نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

سلام دوباره سپاهان به قهرمانی پس از ۱۴ سال

  • کد خبر: ۱۰۸۹۸۵
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
سلام دوباره سپاهان به قهرمانی پس از ۱۴ سال
زنان و مردان طلایی‌پوش اصفهان در قهرمانی لیگ‌برتر هندبال امسال دو جام قهرمانی به خانه بردند.

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ تیم هندبال سپاهان اصفهان با برتری در دو بازی رفت و برگشت برابر تأسیسات دریایی تهران قهرمان لیگ‌برتر هندبال زنان کشور شد. قهرمانی طلایی‌پوشان اصفهانی بعد از چهارده سال دوباره تکرار شد و اتفاق بهتر برای باشگاه این بود که تیم هندبال مردان سپاهان نیز هفته گذشته توانست قهرمانی لیگ‌برتر را از آن خود کند و با قهرمانی بانوان سپاهان، این باشگاه اصفهانی در قهرمانی هندبال دبل کرد.

هفدهمین دوره لیگ‌برتر هندبال بانوان ایران که از آبان سال گذشته با حضور هشت تیم شهیدشاملی کازرون، فولاد مبارکه سپاهان، تأسیسات دریایی تهران، ملایر، سنگ‌آهن بافق، کات شاهرود، آتریسا تهران و یکتاافروز البرز از آبان ۱۴۰۰ آغاز شده بود، در آخرین روز‌های اردیبهشت ۱۴۰۱ به ایستگاه پایانی رسید. سپاهان اصفهان بعد از قهرمانی در سال ۱۳۸۶، بعد از گذشت چهارده فصل توانست دوباره طعم قهرمانی را بچشد.

بعد از قهرمانی و نایب‌قهرمانی سپاهان اصفهان و تأسیسات دریایی تهران، دو تیم نیز به عنوان سومی مشترک رسیدند. فدراسیون زمان برگزاری دیدار رده‌بندی برای تعیین عنوان سومی لیگ را نیز مشخص کرده بود، اما دیدار رده‌بندی لیگ‌برتر هندبال زنان میان تیم‌های ملایر و شهیدشاملی کازرون برگزار نشد. درواقع با پیشنهاد دو تیم ملایر و شهیدشاملی کازرون و موافقت فدراسیون هندبال، دیدار رده‌بندی برگزار نشد و این دو تیم در جایگاه سوم مشترک لیگ‌برتر هندبال زنان ایران قرار گرفتند.

سه روز پیش دیدار رفت فینال بین تیم‌های تأسیسات دریایی تهران و سپاهان اصفهان برگزار شد و در اولین فینال، سپاهان اصفهان موفق شد ۲۴بر۱۸ مقابل تأسیسات دریایی تهران به پیروزی دست یابد. روز دوشنبه نیز دیدار برگشت فینال فصل ۱۴۰۰ بین دو تیم سپاهان اصفهان و تأسیسات دریایی برگزار شد. این بازی نخستین‌بار از وبگاه و اپلیکیشن آنتن به‌صورت زنده پخش شد و تنها بازی این فصل بود که برای تماشاچیان قابل تماشا بود. سال گذشته هم فینال بازی‌ها که با قهرمانی اشتادسازه همراه بود، با یک ساعت تأخیر از شبکه جام‌جم در صداوسیما پخش شده بود. در این مسابقه که از ساعت۱۴ در تالار هندبال تهران برگزار شد، تیم سپاهان اصفهان مانند دیدار رفت، از سد تأسیسات دریایی گذشت و قهرمان شد و در مراسم باشکوهی این موفقیت را جشن گرفت. سپاهان در بازی دوم ۳۲ بر ۲۵ تأسیسات را از پیش‌رو برداشت.

قهرمانی بعد از ۱۴ فصل

سپاهان در دوره پیشین لیگ‌برتر هندبال بانوان ایران با غلبه بر تأسیسات دریایی تهران در جایگاه سوم قرار گرفته بود. درواقع بیشترین عنوانی که سپاهانی‌ها کسب کرده‌اند، عنوان سومی بوده است و تابه‌حال فقط دوبار راهی فینال شده‌اند؛ یک‌بار در همین لیگ و بار دیگر در سال ۱۳۸۶ که هر دوبار به قهرمانی این تیم منجر شد.

اولین دوره مسابقات لیگ‌برتر که با شرکت شش تیم برگزار می‌شد، ۱۳اسفند۱۳۸۴ با قهرمانی شهرداری شیراز به پایان رسید. تیم ذوب‌آهن اصفهان با یک امتیاز اختلاف نایب‌قهرمان شد و تیم فولاد مبارکه سپاهان در اولین دوره به مقام سومی رسید. در سومین سال حضور این تیم در لیگ‌برتر، سپاهان موفق شد عنوان قهرمانی را از آن خود کند، اما پس از این دوره دیگر رنگ فینال را تا سال ۱۴۰۰ ندید. ذوب‌آهن، تیم همشهری سپاهان، در این سال‌ها موفق‌تر ظاهر شد و سه‌بار راهی فینال شد و دوبار هم به قهرمانی رسید. تأسیسات دریایی تهران هم سال‌های گذشته حضوری موفق داشته است. سه عنوان سومی، سه نایب‌قهرمانی و یک قهرمانی عملکرد این تیم در لیگ‌برتر بوده است.

قول باشگاه برای اعزام به آسیا

اعظم قینانی، سرمربی تیم هندبال زنان سپاهان، بعد از این پیروزی گفت: خیلی خوش‌حالم که بعد از چهارده سال جام قهرمانی سهم سپاهان شد. فرایندی طولانی بود و باید یک خداقوت به بازیکنان و کادر بگویم. تصمیم ما این بود که بهترین بازی خود را در پلی‌آف و فینال ارائه کنیم و واقعا بازیکنانم همت کردند و همدل شدند و خوب بازی کردند. از همه تشکر می‌کنم.

او درباره تیم تأسیسات نیز گفت: آن‌ها هم خیلی خوب بازی کردند. واقعا همه آن‌ها و بازی‌شان را یک‌به‌یک دوست دارم و امیدوارم در تیم‌ملی همه بدرخشند. باتوجه‌به شرایط کرونا که بازی‌های سال گذشته جام باشگاه‌ها در دو دوره در مهر و تیر برگزار می‌شد، امیدوارم اعزام شویم. باشگاه به بازیکنان قول داده بود و اعزام می‌شویم. باتوجه‌به تمرینات تیم‌ملی در همه رده‌ها ما یک وقفه در تمرینات داریم و در خدمت تیم‌ملی هستیم و دوباره تمرینات را شروع می‌کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->