قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

جزئیات ثبت‌نام جدید یارانه‌ها| خانواده‌های جدید حساب رفاهی خود را به بانک اعلام کنند

  • کد خبر: ۱۰۹۶۴۴
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
جزئیات ثبت‌نام جدید یارانه‌ها| خانواده‌های جدید حساب رفاهی خود را به بانک اعلام کنند
سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با بیان اینکه قطعا زمان ثبت‌نام یارانه‌ها تمدید خواهد شد، گفت: فردی که یارانه بگیر بوده و ازدواج کرده، باید به پلیس به ۱۰+ مراجعه کند و پس از آن سرپرست خانوار باید حسابی را به عنوان حساب رفاهی به بانک اعلام کند.

به گزارش شهرآرانیوز، سیده طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در خصوص افراد مجردی که قصد تفکیک خانوار خود را دارند، گفت: مجردینی که از ابتدای طرح فدهمندسازی یارانه تا امروز یارانه دریافت نکرده‌اند یا اینکه در سال‌های قبل یارانه آن‌ها حذف شده است میتوانند با مراجعه به سامانه my.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی افزود: مجردینی که خانوار آن‌ها یارانه دریافت می‌کرده و یا اینکه تا اردیبهشت ماه امسال یارانه دریافت می‌کردند، اما حذف شدند، نمی‌توانند ثبت نام کنند. این اقدام صرفا برای افرادی است که یارانه دریافت نمی‌کردند و یا اینکه در سال‌های گذشته یارانه آن‌ها قطع شده است. در حال حاضر زمینه لازم برای ثبت نام این افراد فراهم نشده است و اولویت ثبت نام سازمان هدفمندی یارانه‌ها بر روی ثبت نام جامانده‌ها است.

حسینی در پاسخ به سوالی در مورد ثبت‌نام افرادی که خانوار آن‌ها دچار تغییر شده است، گفت: کسی که یارانه بگیر بوده و به طور مثال ازدواج کرده است، باید به پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه و مدارک لازم را ارائه کند تا از خانواده پدری جدا شود. پس از این مرحله سرپرست خانوار حسابی را در بانک افتتاح می‌کند.

وی با بیان اینکه این افراد باید به بانک اعلام کنند که این شماره حساب را به عنوان شماره حساب رفاهی آن‌ها در سامانه ثبت کند، گفت: از آنجایی که این افراد یارانه بگیر بودند دیگر بررسی شرایط در مورد آن‌ها انجام نخواهد شد. اما کسانی که از سوی خانواده پدری یارانه دریافت نمی‌کردند، دیگر نیازی به مراجعه به پلیس به علاوه ۱۰ ندارند و سرپرست خانواده ضمن ثبت نام، همسر خود را به عنوان فرد تحت تکفل ثبت می‌کند.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در خصوص احتمال تمدید زمان ثبت نام برای متقاضیان یارانه گفت: قطعا این زمان تمدید خواهد شد. حتی اگر بلافاصه پس از اتمام فاصله زمانی که امروز به اتمام می‌رسد، زمان ثبت نام تمدید نشود، قطعا در بازه زمانی پیش رو مجددا سامانه باز، و امکان ثبت نام فراهم خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد علت مراجعه برخی افراد به بخشداری‌ها گفت: افراد باید برای تغییرات خانوار و مواردی که مربوط به ازدواج و طلاق است باید به دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه کنند، اما در برخی موارد مانند حزانت، کفالت و قیومیت نیاز به نامه فرمانداری وجود دارد.

حسینی تاکید کرد: فرمانداری به افراد نامه‌ای می‌دهد که با استفاده از آن می‌توانند به پلیس به علاوه ۱۰ مراجعه کنند و تغییرات مورد نظر را اعلام کنند چرا که فرمانداری‌ها امکان اعمال تغییرات را ندارند، اما کسی که قطعا ازدواج کرده و یا قطعا طلاق گرفته است، دیگر نیازی به مراجعه به فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها ندارد.

وی در انتها گفت: کلیه افرادی که از ابتدا یارانه دریافت نکردند یا اینکه تا ابتدای اردیبهشت ۱۴۰۱ یارانه دریافت نمی‌کردند، می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام خود را انجام دهند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->