نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد!
سرخط خبرها

هشتمین قهرمانی تیم والیبال پیکان بعد از ۱۱ سال| شاگردان اکبری جهانی شدند

  • کد خبر: ۱۰۹۵۰۲
  • ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
هشتمین قهرمانی تیم والیبال پیکان بعد از ۱۱ سال| شاگردان اکبری جهانی شدند
تیم پیکان تهران در دوازدهمین حضور خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا موفق به کسب مقام قهرمانی شد تا برای هشتمین بار جام این مسابقات مهم را بالای سر ببرد و سهمیه رقابت‌های جهانی بگیرد.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، دیدار نهایی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا ۲۰۲۲ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد. تیم‌های پیکان تهران و سانتوری ژاپن در این مسابقه برای کسب مقام قهرمانی و جام بیست‌ودوم به مصاف یکدیگر رفتند و شاگردان پیمان اکبری با شکست سه بر دو تیم سانتوری سهمیه رقابت‌های باشگاه‌های جهان را به عنوان قهرمان قاره آسیا به دست آوردند.

تیم پیکان در ست‌های اول و دوم ۲۵ بر ۲۱ و ۲۸ بر ۲۶ مغلوب حریف قدرتمند خود شد، اما سه ست متوالی سوم تا پنجم با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۳، ۲۵ بر ۲۰ و ۱۵ بر ۱۲ مقابل سانتوری به پیروزی رسید تا با شش برد متوالی قهرمان این رقابت‌ها شود. پیکانی‌ها در پنج بازی قبلی موفق به شکست گاز جنوب، سانتوری، ناخون راتچاسیما، اربیل و تاراز قزاقستان شدند.
پیکانی‌ها این مسابقه را با ترکیب اروین انگاپت، آرمین تشکری، نیمیر عبدالعزیز، پوریا فیاضی، سیدمحمد موسوی و سعید معروف آغاز کردند.

تیم سانتوری با پذیرش این شکست، به مقام نایب قهرمانی دست یافت تا با چهار برد (ناخون راتچاسیما، گاز جنوب عراق، الریان قطر و مقاومت شهداب ایران) و دو شکست (پیکان دوبار) به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهند.
اکمتو ایدوس از قزاقستان و موسی سلیم عزیز از عراق قضاوت این دیدار را برعهده داشتند.
سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران در این دیدار تقریبا تکمیل شده بود و بعد از شیوع کرونا در سال ۱۳۹۸ برای نخستین بار این همه تماشاگر ایرانی موفق به تماشای دیداری والیبالی شدند.
سید محمد پولادگر معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان و دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال از جمله تماشاگران ویژه این دیدار بودند.
بدین ترتیب بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا که از روز شنبه ۲۴ اردیبهشت آغاز شده بود، با قهرمانی پیکان به پایان رسید و تیم‌های سانتوری ژاپن و مقاومت شهداب یزد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

نخستین دوره این رقابت‌ها در سال ۱۹۹۹ در چین برگزار شد و به غیر از سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۲۰ که این مسابقات به دلیل شیوع بیماری سارس و کووید ۱۹ برگزار نشد، در سایر سال‌ها رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا برگزار شده است.

والیبال ایران امسال برای چهارمین بار در این رقابت‌ها میزبان بود و جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۰۲ برای نخستین بار میزبان این رقابت‌ها شد و در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ نیز میزبانی به ایران رسید.

والیبال ایران با ۲۴ مدال شامل ۱۶ طلا، چهار نقره و چهار نشان برنز پرافتخارترین کشور قاره کهن آسیا در این رقابت‌ها محسوب می‌شود که این رکورد تا سال‌های متوالی حتی اگر نمایندگان ایران مدالی کسب نکند، پابرجا خواهد بود.
تیم پیکان تهران با هشت قهرمانی، دو نایب قهرمانی و دو نشان برنز پرافتخارترین باشگاه آسیا در این رقابت‌ها است. پیکانی‌ها که عنوان سومی جهان را نیز در پرونده کاری خود دارند، در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ شش قهرمانی متوالی در این مسابقات به دست آوردند.

تیم رویایی

فهرست هشت نفره تیم رویایی جام بیست‌ودوم نیز به قرار زیر است:
ارزشمندترین بازیکن: میرسعید معروف از تیم پیکان تهران
بهترین مدافعان میانی: سیدمحمد موسوی عراقی از پیکان و نودرخان کادرخانوف از تاراز قزاقستان
بهترین مهاجمان قدرتی: ماساهیرو یاناگیدا از سانتوری و اروین انگاپت از پیکان
بهترین لیبرو: محمدرضا موذن از مقاومت شهداب یزد
بهترین پاسور: سعید معروف از پیکان
بهترین پشت خط زن: دیمتری موزیرسکی از سانتوری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->