شهر اصفهان در امنیت و آرامش است+فیلم شبکه خبر: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل است منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد همه چیز درباره شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) شبکه خبر شنیده شدن صدای انفجار در اصفهان را تایید کرد + فیلم ماجرای شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) کربی : آمریکا در مورد رفح با اسرائیل در حال گفت و گو است حمله موشکی به کریات شمونا در فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وزیر خارجه ایران با دبیر کل سازمان ملل دیدار و گفتگو کرد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) «عسقلان» و «سدیروت» زیر آتش حملات سنگین راکتی گردان‌های قدس (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ادامه عملیات حزب الله علیه اشغالگران در مرز‌های شمالی فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: این بار پاسخ ایران فوری و حداکثری خواهد بود سپاه ادعای آسیب نیروگاه دیمونا اسرائیل در حمله ایران را تکذیب کرد ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد تظاهرات علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی ادامه یافت + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن! امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی از تکرار ماجراجویی نظامی علیه ایران دست بردارد | حمله کاملاً ضروری بود رییس جمهور: اگر رژیم صهیونیستی بازهم اشتباه کند، پاسخی پشیمان کننده می‌گیرد امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید
سرخط خبرها

دور جدید فضاسازی رسانه‌های معاند| تحریم و ایجاد آشوب؛ سناریو‌هایی برای شکستن مقاومت

  • کد خبر: ۱۰۸۸۸۳
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
دور جدید فضاسازی رسانه‌های معاند| تحریم و ایجاد آشوب؛ سناریو‌هایی برای شکستن مقاومت
دور جدید فضا سازی رسانه‌های معاند برای هدایت نگرانی‌های معیشتی مردم به سمت آشوب و ناامنی به‌دلیل هم‌زمانی آغاز طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها با مذاکرات رفع تحریم‌ها با اعزام لیدر‌های حرفه‌ای به داخل کشور همراه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها  از سوی دولت سیزدهم کلید خورد تا ضمن جبران عقب‌ماندگی‌های زیان‌آوری که عدم اجرای به موقع قانون اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها ایجاد کرده، رهایی‌سازی اقتصاد کشور از باتلاق اقتصاد رانتی شتاب بگیرد.

بر اساس این طرح در کنار اصلاح قیمت برخی کالاها، دولت، پرداخت یارانه مستقیم به حساب مردم را به جای پرداخت یارانه غیر شفاف و رانت‌ساز به واردکنندگان کالا اجرایی نموده و برای ایجاد اطمینان خاطر و کاهش دغدغه‌های مردم، دو ماه یارانه را به حساب مشمولین طرح واریز کرده است.

هم‌زمان با آغاز طرح، موجی از خبرسازی‌ها با انتشار گسترده و هدفمند اخبار دروغ و راست در فضای رسانه‌های خارجی که همواره مترصد موج‌سواری بر بستر چالش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند نیز شروع شد.

اگرچه راهبرد ثابت این رسانه‌ها یعنی ایجاد فضای یاس و ناامیدی نسبت به آینده و ایجاد تردید در اهداف و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی، این بار هم با روش‌های مشابه قبل در حال پیگیری است لیکن در دور جدید به‌دلیل هم‌زمانی آغاز طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها با مذاکرات رفع تحریم‌ها، این اقدامات با تکنیک‌های جدید رسانه‌ای همراه شده است.

در این میان به‌دلیل متاثر شدن قیمت کالا‌های اساسی از اجرای طرح جدید دولت و حساسیت‌هایی که به‌صورت طبیعی در عموم مردم نسبت به وضعیت معیشت وجود دارد، فضاسازی‌های رسانه‌ای معاندین بر محور کمبود کالا، احتمال وجود قحطی، غارت فروشگاه‌ها و ناتوانی دولت در مدیریت تامین نیازمندی‌های روزانه زندگی مردم متمرکز شد.

هرچند در گزارش‌های خبری رسانه‌های معاند به صورت مستقیم به موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها که با بی‌عملی و زیاده‌خواهی آمریکا هنوز به نتیجه نرسیده، اشاره نمی‌شود، اما در لایه‌های تحلیلی مستمرا این نکته القاء می‌شود که برخی نارسایی‌های اقتصادی داخلی به عدم پذیرش خواسته‌های غیرحقوقی غرب از سوی ایران و طولانی شدن مذاکرات مربوط است.

نکته قابل توجه اینکه؛ این رسانه‌ها هیج اشاره‌ای به دستاورد‌های دولت سیزدهم در احقاق حقوق مسلم ملت در عرصه مذاکرات و تلاش شبانه‌روزی تیم اقتصادی دولت برای کمتر شدن نگرانی‌های معیشتی جامعه در خلال اجرای طرح تحول اقتصادی نکرده و همواره کوشیده‌اند فضایی مسموم را به افکار عمومی کشور تزریق کنند.

همزمان با این تحرکات رسانه‌ای، دشمن تلاش کرده با موج‌سواری بر بستر برخی تجمعات اعتراضی محدود در شهر‌های کشور، فضا را به سمت شکل گیری آشوب و ایجاد اغتشاش و درخلال آن کشته‌سازی بویژه در میان گروه‌های قومی برای ایجاد شکاف در انسجام ملی هدایت کند.

در همین راستا؛ علاوه بر فعال‌شدن افسران «ایران واچر» در برخی سفارت‌خانه‌های چند کشور همسایه، اعزام دو متخصص اروپایی در سازماندهی آشوب‌های خیابانی  به ایران نیز از جمله اقدامات انجام شده در این خصوص است.

در همین چارچوب وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دو فرد اروپایی با هدف سوء استفاده از مطالبات به حق برخی از صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به سمت آشوب و بی‌نظمی اجتماعی وارد کشور شده بودند که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) از همان بدو ورود شناسایی و در زمان بازداشت شدند.

این افراد مأموریت داشتند با سامان‌دهی، هدایت، شبکه‌سازی و مرتبط‌سازی افراد و شبکه‌های آلوده داخلی بر مشکلات و مطالبات اقشار شریف و زحمت‌کش جامعه اشراف پیدا کرده و با منحرف‌سازی مطالبات و فعال کردن عوامل خود، جامعه را با موج سهم‌گینی از تخریب و ناامنی مواجه سازند.

اخبار رسیده حاکی است بزودی گزارش‌های مبسوط با ارائه مستندات تصویری دقیق از جلسات، فعالیت‌ها و اقدامات دو فرد بازداشت شده که با پوشش توریست وارد کشور شده‌اند منتشر خواهد شد.

جالب اینکه همزمان با ناکام ماندن طراحی‌ها و برنامه‌هایی که افرادخارجی بازداشت شده به همراه برخی عوامل داخلی بدنبال اجرای ان بودند، رسانه‌های پشتیبان آن‌ها با وارونه‌نمایی و استفاده از کلیدواژه‌هایی، چون بازداشت دو تابعیتی‌ها، بازداشت اتباع کشور‌های غربی، تهدید جان گردشگران و... بر آن شدند تا ضمن تشدید فضای ایران‌هراسی، نقشه دشمنان علیه امنیت ملی ایران را با فرافکنی پنهان سازند.

علاوه بر جنجال رسانه‌ای ایجاد شده، برخی دولت‌های غربی نیز مستقیما وارد میدان شدند. وزارت خارجه فرانسه با احضار سرپرست سفارت ایران در فرانسه به دستگیری عوامل بازداشت شده اعتراض کرد و انگلیس نیز خواستار عدم سفر تمام اتباع خود به ایران شد.

حجم فزاینده فعالیت‌های رسانه‌ای با محوریت بحرانی جلوه دادن وضعیت معیشت ایرانیان در حالی صورت گرفته که این رسانه‌ها کمتر اشاره‌ای به تشدید گرانی و کمبود کالا در بسیاری از کشور‌های اروپایی از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و همچنین آمریکا نکرده‌اند.

کانالیزه کردن اخبار و بایکوت تحولات جهانی در این خصوص، در کنار بازتاب ویدیو‌های متعدد از تجمعات ۲۰-۳۰ نفره در چند شهر محدود و القاء آشوب فراگیر در سرتاسر ایران با چاشنی پخش تصاویر جعلی از غارت فروشگاه‌ها، تکرار سناریوی کشته‌سازی و ادعای سرکوب مردم از سوی نیرو‌های امنیتی و... از برنامه‌ریزی برای ایجاد ناامنی در کشور خبر می‌دهد.

با این تفاسیر؛ کاملا واضح و روشن است که اقدام اصولی و شجاعانه دولت در اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، هم‌زمان با تلاش در عرصه دیپلماسی برای احقاق حقوق مردم و رفع تحریم‌های ظالمانه، دشمنان ملت ایران را به تکاپویی جدید برای ناکام گذاردن جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت خود واداشته که طبعا بصیرت، انسجام و همراهی قاطبه مردم و تلاش مضاعف دستگاه‌های ذیربط تنها راه مقابله با اقدامات دشمنان تابلودار ملت ایران و عبور از شرایط کنونی خواهد بود.

منبع: نورنیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->