ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود
سرخط خبرها

نشست جانشین فرمانده انتظامی با هیئت افغانستانی‌| مرزبانان ارشد مرزی بین دو کشور معرفی شدند

  • کد خبر: ۱۰۸۵۷۳
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
نشست جانشین فرمانده انتظامی با هیئت افغانستانی‌| مرزبانان ارشد مرزی بین دو کشور معرفی شدند
نشست جانشین فرمانده کل انتظامی ایران با رئیس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان و هیئت همراه در شهرستان تایباد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار قاسم رضایی در سفر به استان خراسان‌رضوی در نشست چهار ساعته با "مولوی شبیر احمد" رئیس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان و هیئت همراه در شهرستان تایباد اظهار داشت: تلاش هر دو کشور باید روی انسجام و اتحاد متمرکز شود و با مدیریت و تدبیر در مورد حوادث کوچک اجازه بزرگنمایی این حوادث را به دشمنان ندهند.

وی تاکید کرد: دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و دولت اسلامی افغانستان روابط سیاسی و مبادلات تجاری مطلوبی دارند و طی سال‌های گذشته در رویداد‌ها و حوادث گوناگون با روحیه تعامل و همکاری در کنار یکدیگر بوده اند و هر جا که دشمنان می‌خواستند خدشه‌ای بر این روابط وارد کنند به واسطه حسن نظر و حس برادری حاکم بر تفکر دو ملت ناامید شدند.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش، دشمن مشترک هر دو ملت مسلمان ایران و افغانستان است و مبارزه و نابودی داعش از اهداف مشترک هر دو کشور است و در این راه هر دو ملت آزاده ایران و افغانستان شهدایی را تقدیم راه اسلام ناب محمدی (ص) کرده اند.

رضایی افزود: ایجاد همبستگی فرهنگی میان مرزنشینان و مقابله با قاچاق موادمخدر در راستای توسعه ثبات و امنیت در مرز‌ها باید مورد اهتمام هر دو کشور باشد.

وی ادامه داد: برگزاری نشست‌های مشترک و دوسویه و استمرار آن می‌تواند در توسعه روابط و امنیت مرز‌ها تاثیر قابل توجهی داشته باشد اتخاذ تصمیمات مناسب در حوزه مرزی در این نشست‌ها به طور قطع مثمر ثمر واقع شده است و برای مردم هر دو کشور امنیت مرز‌ها تضمین خواهد شد.

جانشین فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از اراده ملت و دولت جدید اسلامی افغانستان در مبارزه با تولید موادمخدر و از بین بردن این رویه قدردانی کرد و گفت: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا تجارب و آموزش‌های خود را در حوزه مرزی در اختیار مرزبانی افغانستان قرار دهد.

رضایی افزود: افزایش و تقویت گشت‌های مشترک برای توسعه امنیت مرز‌های مشترک بین دو کشور ضروری است و تبادل دانش، اطلاعات، آموزش، توجیهات و نشست‌ها، علاوه بر گسترش روابط دو کشور، به آرامش بیشتر مرز‌ها و تبادلات اقتصادی منجر شود.

رئیس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان نیز در این نشست گفت: روابط ایران و افغانستان در طول تاریخ با توجه به همسایه بودن و مشترکات در حوزه تمدن، با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است و در حال حاضر، مردم افغانستان قدردان حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران هستند و یقین دارند که همچون گذشته در عرصه‌های مختلف نقشی قوی و مثبت را در کمک به مردم افغانستان ایفا خواهد کرد.

مولوی" شبیر احمد" افزود: اگرچه عوامل آشکار و پنهانی فراز و فرود‌هایی را در این روابط رقم زده است، اما به هیچ عنوان این فراز و فرود‌ها سبب نشده است که دوستی و برادری بین ۲ ملت کم شود بلکه مستحکم‌تر شده است، به گونه‌ای که هیچ قدرتی قادر نخواهد بود که این دوستی و برادری را کم کند.

وی اضافه کرد: ملت و دولت جدید اسلامی افغانستان همواره قدردان کسانی خواهند بود که در دوران سخت و تحمیل جنگ در کنار آنان بوده و از آوارگان پذیرایی و به آن‌ها کمک کرده اند.

رئیس ارکان ارتش دولت اسلامی افغانستان ضمن تشکر از مهمان‌نوازی ایرانیان گفت: ما لطف و کمک‌های کشور همسایه ایران را به هنگام حمله آمریکا به افغانستان و مردم ستمدیده آن از یاد نمی‌بریم.

مولوی شبیر احمد تاکیدکرد: داعش دشمن مشترک هر دو ملت است و از آنجا که استکبار نتوانست از این طریق به دو کشور ضربه بزند. در صدد است تفرقه افکنی را بین دو کشور همسایه و دوست پیشه کند که نخواهیم گذاشت به نتیجه برسد و بداند که اتحاد دو ملت نفوذ ناپذیر است.

در پایان این نشست موضوعاتی از جمله معرفی مرزبانان ارشد مرزی بین کشور ایران و افغانستان و نفرات رابط در سه منطقه مرزی ظرف ۴۸ ساعت آینده و تهیه یک برنامه مدون توسط طرف افغانستانی و ارائه آن برای تقویت و ارتقای امنیت و نیز جلوگیری از تردد‌های غیر مجاز مطرح و مورد توافق طرفین قرار گرفت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->