نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است
سرخط خبرها

کمترین میزان درگیری با کرونا در خراسان رضوی از ابتدای همه‌گیری

  • کد خبر: ۱۰۸۶۲۲
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کمترین میزان درگیری با کرونا در خراسان رضوی از ابتدای همه‌گیری
رئیس کمیته رسانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کمترین میزان درگیری با کرونا در خراسان رضوی از ابتدای همه‌گیری خبر داد.

گروه جامعه|شهرآرانیوز؛ دکتر محمد پهلوان در گفت‌وگو با شهرآرانیوز دراین‌باره اظهار کرد: نکته‌ای که درباره رنگ‌بندی کرونایی وجود دارد، این است که براساس وضعیت شاخص بستری‌های جدید، رنگ‌بندی شهر‌ها مشخص می‌شود که ما در طول چند هفته گذشته از لحاظ فوتی‌های کرونا در برخی روز‌ها یک نفر داشته و حتی در روز‌هایی نیز فوت نداشته‌ایم.

وی افزود: همچنین در طول یک ماه گذشته از لحاظ تعداد بستری‌ها روند کاهشی را تجربه کرده‌ایم، به‌گونه‌ای که این امر منجر به تعطیل‌شدن بخش کووید۱۹ بیمارستان امام رضا(ع) شد.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد علت اصلی این امر را درصد زیاد واکسیناسیون دز اول و دوم در استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد و گفت: این واکسیناسیون سبب شد موج ششم را به‌صورتی خفیف پشت سر بگذاریم. همچنین، افرادی که به امیکرون از نوع خفیف مبتلا شدند، آنتی‌بادی خوبی در بدنشان ایجاد شد که سبب بهبود درصد ایمنی شد.

پهلوان ضمن اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا تا امروز، اکنون کمترین میزان درگیری با ویروس کرونا را در استان داریم، اضافه کرد: در شرایط فعلی درصد رعایت شیوه‌نامه‌ها در شهر مشهد به کمتر از ۵۰درصد رسیده است، اما سطح فرهنگ بهداشتی مردم نسبت به اوایل شیوع کرونا ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: این وضعیت به این معنا نیست که کرونا تمام شده است، بلکه به این معنی است خطر کمتری افراد را تهدید می‌کند. امیدواریم با تداوم این وضع مردم زندگی عادی داشته باشند. از مردم می‌خواهیم در همین شرایط همچنان از ماسک استفاده و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضعیت همچنان در آبی باقی بماند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ۲۴ساعت گذشته تعداد مراجعه‌کنندگان مبتلا به کرونا به بیمارستان‌ها ۱۴۰نفر بوده است، گفت: در حال حاضر ۱۷۶بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که سهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این تعداد ۱۳۴نفر است.

وی ادامه داد: در یک روز گذشته ۸۱بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی خراسان رضوی بستری شده‌اند که از این تعداد ۵۲بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شده‌اند.

پهلوان خاطرنشان کرد: اکنون ۶۲بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که ۴۶نفر از این بیماران در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند. همچنین تعداد فوتی‌ها در استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد هر کدام یک نفر بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->