سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم رئیسی: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند واکنش روسیه به کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح حماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد حزب‌الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین کدام بازیگر زن باعث اغفال تتلو شد؟ فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش پشت پرده سفر پنهانی روسای شاباک و ارتش رژیم صهیونیستی به قاهره رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته است سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
سرخط خبرها

۴ خرداد؛ انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس

  • کد خبر: ۱۰۸۵۶۳
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
۴ خرداد؛ انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس
عضو هئیت‌رئیسه مجلس از برگزاری انتخابات این هیئت‌ برای اجلاسیه سوم در روز چهارشنبه ۴ خرداد خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان در هفته جاری در روز‌های یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی خواهند داشت، گفت: جلسات هفته جاری مجلس با دستور کار اعلامی برگزار خواهد شد و تاکنون برای برگزاری جلسه غیر علنی برنامه‌ریزی انجام نشده است.

وی درباره زمان انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم، ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی که در هیئت‌رئیسه داشته‌ایم روز چهارشنبه ۴ خرداد این انتخابات برگزار خواهد شد.

نماینده محلات در مجلس تصریح کرد:  قرار است در انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس، یک رئیس، دو نواب، شش دبیر و سه ناظر در روز چهارم خرداد در صحن پارلمان انتخاب شوند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه رأی‌گیری در صحن پارلمان به صورت گلدانی انجام می‌شود و گلدان‌ها از سوی منشی‌های صحن در بین نمایندگان توزیع می‌شود و نمایندگان اسامی کاندیدا‌های مورد نظر خود را بر روی برگه‌ها نوشته و در گلدان می‌اندازند، اظهار کرد: سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد که در سال جاری اینگونه نخواهد بود.

طبق آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، اعضای هیئت‌رئیسه مجلس که متشکل از ۱۲ نفر هستند، با رأی اکثریت نمایندگان برای یک سال آینده انتخاب می‌شوند. هفتم خرداد، سالروز تشکیل مجلس شورای اسلامی است که هر ساله اعضای هیئت‌رئیسه مجلس، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها برای یک سال آینده در این روز تعیین می‌شوند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->