قهرمانی کوراش کاران خراسانی در کشور فرهاد مجیدی ایران بیا نیست! عالیشاه برای بازی با سپاهان آماده می‌شود بیرانوند به بازی با آلومینیوم می‌رسد؟ تغییر مدیرعامل در باشگاه صنعتی کلید خورد شادی جنجالی کار دست بازیکن پرسپولیس می‌دهد یزدانی المپیک پاریس را از دست داد؟ چراغ سبز مربی برزیلی به پرسپولیس کریس کلمن، سرمربی مدنظر تراکتور، کیست؟ تلاش برای رساندن عالیشاه به بازی حذفی دبل شهاب زاهدی مقابل جوبیلو ایواتا + ویدیو سید حسین حسینی غایب بزرگ استقلال مقابل تراکتور؟ گل ۳ امتیازی مرادمند تقدیم به دو بازیکن مصدوم روابط تیره و تار نکونام با سرپرست ناشناس استقلال حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر
سرخط خبرها

ورود شهرخودرو به تونل وحشت

  • کد خبر: ۱۰۸۵۸
  • ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۰
ورود شهرخودرو به تونل وحشت
بازی با استقلال، گام اول ۳ هفته سخت نماینده استان در لیگ برتر فوتبال
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران از دیروز با برگزاری ۲ بازی آغاز شد. در اولین بازی‌های این هفته، پارس جنوبی جم با ماشین سازی به تساوی یک بر یک رسید و جدال سایپا و فولاد هم در کرج بدون گل مساوی به پایان رسید. در سایر بازی‌های این هفته، امروز ۶ مسابقه در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود. در این روز پرسپولیس مقابل یک مربی استقلالی و استقلال مقابل یک مربی پرسپولیسی قرار می‌گیرد. رقابت برای صدرنشینی نیز بین ۳ تیم سپاهان، استقلال و شهرخودروست. غیر از بازی استقلال – شهرخودرو که تقریبا حساس‌ترین بازی این هفته محسوب می‌شود، جدال پرسپولیس در اصفهان برابر ذوب‌آهن هم جذاب خواهد بود. پرواز شاهین‌های شهرداری روی آسمان تراکتور چندان آسان نیست و شاگردان دنیزلی برای عقب‌نیفتادن از کورس قهرمانی باید حتما شاهین را شکار کنند. کار امیر قلعه‌نویی هم در قائمشهر و مقابل رضا مهاجری سخت است. نساجی هفته گذشته مقابل پرسپولیس بازی نکرد؛ اما در آن سوی میدان، سپاهان یک بازی سنگین برابر استقلال را از سر گذرانده است. جدال گل‌گهر سیرجان با نفت مسجدسلیمان و صنعت‌نفت آبادان با پیکان تهران نیز از دیگربازی‌های این هفته خواهد بود.

ورود به تونل وحشت
بازی با تیم استقلال به تعبیر یحیی گل‌محمدی مدخل ورودی این تیم به ۳ هفته وحشتناک لیگ است. این تیم بعد از باخت این هفته به صنعت‌نفت در مشهد امروز با استقلال بازی می‌کند و سپس ۲ بازی دشوار با سپاهان و نساجی دارد؛ دیدار‌هایی بس حساس که می‌تواند پیش از پایان نیم‌فصل شرایط این تیم را در جدول کاملا دگرگون کرده یا در جمع مدعیان تثبیت کند.

نبرد ۶ امتیازی
در یکی از بازی‌های حساس فصل، امروز عصر ۲ تیم استقلال و شهرخودرو با یکدیگر دیدار خواهند داشت. شهرخودرو با ۲۳ امتیاز و هم‌امتیاز با سپاهان در رده دوم است و استقلال با یک بازی بیشتر، یک امتیاز کمتر از این تیم دارد. سپاهان در این هفته خارج از خانه بازی دارد و تیم پیروز این بازی شانس صدرنشینی خواهد داشت. استقلال پس از آنکه لیگ را بسیار بد آغاز کرد، به ۶ برد پیاپی دست یافت تا مدعی جدی قهرمانی شود و هفته قبل در اصفهان برابر سپاهان نتیجه مطلوبی کسب کرد. شهرخودرو در سال‌های اخیر حریف دردسرسازی برای استقلال بوده و نه‌تن‌ها در ۲ فصل اخیر مقابل این تیم شکستی نداشته، بلکه موجبات برکناری ۲ سرمربی قبلی استقلال را فراهم کرده است.

تقابل‌های کم‌گل ۲ تیم
هم تقابل‌های شهرخودرو با استقلال و هم جدال‌های اخیر گل‌محمدی با آبی‌پوشان، همواره کم‌گل بوده است. در ۱۰ مصاف قبلی ۲ تیم فقط در یک بازی هردوطرف موفق به گل‌زنی شدند و در ۳ مصاف اخیر استقلال با یحیی، تنها یک گل زده شده است؛ ولی فرم این‌روز‌های استقلال نوید یک بازی پرگل می‌دهد. استقلال تنهاتیم این فصل است که بازی‌های آن به‌طورمتوسط بیش از ۳ گل در هر بازی داشته است. آبی‌پوشان تبدیل به نخستین تیم تاریخ لیگ برتر شدند که در ۸ بازی پیاپی بیش از یک گل در هر بازی زدند. استقلال برای حفظ رکورد خود در این هفته باید از مانع بلندی به نام مهدی رحمتی عبور کند. رکورددار کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر انگیزه‌های زیادی برای جدال با تیم سابق خود دارد.

بازگشت استقلالی‌ها به آزادی
در این مسابقه تنها رحمتی برابر تیم سابق خود قرار نمی‌گیرد و روح‌ا... باقری و فرشاد محمدی‌مهر، دیگربازیکنان فصل گذشته استقلال هستند که در این فصل پیراهن شهرخودرو را بر تن کردند. مسعود ریگی که فصل گذشته در شهرخودرو نقش کلیدی ایفا کرد، این‌روز‌ها نمایش درخشانی در تیم استراماچونی ارائه می‌کند. سروش رفیعی، هافبک تکنیکی شهرخودرو، در این بازی به‌دلیل محرومیت غایب و محمد آقاجانپور مصدوم است. شیخ دیاباته، مهاجم تنومند استقلال نیز به‌دلیل مصدومیت، وضعیت مشخصی ندارد.

گل‌محمدی: به‌دنبال ۳ امتیاز بازی با استقلال هستیم
یحیی گل محمدی، سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو، در نشست خبری پیش از دیدار با استقلال گفت: یکی از بازی‌های خوب لیگ را در پیش داریم. هر ۲ تیم دوست دارند یک فوتبال هجومی بازی کرده و روی زمین بازی کنند. تقابل فنی ۲ تیم باعث می‌شود شاهد یک فوتبال جذاب و خوب باشیم. شرایط استقلال واقعا خیلی خوب است. در هفته‌های اخیر واقعا متحول شده و روند خیلی خوبی را در پیش گرفته است. یکی از تیم‌هایی است که فوتبال جذابی را ارائه می‌دهد. به‌خاطر نوع فوتبالی که بازی می‌کنند، به این تیم تبریک می‌گویم. او ادامه داد: تیم ما باانگیزه است و دوست داریم با امتیاز از تهران برویم. با توجه به تمرینات و آنالیز تیم حریف با یک شناخت خوب وارد زمین می‌شویم. هدف ما گرفتن ۳ امتیاز است. امیدوارم شاهد یک فوتبال خوب از جانب هر ۲ تیم باشیم. گل‌محمدی ادامه داد: ما ازپیش‌باخته نیستیم. یکی از اهداف ما رسیدن به ۳ امتیاز این مسابقه است. ما برای بردن آمده‌ایم. این حرف من برای روحیه‌دادن به بازیکنانم نیست. ما یک تیم کامل هستیم و بر اساس امکانات و بضاعتمان، جایگاهمان در جدول خیلی خوب است. ما یک‌چهارم استقلال هم هزینه نکردیم. تیمی که این‌همه هزینه می‌کند، انتظار اینکه مدعی باشد و بازیکنان خوبی را جذب کند و به قهرمانی چشم داشته باشد، انتظار زیادی نیست. او در پاسخ به این سؤال که «رحمتی قرار است به ورزشگاه آزادی برگردد، فکر می‌کنید این موضوع تنشی ایجاد کند؟» بیان کرد: ۱۰۰درصد تنشی به وجود نمی‌آید. رحمتی برای استقلال جانش را داده و زحمت کشیده و با استقبال هواداران خوب استقلال هم رو‌به‌رو می‌شود و آن‌ها روز خوبی را رقم می‌زنند. گل‌محمدی درباره بازی این هفته با استقلال و هفته آینده با سپاهان نیز توضیح داد: هفته‌های حساسی را در پیش داریم. بعد از این هم با نساجی بازی می‌کنیم. این ۳ هفته شبیه تونل وحشت است. نتیجه به عملکرد ما برمی‌گردد. با توجه به فشردگی مسابقات شاید از لحاظ بدنی نتوانیم روی بازیکنان کار کنیم و باید آن‌ها را از نظر ذهنی آماده کنیم.

تراکتور به‌دنبال شکار شاهین
لغو برخی مسابقات در هفته‌های یازدهم و دوازدهم لیگ برتر باعث به‌هم‌ریختگی نظم جدول لیگ شده است؛ بااین‌حال تراکتور با ۲ بازی کمتر و ۱۷ امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد. البته قرمزپوشان تبریزی در لیگ ۳ باخت متوالی دارند که پیروزی مقابل تیم نود ارومیه در جام حذفی نوار باخت‌های این تیم را قطع کرده است. تراکتور در لیگ هم به‌دنبال قهرمانی است و باید این روند منفی خود را متوقف کند و بازی با شاهین بوشهر بهترین فرصت برای قرمزپوشان تبریزی است. شاهین شهرداری بوشهر بدون برد در انتهای جدول قرار گرفته و با ۲۳ گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را هم در اختیار دارد. تراکتوری‌ها فرصت دارند که در این مسابقه به یک برد پرگل برسند؛ البته میشو، سرمربی کروات و جدید شاهین، تلاش کرده است شرایط تیمش را تغییر بدهد. شاهینی‌ها در ۳ هفته آخر لیگ ۳ مساوی گرفته و باختی نداشته‌اند؛ بنابراین تراکتور با یک دفاع اتوبوسی روبه‌رو خواهد شد.

امیر به شهر خسته رسید
بازی نساجی با پرسپولیس به‌دلیل آلودگی هوا لغو شد و اکنون این تیم با استراحت کافی مقابل سپاهانی قرار می‌گیرد که یک بازی سخت مقابل استقلال انجام داده است. نساجی ۷ هفته است که برد نداشته و شاگردان رضا مهاجری برای کسب سومین برد فصل خود در حضور هوادارانشان تلاش خواهند کرد. سپاهان هم مثل نفت مسجدسلیمان بدون باخت در صدر جدول قرار دارد و می‌داند اگر در این مسابقه امتیاز از دست بدهد، ممکن است صدر جدول را از دست بدهد. پنالتی که در بازی با استقلال گرفته نشد، عامل جنجال‌های رسانه‌ای زیادی شد. محمدرضا اکبریان، داور مسابقه، باید دقت زیادی در این مسابقه داشته باشد تا مثل زاهدی‌فر، داور بازی سپاهان‌-استقلال، ۵ هفته خانه‌نشین نشود!

پرسپولیس به گربه‌سیاهش رسید
ذوب‌آهن بعد از ضرب‌الاجل به علیرضا منصوریان نباخت و یک برد و یک مساوی در کارنامه منصوریان درج شد و اکنون این تیم به مانع سخت و بلندی به نام پرسپولیس رسیده است. این مسابقه در اصفهان برگزار می‌شود، اما بعید است که هواداران ذوب‌آهن بیشتر از هواداران پرسپولیس در ورزشگاه باشند. غیبت احتمالی علیرضا بیرانوند در این مسابقه شاید خبر خوشی برای علیرضا منصوریان و تیمش باشد. بیرانوند که در جمع ۳ بازیکن برتر سال آسیا قرار گرفته بود، مسافرتی طولانی به شرق آسیا و کشور هنگ‌کنگ داشت و بعید است با این وضعیت، کالدرون از او در این مسابقه استفاده کند. کالدرون که بعد از باخت خانگی مقابل نفت مسجدسلیمان زیر فشار انتقاد‌ها قرار گرفته، به‌دنبال پیروزی است. او باید یک مربی استقلالی را شکست بدهد تا به وضعیت تیمش سامان بدهد. پرسپولیس که یک بازی معوقه هم دارد، در صورت پیروزی در همان رده چهارم جدول باقی می‌ماند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->