گزارشی از نمایشگاه عکس «از طوس تا پیر هرات» | هنر مرز ندارد

  • کد خبر: ۱۰۹۲۲۸
  • ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
گزارشی از نمایشگاه عکس «از طوس تا پیر هرات» | هنر مرز ندارد
با حضور ۴۷ عکس از هنرمندان ایرانی و افغانستانی و با هدف انتقال پیام صلح و دوستی؛ نمایشگاه عکس «از طوس تا پیر هرات» در مشهد افتتاح شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نمایشگاه عکس از طوس تا پیر هرات با ۴۷ اثر از هنرمندان ایران و افغانستان با حضور مسئولین و هنردوستان به مناسبت روز ملی حکیم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در گالری اشراق مشهد افتتاح شد. در این نمایشگاه ۴۷ قطعه عکس از ۲۶ عکاس افغانستانی و ۲۱ عکاس ایرانی به روی دیوار رفته است.

در تلاشیم زمینه تبادلات فرهنگی بین ایران و افغانستان را ایجاد کنیم

علی بختیاری رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه این نمایشگاه با هدف همگرایی و دوستی بیشتر بین ایران و افغانستان برگزار شده است، گفت: ما تلاش می‌کنیم، زمینه تبادلات فرهنگی، علمی و هنری بین دو کشور را ایجاد کنیم و معتقد هستیم این مهم سبب توسعه، رشد و پویایی در روابط دو کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه انبیا با هدف برانگیختن خرد‌های خفته مبعوث شدند، افزود: هنرمند نیز با هنر خود ذهن‌ها را درگیر واقعیات می‌کند و به دنیا زیبایی می‌بخشد.

نمایشگاه هرات؛ پیام آور صلح و دوستی بین دو ملت

محمدرضا پهلوان دبیر این نمایشگاه عکس در ادامه گفت: در این نمایشگاه آثاری از مشهد قدیم تا طوس با سوژه‌های مستند اجتماعی به تصویر کشیده شده است.

وی به ضرورت ارتباط و تعامل فرهنگی هر چه بیشتر میان دو کشور ایران و افغانستان تاکید کرد و گفت: قطعا هر عکسی پیامی دارد و شرکت عکاسان در این نمایشگاه به این حرکت سرعت می‌بخشد. در ایام عید، نمایشگاهی با گروهی از عکاسان ایران و افغانستان در هرات به مناسبت نوروز با محوریت پیام صلح و دوستی، به نام بوی جوی مولیان برگزار کردیم و نمایشگاه مشهد در ادامه همان نمایشگاه است.

هنر مرز ندارد

احمد کامیار مسئول خانه خبر افغاستان و نماینده هنرمندان عکاس افغانستانی در نمایشگاه از طوس تا پیر هرات درباره مشکلات هنرمندان افغانستانی گفت: متاسفانه شرایط هنری افغانستان روز به روز به اغما می‌رود و ما با محدودیت‌های زیادی روبرو هستیم. با توجهی به شرایطی که در افغانستان حاکم است، ما در حد وسع و توان خود این عکس‌ها را جمع‌آوری کردیم. 

این هنرمند افغانستانی ادامه داد: هنر مرز ندارد و هر تابلو و تصویر پیام مشخصی را منتقل می‌کند،خوشبختانه در داخل ایران محدودیت‌هایی که در افغانستان امروز است، وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم این نمایشگاه را در سال‌های بعد برگزار کنیم، افزود: این نمایشگاه خط فرهنگ، هنر، آداب و رسوم این سه کشور را به هم متصل می‌کند و به گسترش این حلقه شناخت کمک خواهد کرد.

نمایشگاه عکس «از طوس تا پیر هرات» از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در نگارخانه اشراق مشهد بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲ در دو نوبت صبح و عصر میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->