راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی: ادبیات حماسی از راه‌های ارتباط با نسل جوان است

  • کد خبر: ۱۰۹۶۴۹
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴
سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی: ادبیات حماسی از راه‌های ارتباط با نسل جوان است
سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: ادبیات حماسی از بهترین راه‌های ارتباط با نسل جوان و نمونه‌ای از فرهنگ‌سازی در جامعه است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام «مرتضی محمد پور طبسی» در حاشیه رویداد فرهنگی هنری «حکیم طوس» در محل آرامگاه فردوسی اظهار کرد: روح انسان در مسیر کمال جویای عزت است و این کمال طلبی در جوانی به اوج خود می‌رسد؛ لذا روح جوان پیوند فطری با حماسه دارد.

وی افزود: در همین راستا ادبیات حماسی نیز از بهترین راه‌های ارتباط با نسل جوان و نمونه‌ای از تاثیرگذاری بر جامعه و فرهنگ‌سازی در یک جامعه است.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: شاید بتوان گفت فردوسی با پرداختن به ادبیات حماسی بیشترین خدمت را به نسل جوان کرد.

محمدپور اضافه کرد: فردوسی در قالب ادبیات حماسی هم روح جوان را جلا می‌دهد و هم به شکلی بسیار دقیق و عمیق باور‌های دینی را بسط می‌دهد؛ از این رو تجلیل و معرفی فردوسی به نسل جوان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه روح انسان به ویژه جوان پیوند اجتناب‌ناپذیری با هنر دارد، تصریح کرد: هنر از برترین ابزار‌های فرهنگ سازی و کار تربیتی است؛ شعر و ادبیات هم از ماندگارترین و موثرین حوزه‌های کار هنری است.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی ضمن اشاره به توجه فردوسی به بعد جمال الهی در نظام خلقت، گفت: با این تفاسیر می‌توان فردوسی را از پیشگامان کار عمیق فرهنگی و تربیتی دانست.

محمدپور افزود: فردوسی مبتنی بر باور‌های توحیدی و آگاهی از ابعاد وجودی انسان از موثرترین ابزار نفوذ و تاثیر استفاده می‌کند؛ در حالی که بعد از سال‌ها هنوز بخش قابل توجهی از متولیان حوزه فرهنگ درک درستی از ابزار هنر و ادبیات ندارند و از این زبان موثر بر وجود انسان بهره نگرفته‌اند.

رویداد فرهنگی هنری حکیم «طوس» تا سه خرداد هر شب ساعت ۲۰ در محل آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی میزبان علاقه‌مندان به ادب و ادبیات پارسی است.

شهروندان برای حضور در این رویداد می‌توانند عدد ۸ را به ۱۰۰۰۱۰۸ پیامک یا در سامانه ثبت‌نام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->