سید حسن نصرالله: فلسطین منتظر سازشکاران نخواهد ماند

  • کد خبر: ۱۰۹۴۰۹
  • ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴
سید حسن نصرالله: فلسطین منتظر سازشکاران نخواهد ماند
دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت ششمین سالروز شهادت شهید مصطفی بدر الدین تاکید کرد ملت فلسطین به این اطمینان رسیده که دیگر نباید منتظر اتحادیه عرب و سازمان ملل و رژیم‌های عربی بمانند.

به گزارش شهرآرانیوز،  سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت ششمین سالروز شهادت شهید مصطفی بدر الدین آغاز شد.

سید حسن نصرالله در ابتدای سخنرانی خود به هفتاد و چهارمین سالروز اشغال فلسطین و تشکیل رژیم اسرائیل (موسوم به روز مصیبت= یوم النکبه) گفت: این مصیبت و فاجعه مختص فلسطین نیست بلکه شامل همه عرب‌ها نیز می‌شود و درد‌ها و مشکلات آن تا به امروز ادامه دارد.

وی به تظاهرات و پویش هفته پیش فلسطینی‌ها به همین مناسبت (روز اشغال فلسطین) اشاره کرد و گفت که این تظاهرات حامل پیام مردم فلسطین بود، مبنی براینکه آن‌ها دیگر منتظر رژیم‌های عربی و اتحادیه عرب و سازمان ملل نخواهند بود، بلکه با مقاومت، مسئله را فیصله خواهند داد.

سید حسن نصرالله افزود: لبنان نیز در برابر شکست و مصیبتی مانند فاجعه فلسطین قرار داده شد و اگر اشغالگران اسرائیلی می‌توانستند، دست به چنین حرکتی در اراضی لبنان نیز می‌زدند.

سید مقاومت به مناسبت سخنرانی امروز گفت: شهید سید مصطفی بدرالدین و هم‌رزمانش منتظر جامعه جهانی و کشور‌های عربی نماندند و از همان ساعات نخستین یورش رژیم اسرائیل به جنوب لبنان، به مقابله با اشغالگران پرداختند.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: «نبرد «خلده» (۱۹۸۲) رقم زده شد که در آن نیرو‌های متعددی از جنبش امل گرفته تا ارتش سوریه و مقاومت فلسطین و نیرو‌های ملی و گروهی از جوانان مومن در آن حضور داشتند، کسانی که بعد‌ها حزب الله را تشکیل دادند و یکی از آن‌ها همین شهید مصطفی بدرالدین بود.

وی خاطر نشان کرد: از جمله جوانانی که در  این نبرد جنگیدند، کسانی بودند که اولین مسئولیت‌های امنیتی و نظامی حزب الله را برعهده گرفتند و برخی از آن‌ها همچنان در قید حیات هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: کسی توهم نکند که جهان عرب می‌تواند از لبنان حمایت کند؛ چرا که این جهان عرب هنگامی که قوی و متحد بود نتوانست از فلسطین حمایت کند (چه به رسد به امروز که ضعیف و ناتوان است)؛ لذا اکنون امیدی به آن نیست.

وی افزود: کسی که از لبنان حمایت و حفاظت می‌کند، ملت ما و مقاومت و اراده وایمان ما به خداوند و توکل به اوست. هنگامی که رژیم اسرائیل به لبنان یورش برد، دولت به سرغ بدترین گزینه رفت که همانا گفتگو با دشمن متجاوز آن هم از موضع ضعف و سستی و تسلیم بود.

سید حسن نصرالله از رویکرد و نگاه برخی از سیاستمداران لبنانی به مسائلی مانند مسئله فلسطین و روابط لبنان با کشور‌های عربی انتقاد کرد و گفت که آن تیمی که معاهده ۱۷ می ۱۹۸۳ را امضا کردند، همان کسانی هستند که امروز حاکمیت ملی و روابط با جهان عرب را سر می‌دهند.

 گفتنی است که در آن سال دولت لبنان با رژیم اسرائیل توافق کرد که نیرو‌های این رژیم از بیروت و محاصره این شهر، در ازای عادی سازی با تل‌آویو عقب نشینی کنند.

سید حسن نصرالله به انتخابات اخیر لبنان نیز اشاره کرد و گفت: باید در راستای تشکیل دولت عادل و توانمند کوشید، ولی اساس کار، قدرتی است که بر این دولت و روابطش اشراف و حکومت داشته باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: شهید مصطفی بدرالدین و عماد مغنیه همان نسلی بودند که تا به امروز از لبنان حمایت کرده و در این راه نسل‌های جدید نیز به آن‌ها ملحق شده‌اند.

وی گفت: مقاومت لبنان با همکاری دستگاه‌های امنیتی لبنان در کشف و خنثی سازی و انهدام بسیاری از شبکه‌های جاسوسی اسرائیل مشارکت داشته است.

سید حسن نصرالله خاطر نشان کرد: دستگاه‌های امنیتی مصمم به ادامه این مسیر و انهدام شبکه‌های جاسوسی اسرائیلی هستند و ما از رهبران لبنان می‌خواهیم از این نگرش و رویکرد حمایت کنند.

وی تصریح کرد: در سایه توانمندی‌های مقاومت است که صهیونیست‌ها اکنون به استفاده از مزدوران بسیار نیازمند شده‌اند و اقدام به جذب آن‌ها، آن هم به صورت غیرحرفه‌ای و غیرامن کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: شهید فرمانده سید مصطفی بدرالدین سرنیزه نبرد خودرو‌های بمب گذاری شده در ابتدای حمله تروریست‌های تکفیری بود.

سید حسن نصرالله به نبرد پاکسازی القصیر از لوث تروریست‌های تکفیری (۲۰۱۳ در سوریه) اشاره کرد و گفت: خود آمریکایی‌ها از اینکه حزب الله وارد این نبرد شده، شوکه و غافلگیر شدند. این نبرد به تحولات راهبردی در مسیر جنگ منجر شد. جوانان و برادران ما و ارتش سوریه با این نبرد، مسیر جنگ را تغییر دادند و تحول میدانی آغاز شد. نبرد القصیر همان نبردی است که برای آزادسازی مناطق مرزی لبنان از تروریست‌ها شکل گرفت.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->