برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳) احتمال جدایی ستاره پرسپولیس قوت گرفت فداکاری باهویی برای پرسپولیسی‌ها بارگشت احتمالی مهدوی‌کیا به ایران ایجنت سرمربی مطرح عوض شد! پخش زنده بازی ایران و ترکمنستان (۷ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حضور لیگ برتری‌ها و لژیونرها در جام فوتسال رمضان مشهد زنان هاکی ایران همچنان می‌تازند
سرخط خبرها
رییس هیات فوتبال خراسان رضوی خبر داد

برگزاری یک رویداد بین‌المللی فوتبالی در مشهد

  • کد خبر: ۱۰۹۵۲
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷
برگزاری یک رویداد بین‌المللی فوتبالی در مشهد
رییس هیات فوتبال خراسان رضوی: در نظر داریم تورنمنت فوتسال به میزبانی مشهد را در فیفا و ای‌اف‌سی ثبت و به صورت بین‌المللی آن را گسترش دهیم تا تعداد تیم‌های ملی حاضر در آن افزایش یابد.
به گزارش شهرآرانیوز، احسان اصولی  در خصوص برگزاری تورنمنت بین‌المللی فوتسال به میزبانی مشهد اظهار کرد: تاکنون در فوتسال در مشهد تجربه برگزاری تورنمنت بین‌المللی را نداشتیم. این نخستین تورنمنتی بود که در مشهد برگزار شد. یکی از برنامه‌های هیات فوتبال خراسان رضوی از آغاز دوره جدید، استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهری و انسانی بوده و در نظر داریم توانمندی‌های فوتسال و فوتبال مشهد را به جایی برسانیم که در سطح ملی حرف زیادی برای گفتن داشته‌باشیم.

وی افزود: در تیرماه، فدراسیون فوتبال برای آمادگی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا یک تورنمنت ۴ جانبه را برنامه‌ریزی کرد و به هیات فوتبال خراسان رضوی پیشنهاد میزبانی داد. در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود که چهار تیم اسلواکی، بلاروس و اوکراین در این رقابت‌ها شرکت کنند، اما پس از قرعه‌کشی جام ملت‌های اروپا و هم‌گروهی اوکراین با یکی از دو تیم اسلواکی و بلاروس، تیم ملی فوتسال اوکراین از شرکت در این تورنمنت انصراف داد. پس از آن برای کویت دعوت‌نامه ارسال کردیم، اما این تیم نیز چند روز پیش از آغاز تورنمنت انصراف داد. در نهایت این تورنمنت به صورت سه جانبه برگزار شد.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی با اشاره به دستاورد‌های برگزاری این تورنمنت برای فوتسال استان خاطرنشان کرد: این مسابقات، شور و هیجان خوبی میان هواداران و علاقه‌مندانی که در ابتدای مسیر هستند، به وجود آورد. مدارس فوتبال و فوتسال مشهد، شرایط خاص تیم ملی را از نزدیک مشاهده کردند. این مسابقات در بالاترین سطح و با رعایت استاندارد‌های بین المللی فیفا برگزار شد. برگزاری این تورنمنت به هیات فوتبال و مجموعه ورزشی خراسان رضوی نشان داد چه نقاط ضعفی داریم. در خصوص برنامه‌ریزی و سیستم حاکم بر مسابقات، تمام تلاش‌مان این بود تا بازی‌ها مطابق قوانین فیفا و ای‌آف‌سی برگزار شود. نمایندگان فیفا و ای‌اف‌سی حاضر در مسابقات نیز اعلام کردند که استاندار‌های لازم به طور کامل اجرا شده است.

اصولی عنوان کرد: نیرو‌های هیات فوتبال خراسان رضوی در تمامی بخش‌ها با استاندار‌های برگزاری مسابقات بین‌المللی نیز آشنا شدند. همچنین هماهنگی خوبی میان نیرو‌های هیات فوتبال شکل گرفت. در برگزاری این تورنمنت نقاط ضعف‌مان مشخص شد، همچنین در نظر داریم برای برگزاری رویداد‌های رسمی و بزرگ‌تر از هم‌اکنون زمینه‌سازی کنیم.

وی در خصوص حضور مشهدی‌ها در رده‌های مختلف تیم ملی فوتسال بیان کرد: مشهد در رشته فوتسال در حوزه داوران، مربیان، ورزشکاران و باشگاه‌ها در هر دو بخش آقایان و بانوان پتانسیل زیادی دارد. امیدوارم در رشته فوتسال در سطوح مختلف کار‌ها را گسترش دهیم. فرش‌آرا چندین سال است در بالاترین سطح فوتسال ایران بازی می‌کند و بازیکنان خوبی هم با استعدادیابی پرورش می‌دهد.

رییس هیات فوتبال خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری این تورنمنت در امر استعدادیابی نقش خوبی داشت. برای مدارس فوتبال‌مان فرصتی مهیا شد تا با بازیکنان و مربیان تیم‌های ملی حاضر در این تورنمنت گفتگو و هم‌افزایی کنند. در حاشیه برگزاری این تورنمنت برنامه‌های جانبی برای دیدار با بازیکنان و پیشکسوتان تیم ملی تهیه کردیم تا از تجربیات آنان استفاده کنند.

اصولی در خصوص برنامه‌های آتی هیات برای میزبانی از مسابقات بین‌المللی گفت: هر ساله حداقل یک تورنمنت بین‌المللی فوتسال را در مشهد با توجه به فیفادی برگزار خواهیم‌کرد. امیدوارم بتوانیم جام فوتسال مشهد را با ثبت در تقویم فیفا و ای‌اف‌سی، گسترش بدهیم تا شاهد حضور پررنگ‌تر تیم‌های خارجی باشیم. در فوتبال نیاز داریم برخی از زیرساخت‌ها تکمیل شود، ولی قطعا در چند ماه آینده شاهد یک رویداد بین‌المللی فوتبالی در مشهد خواهیم‌بود.

وی در رابطه با آخرین وضعیت میزبانی مشهد از مسابقه تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ‌کنگ تصریح کرد: رییس فدراسیون فوتبال پیشنهاد آن را داده، اما در حال بررسی است. شرایط برگزاری این دیدار در مشهد باید بررسی شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->