برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها

آغاز روزشمار سقوط شهرخودرو| بقا در اغما!

  • کد خبر: ۱۰۹۴۷۳
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
آغاز روزشمار سقوط شهرخودرو| بقا در اغما!
با شکست روبه‌روی سپاهان، روزشمار سقوط شهرخودرو کلید خورد.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ تیر‌ها یکی پس از دیگری بر پیکر نیمه‌جان تیمی می‌نشیند که امید حیات فوتبالی یک شهر است. شهری که حالا شهرخودروش روی کاغذ هنوز به کابوس سقوط از لیگ‌برتر گرفتار نشده، اما حقیقت آن است که بیدارشدن از این اغما برایش محال به‌نظر می‌رسد. نماینده مشهد درحالی از ایستگاه بیست‌وهشتم لیگ‌برتر فوتبال هم گذشت که با قبول شکست سنگین ۳ بر ۰ مقابل سپاهان در ورزشگاه نقش‌جهان، حالا یک گام به سقوط نزدیک‌تر شده است.

شهرخودرو در فصلی پرتلاطم و بعد از هفت فصل حضور در لیگ‌برتر فوتبال ایران، چه با نام جدیدش و چه با همان نام پدیده، حالا حریف بباز بسیاری از نبرد‌های لیگ‌برتر بیست‌ویکم شده است و تیم‌ها نماینده مشهد را راحت‌الحلقوم می‌دانند. تیمی که از ترس باختن می‌بازد و این هفته هم مقابل سپاهان که در تقلا برای کسب عنوان نایب‌قهرمانی لیگ‌برتر است، حرفی برای گفتن نداشت و حتی به‌اعتراف داوود سیدعباسی، سرمربی تیم، بدترین بازی فصلش را انجام داد.

۹۰ دقیقه تسلیم محض

نامزد سقوط و مدعی نایب قهرمانی درحالی به میدان نقش‌جهان پا گذاشتند که سپاهان از همان دقایق اول حاکم مطلق توپ و میدان بود و جالب اینکه در همان پانزده دقیقه اول و در یک صحنه دروازه‌بان شهرخودرو وقت‌کشی کرد و توپ را به گوشه محوطه جریمه برد. به‌نحوی‌که گزارشگر بازی به این مسئله اشاره و ابراز تعجب کرد. شهرخودرو در این بازی نیاز مبرمی به پیروزی داشت، اما در همه دقایق تیمی سردرگم و آشفته بود؛ تیمی که اگر می‌توانست دست‌کم با تدبیر بازی‌های سابق یعنی کنترل جریان بازی و ضربه‌زدن در ضدحملات عمل می‌کند، شاید موفق‌تر بود. نماینده مشهد در نود دقیقه بازی این هفته تسلیم محض بود.

جشنواره گل‌های عجیب!

آنالیز سه گل خورده شهرخودرو مقابل سپاهان مؤید یک مسئله است؛ «جشنواره گل‌های عجیب!» گل‌هایی که به‌صورتی مشابه و پشت مدافعان شهرخودرو به ثمر رسید. اشتباهات یا بهتر بگوییم خروج‌های عجیب میلاد فراهانی، سنگربان جنجالی شهرخودرو که در طول این فصل حاشیه‌های زیادی داشته است، آن‌قدر در این بازی به چشم می‌آید که این سؤال را به وجود می‌آورد که به‌راستی چرا سنگربان شهرخودرو این‌قدر راحت و بی‌حساب‌وکتاب روی توپ‌های ارسالی اصفهانی به بدترین شکل از دروازه خارج می‌شد؟ سه گل مشابهی که فراهانی در اولین بازی بعد از چند هفته نیمکت‌نشینی دریافت کرد، حالا شهرخودرو را به یک‌قدمی سقوط کشانده است.

شانس بقا کم شد

نماینده مشهد هفته‌هاست که فانوس‌به‌دست است. به‌نحوی‌که پیش از نیم‌فصل، خداداد عزیزی در برنامه زنده تلویزیونی خیلی صریح این تیم را سقوط‌کرده دانست و از مسئولان خواست از همین حالا به فکر تشکیل یک تیم قدرتمند دیگر برای حضور در لیگ دسته‌یک و صعود در سال آینده به لیگ‌برتر باشند. شهرخودرو حالا با شکست مقابل سپاهان و فاصله چهارامتیازی با نفت مسجدسلیمان و منطقه امن جدول، رسما سقوط‌کرده محسوب می‌شود، هرچند روی کاغذ هنوز در دو هفته باقی‌مانده شانس داشته باشد.

شاگردان داوود سیدعباسی حتی در صورت پیروزی در دو بازی باقی‌مانده مقابل پرسپولیس و فولاد هم نمی‌توانند از ماندنشان مطمئن باشند، زیرا کافی است نفت مسجدسلیمان یک بازی از دو بازی‌اش مقابل نفت آبادان بی‌انگیزه و استقلال قهرمان‌شده را با پیروزی پشت سر بگذارد یا دو تساوی بگیرد تا تیم مشهد به لیگ دسته‌یک سقوط کند. البته در معادلات بقا و سقوط فجرسپاسی هم هست که دو بازی سخت مقابل تراکتور و پرسپولیس در پیش دارد. فجر با سه امتیاز فاصله با نفت مسجدسلیمان در قیاس با شهرخودرو شانس بیشتری برای ماندن در لیگ‌برتر دارد.

سیدعباسی: زورمان به سپاهان نرسید

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو گفت: در دیدار مقابل سپاهان بدترین بازی فصلمان را انجام دادیم و گل‌های بدی خوردیم و درنهایت زورمان به آن‌ها نرسید. داوود سیدعباسی افزود: بزرگ‌ترین مشکل ما خودمان هستیم. بدترین بازی‌مان را به نمایش گذاشتیم و فکر می‌کنم گل‌های بد دست از سر ما برنمی‌دارد. سپاهان با بازیکنان، مربی و ساختار خوبش، در کشورمان به‌خوبی در رقابت‌ها ظاهر می‌شود.

وی درباره اینکه بی‌انصافی است عملکرد شهرخودرو را به یک بازی محدود کنیم و با بیان اینکه شما دو سال پیش در این تیم بودید، به اصفهان آمدید، چه اتفاقی برای شهرخودرو افتاده که قعر جدول است، تصریح کرد: قصه شهرخودرو قصه مثنوی است اگر بگویم. من اول فصل و در جریان اتفاقاتی که در نیم‌فصل اول افتاد، نبودم، اما شما وقتی به عقب برگردید، می‌بینید چه اتفاقاتی برای شهرخودرو افتاده است.

کاملا مشخص است، دوستان کارشناسی کنند. تیمی که در لیگ دو فصل خوب را سپری کرد، سیر نزولی‌اش از ابتدای این فصل مشهود بود. اتفاقاتی که افتاد و بگیروببند‌ها تأثیرش را گذاشت. سیدعباسی افزود: بچه‌های ما همه تلاششان را کردند، اما واقعا می‌گویم زورمان نرسید، چون هیچ‌چیز ما با سپاهان قابل مقایسه نیست و تفاوت ما از زمین تا آسمان است. شاید اگر گل دوم و سوم را قشنگ‌تر می‌خوردیم، این‌قدر به ما فشار نمی‌آمد. گل‌های بدی خوردیم. توپ دست سپاهان بود، اما اینکه موقعیت آن‌چنانی و صددرصد گل داشته باشند یا دفاع ما در فشار باشد، این‌طور نبود، اما گل‌های بدی دریافت کردیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->