اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

درس فداکاری | گریه‌های مادری پای قاب عکس شهری

  • کد خبر: ۱۰۹۵۴۴
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۰
درس فداکاری | گریه‌های مادری پای قاب عکس شهری
جواد طاری بخش - سردبیر شهرآرانیوز

همین چند دقیقه قبل از دفتر روزنامه که بیرون زدم، صدای شیون خانمی را شنیدم که مقابل عکس جوانی در گوشه میدان شهدا و مقابل دفتر روزنامه ایستاده بود.

جلوتر که رفتم، مردی هم با بطری آب به سراغش آمد. بالای عکس اما نوشته شده بود اهدای عضو، اهدای زندگی... و همین کافی بود تا داستان آن مادر را پیدا کنم.
فضا آن‌قدر سنگین بود که اشک روی گونه‌های من هم جاری شد...

حالا ۵۴ روز بود که دردانه‌اش را در کنارش نداشت. روز‌های سختی که آرام و قرار نداشته است، اما بازهم هر طور که بوده بغضش را نگه داشته است. خب سخت هم هست که فرزندت را بزرگ کنی، برایش کلی برنامه داشته باشی، اما...
داغ فرزند برای مادر خیلی سخت است و اگر جوان باشد، سخت‌تر.

سهم یکسان همه انسان‌ها در زندگی فقط یک خاطره است که در حافظه تاریخی جهان می‌ماند. آیندگان همان‌گونه که برای مرگ عده‌ای غمگین می‌شوند، در مرگ عده‌ای کف خواهند زد. انتخاب برای حضور در این دسته‌بندی از امروز آغاز می‌شود که همه فرصت دارند جای خود را در این دسته‌بندی مشخص کنند.

رضا صابر، یکی از افرادی بود که توانست با ایثار جان، خود را در فهرست افرادی قرار دهد که جهان در نبودشان غمگین می‌شود. این‌طور که پدر مرحوم رضا صابر می‌گفت، پسرش در ۶ اسفند بر اثر حادثه‌ای به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد منتقل می‌شود. اما پس از مدتی بستری‌بودن در این مرکز درمانی به زمره بیماران مرگ مغزی می‌پیوندد. با تأیید مرگ مغزی رضا، پدر و مادرش با اهدای اعضای پیکر پاره تنشان موافقت می‌کنند.

حالا رضا نجات‌بخش جان ۶ بیمار شده است؛ بیمارانی که زندگی‌شان را مدیون رضا صابر و خانواده‌اش هستند.

مادر رضا امشب بعد از زیارت حرم امام رضا(ع) عکس فرزندش را که جاودانه شده است، روی بنر‌های آویز شهرداری می‌بیند که به بقیه درس فداکاری و جاودانگی را تلنگر می‌زند...

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->