کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: روحانیت باید فرمانده جهاد تبیین باشد

  • کد خبر: ۱۰۸۹۰۵
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: روحانیت باید فرمانده جهاد تبیین باشد
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: روحانیت باید در جهاد تبیین پشتیبان و فرمانده باشد. در این جهاد مبنای تبیین باید از روحانیت باشد. هرجا غیر از روحانیت بخواهد دین را جلو ببرد، مسیر به انحراف کشیده می‌شود.

گروه فرهنگ | شهرآرانیوز؛ عبدالله حاجی صادقی در همایش همایش شهدای روحانی، فرماندهی و هدایت گری نظامی که در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: جانبازان عزیزی که روز و شب مزه شهادت را می‌چشید، شما منتخبان خدا هستید. توفیق شهادت، جانبازی و فداکردن حیات نباتی و حیوانی برای رسیدن به حیات حقیقی انسانی بزرگترین نعمت است. پیام شهید این است که از حیات حیوانی‌ام می‌گذرم تا حیات انسانی‌ام را ابدی کنم. قرآن به ما آموخت که گفتمان شهادت، گفتمان شادی، سرور و بشارت است.

وی افزود: ادبیات شهادت، ادبیات بشارت و کامیابی است، لذا به شهدا و خانواده آنان باید تبریک گفت. به خانواده این دو شهید که آخرین شهدای روحانیت هستند نیز بابت دریافت این هدیه گران‌بها از خدامند متعال تبریک می‌گویم. نمی‌دانم این دو عزیز در پیشگاه خداوند چه کرده بودند که هدیه‌ای به این بزرگی دریافت کردند. چه هدیه‌ای بزرگ‌تر شهادت در ماه رمضان و در پیشگاه امام رضا (ع).

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: در این جلسه آمده‌ایم که از شهید کسب حیات کنیم. فرهنگ شهادت عامل زندگی و حیات است. امیدوارم بتوانیم شاگردان و گیرندگان خوبی برای پیام شهدا باشیم. همه می‌دانیم که جهاد یک امر همگانی و همیشگی است. در زندگی مومن روز بدون جهاد وجود ندارد. جهاد عامل عزت و اقتدار و حیات انسان است، فقط مصادیق آن برابر انواع تهاجم‌های دشمن تغییر می‌کند.

حاجی صادقی در خصوص اینکه علت جهاد همیشگی چیست، یادآور شد: قرآن به ما آموخته که همیشه در مقابل جبهه حق، جبهه باطلی هم وجود دارد. در این تقابل‌ها جوهره انسان‌ها آشکار می‌شود و مشخص می‌شود که چه کسانی در کدام جبهه قرار دارند. در واقع انسان‌ها در این تقابل‌ها محک خورده و در این جهاد غربال می‌شوند.

وی با اشاره به مبنای جهاد و مبارزه تصریح کرد: همچنین قرآن کریم به ما آموخته که مبنای مبارزات و تقابل‌ها بر سر دین و باور‌ها است. فکر نکنید یک روزی استکبار و دشمنان بر سر انرژی هسته‌ای و حقوق بشر کوتاه می‌آیند. دعوای آن‌ها بر سر حاکمیت الله است. استکبار می‌خواهد اراده خود را حاکم کرده و سلطه خود را تحکیم کند و ما را از ولایت‌الله خارج کرده و به ولایت خود در بیاورد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: روحانیت همیشه پرچم‌دار این جهاد بوده است. روحانیت در مکتب اهل بیت آموخته که سراسر زندگی‌اش جهاد باشد. بزگترین جلوه اهل بیت جهاد و مبارزه است. روحانیت آموخته که سر، فرزند و آبرویش را در برابر دین خدا بدهد. روحانیت افتخار انبیاء و اهل بیت است و این افتخار از آن او شده است. روحانیت آموخته که در هر زمانی در برابر حمله سخت و نرم، چه دشمن داخلی و چه خارجی فدایی اسلام باشد، هرچند اگر مجبور باشد در این مسیر هزینه‌هایی پرداخت کند.

حاجی صادقی عنوان کرد: امروز با انواع جهاد‌ها مواجهیم که روحانیت در تمام جهاد‌ها ورود پیدا کرده است، اما با توجه به شرایط فعلی جهادی که روحانیت باید در آن پیشتاز باشد، جهاد تببین است. روحانیت باید در جهاد تبیین پشتیبان و فرمانده باشد. در این جهاد مبنای تبیین باید از روحانیت باشد. هرجا غیر از روحانیت بخواهد دین را جلو ببرد، مسیر به انحراف کشیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن تعلقات و آگاهی‌های ما را هدف گرفته است، تاکید کرد: امروز باید جهاد تبیین در اولویت قرار بگیرد و مبنای سایر جهاد‌های دیگر باشد. دنیای استکبار بداند که روحانیت زنده است و با شهدایش زنده‌تر و پویاتر از قبل خواهد شد. استکبار ما را از چه می‌ترساند؟ اولین و بزرگ‌ترین آرزوی ما این است که خدا این نعمت گران‌بها را به ما اهدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->