دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی
سرخط خبرها

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در بحث حجاب و عفاف هیچ‌کس به اندازه رهبر معظم انقلاب دغدغه ندارد

  • کد خبر: ۱۰۸۸۶۶
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: در بحث حجاب و عفاف هیچ‌کس به اندازه رهبر معظم انقلاب دغدغه ندارد
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: هیچ شخصی به اندازه مقام معظم رهبری در مساله عفاف و حجاب دغدغه‌مند نیستند و کاربردی‌ترین منبع برای فهم دیدگاه روشن اسلام پیرامون عفاف و حجاب، رجوع به بیانات رهبری است.

همتی | شهرآرانیوز، حسن موحدیان در آغاز سی‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن گرامیداشت چهلمین روز درگذشت شهدای رمضان حرم مطهر مطهر رضوی، به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جمعی از معلمان اشاره داشت و اظهارکرد: ایشان منابع انسانی و آموزش منابع انسانی را زیرساخت اصلی هر تمدن دانستند.
وی افزود: آموزش در تمامی ارکان، به ویژه در شهرداری موضوع بسیار مهمی است چراکه هرروز شاهد تغییرات در محیط و پیرامون خود هستیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع عفاف و حجاب پرداخت و گفت: هیچ شخصی به اندازه مقام معظم رهبری در این خصوص دغدغه‌مند نیستند و کاربردی‌ترین منبع برای فهم دیدگاه روشن اسلام درخصوص عفاف و حجاب، رجوع به بیانات رهبری است.

موحدیان خاطرنشان کرد: ایشان در کنار زیرساخت‌های نظری و مفهومی، به کارکرد‌های اجتماعی و فرهنگی حجاب نیز توجه دارند و حجاب را مساله‌ای مستقل، انتزاعی و مجرد نمی‌دانند بلکه از آن به‌عنوان بخشی از یک مفهوم کلان و جامع فرهنگی و اجتماعی یاد می‌کنند.

وی در ادامه گفت: از نگاه رهبری، «زن» بخش زیبای آفرینش است و ایشان با اشاره به نگاه ابزاری غرب به زن، می‌فرمایند غربی‌ها از این طریق به دنبال تحقیر زن هستند و نه تعظیم آن.

حسن موحدیان در سی‌و‌نهمین جلسه علنی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: ما نیز باید به امر آموزش در شهرداری توجه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هم به زیرساخت‌های نظری و مفهومی حجاب توجه دارند و هم به کارکرد‌های اجتماعی و فرهنگی حجاب. از نظر رهبر معظم انقلاب حجاب یک مسئله مستقل و انتزاعی و مجرد نیست بلکه بخشی از یک مفهوم کلان و جامع فرهنگی و اجتماعی است.
موحدیان خاطرنشان کرد: حجاب از دیدگاه ایشان کاملا به موضوعات اساسی و مهمی، چون جایگاه و ارزش انسان و تعریف خانواده کاملا مرتبط است.

وی با بیان اینکه از نظر مقام معظم رهبری مسئله‌ای به نام زن قبل از بحث حجاب به عنوان اساس و مبنای چالش‌های موجود مطرح است، افزود: ایشان می‌فرمایند وقتی ما به نقشه انسانی عالم و جوامع بشری نگاه می‌کنیم، جوامع غیراسلامی و از جمله جوامع به‌اصطلاح متمدن و پیشرفته می‌بینیم که در همه این جوامع متأسفانه مسئله‌ای به نام مسئله زن وجود دارد.

موحدیان تأکید کرد: مقام معظم رهبری مشکلات مربوط به خانواده را که زنان رکن اصلی آن به شمار می‌آیند و اکنون به یک بحران جدی در دنیای معاصر به‌خصوص غرب تبدیل شده است، خطای راهبردی غرب در تعریف و نقش زن و روابط او ارزیابی می‌کند.

موحدیان در ادامه با اشاره به ۲۵ اردیبهشت‌ماه، سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و روز گرامیداشت زبان و ادب فارسی، گفت: از زحمات مدیریت شهری مشهد، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بخاطر برگزاری مراسم در شان حکیم توس، کمال تقدیر و تشکر را دارم و اقدامات ارزنده‌‎ای را شاهد بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه با گرامیداشت ۲۷ اردیبهشت‌ماه، روز «ارتباطات و روابط‌عمومی»، تصریح کرد: روابط‌عمومی‌ها زبان گویای سازمان‌ها هستند، ولی در عین حال، باید نسبت به جامعه هدف سازمان خود نیز حساسیت داشته باشند و خود را نسبت به آن‌ها پاسخگو بدانند.

موحدیان، در این جلسه اشاره‌ای هم به روز بزرگداشت «خیام نیشابوری» و «موزه و میراث فرهنگی» داشت.

تاکید رئیس کمیسیون اقتصادی بر ساماندهی وضعیت معاونت و سازمان فرهنگی شهرداری مشهد

در ادامه این جلسه علنی، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد، تذکر داد: در کمیسیون خدمات شهری مصوبه برای برگزاری نمایشگاه گل و گیاه تصویب شد. این مصوبه که بار مالی داشته است، باید در صحن بررسی شود. این نمایشگاه، چون بار مالی دارد، قبل از ارجاع به شهرداری است و باید در صحن بررسی شود.

همچنین مجید دبیریان، رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر مشهد در این جلسه با تذکری در خصوص ساماندهی وضعیت معاونت و سازمان فرهنگی، گفت: آیا این وضعیت شایسته وضعیت فرهنگی شهر امام رضا (ع) است؟ چگونه با گذشت چندین ماه از انتصاب جناب باغگلی تا دو روز گذشته معاونت زیارت و گردشگری بدون معاون بود؟
به گفته وی، تشکل‌ها، مساجد و فعالان فرهنگی و اجتماعی از نحوه همکاری با آن‌ها ناراضی هستند. برنامه منسجمی برای انجام فعالیت‌های مشارکتی و حمایتی برای این مجموعه‌ها اتفاق نیفتاده و تنها برگزاری جلسات بوده است.
وی افزود: کارگروه غیر علمی مصاحبه تشکیل و از افراد مغرض که برخی جزو مدیران دوره پنجم بودند استفاده شده است. از افراد خارج از بدنه فرهنگی شهرداری به جای نیرو‌های متخصص داخلی استفاده شده است. برنامه مدون و مشخص در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، زیارت و گردشگری از زمان جناب باغگلی تاکنون، پیام واحد برای بدنه کارشناسی و سیستم کاری برای شکل‌دهی برنامه‌های منسجم وجود نداشته است.
وی تصریح کرد: در مجموعه‌های فرهنگی شهر به خصوص فرهنگسرا‌ها پویایی وجود ندارد.

مصوبات

نام‌گذاری معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر
ماده واحده: شهرداری مکلف است نسبت به نام‌گذاری تعدادی از معابر فرعی به نام شهدای گران‌قدر اقدام نماید
۱نام‌گذاری معبر آیت‌الله رفسنجانی۱۰ با حفظ شماره به نام شهید محسن قاجاریان(منطقه۱۲)
۲. نام‌گذاری معبر فرعی آیت‌الله هاشمی رفسنحانی۵۳ با حفظ شماره به نام‌ شهید محمد‌جواد مهدیا‌ن‌پور منطقه۲
۳.نام‌گذاری معبر فرعی رئوف۲ واقع در عبدالمطلب۲۲ با حفظ شماره به نام شهید مسلم رضایی منطقه۲
۴. نام‌گذاری معبر فرعی مفتح شرقی۲۸ با حفظ شماره به نام شهید محمد جعفرزاده فهانجی منطقه۵

مجوز تاسیس شرکت ارائه خدمات فنی و مهندسی در سطح مالی و بین المللی
ماده واحده: به شهرداری اجازه داده می شود، به منظور بهره مندی و دسترسی به درامدهای پایدارشهری و استفاده بهینه از منابع و تجهیزات شهرداری ث نیز ظرفیت بخش خصوصی در کسب درامد، نسبت به تاسیس شرکت سهامی خاص اقدام نماید.
تبصره۱: شهرداری مشهد ظرف مدت ۱ماه از تاریخ لازم الجرا شدن این مصوبه، اساسنامه پیشنهادی شرکت را به منظور تصویب به شورای اسلامی شهر اراسال نماید.
تبصره۲: شهرداری مشهد مکلف است، اوار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در بودجه سنواتی و یا اصلاح و متمم بودجه لحاظ نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->