌نفع تیم شهرمان رقم بخورد، این فاصله می‌تواند به یک امتیاز برسد.

نفت امروز در شهر خودش میزبان نساجی است و این اصلا مسابقه آسانی برای تیم محمدرضا مهاجری نیست، هرچند نساجی وضع خوبی روی نیمکتش ندارد و به‌تازگی ساکت الهامی را در جریان اتفاقی جنجالی و عجیب اخراج کرده است. فجرسپاسی، دیگر رقیب شهرخودرو برای نیفتادن، هم امروز مهمان تیم هوادار رضا عنایتی است و کاری سخت در تهران خواهد داشت. شهرخودرو در ادامه لیگ باید با سپاهان و پرسپولیس در اصفهان و تهران و با فولاد در مشهد بازی کند که ناگفته پیداست تا چه اندازه مسابقاتی سخت و دشوار خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->