آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

آخرین اخبار از ریزش ساختمان متروپل آبادان| ۱۱ فوتی و ۳۹ مصدوم تاکنون | اسامی فوتی‌ها و مصدومان منتشر شد + فیلم و تصاویر

  • کد خبر: ۱۰۹۷۸۲
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
  • ۷
آخرین اخبار از ریزش ساختمان متروپل آبادان| ۱۱ فوتی و ۳۹ مصدوم تاکنون | اسامی فوتی‌ها و مصدومان منتشر شد + فیلم و تصاویر
بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در آبادان فرو ریخت که بر اثر این حادثه شماری مجروح و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، بخش‌هایی از ساختمان بزرگ «متروپل» در خیابان امیری آبادان لحظاتی پیش فرو ریخت.

برج تجاری، پزشکی، اداری متروپل در فضایی با بیش از ۶۰۰۰ مترمربع در ۹ طبقه توسط هلدینگ عبدالباقی در سال در سال ۱۳۹۸ ساخته و توسط استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود.

به دلیل ریزش بخش‌هایی از ساختمان ۹ طبقه اداری-تجاری متروپل، برای ایمن‌سازی، خیابان اصلی امیری آبادان مسدود شد.

به گفته اهالی این منطقه، در این حادثه شماری مجروح شدند و به تعدادی خودرو هم آسیب وارد شده است و طبق مشاهدات ساختمان به‌صورت کامل تخلیه شده است.  

 

اینجا بخوانید:آخرین خبر‌ها از ریزش بلندترین ساختمان آبادان|دستگیری ۱۰ نفر از عوامل دخیل در حادثه متروپل (۳ خردادماه ۱۴۰۱)

طبق گفته اهالی، شدت این حادثه به قدری بود که ساختمان‌های اطراف به شدت لرزیدند.

تعداد بازدید : 27920

احسان عباسپور فرماندار ویژه آبادان، اما در گفت‌وگویی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: آمار دقیقی از تلفات درحال حاضر وجود ندارد. تمامی دستگاه‌ها در منطقه حضور دارند و درحال انجام وظایف خود هستند.

وی با بیان اینکه ساختمان درحال ساخت بوده و احتمال تلفات به دلیل حضور در منطقه مسکونی را دارد، افزود: دستور تخلیه مناطق اطراف ساختمان داده شده است.

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر استان خوزستان نیز در این ارتباط با بیان اینکه ساعت ۱۲:۳۰ امروز دوم خرداد ماه، گزارش حادثه ریزش ساختمان تجاری ۹ طبقه متروپل در شهرستان آبادان منطقه ته لنجی امیری اعلام شد، اظهار داشت: چهار تیم امدادی از شهرستان‌های خرمشهر، ماهشهر و شادگان همراه با ۲ تیم سگ‌های زنده‌یاب و خودرو‌های ست‌نجات به محل حادثه اعزام و عملیات تخلیه و ایمن سازی صحنه آغاز شده است.

‌وی تصریح کرد: تیم واکنش سریع استان و همچنین بیش از ۵۰ نیروی امدادی از شهر‌های همجوار برای اعزام به محل حادثه آماده باش هستند.

مجتبی خالدی در بیان جزئیات تازه از این حادثه گفت: با اعلام ریزش ساختمان ۹ طبقه اداری تجاری در آبادان اتوبوس و آمبولانس برای انتقال مصدومان به محل اعزام شد و تاکنون ۴ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه تاکنون یک فوتی در این حادثه داشتیم، اظهارداشت: برای پوشش امدادی و انتقال به موقع مصدومان بیشتر و احتمالی نیز تیم‌های امدادی از اهواز به محل حادثه در آبادان در حال اعزام هستند.

تعداد بازدید : 8035
مردم خشمگین، سر در پی شهردار آبادان گذاشتند

رئیس فوریت‌های پزشکی آبادان با اشاره به ریزش ساختمان ۹ طبقه، گفت: این ساختمان ۹ طبقه در مرکز شهر آبادان است و بخشی از این ساختمان ریزش کرده است. موضوع مهم امنیت و ایمن سازی ساختمان است که نیرو‌های امدادی در حال انجام هستند.

نقیبی خاطرنشان کرد: ۱۵ دستگاه آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است؛ ضمن اینکه یک فروند بالگرد نیز آماده شده است.

رئیس مرکز فورتی‌های پزشکی آبادان درباره تعداد مصدومان بیان داشت: تاکنون ۷ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شدند و متاسفانه تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده است.

تعداد بازدید : 9815
 

عارف اصل شرهانی مدیر روابط عمومی اورژانس استان خوزستان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی فروریختن  برج متروپل در آبادان اورژانس خوزستان در حالت آماده‌باش قرار گرفت.

وی از اعزام یک بالگرد و آماده باش پایگاه‌های اورژانس استان خوزستان در پی بروز این حادثه خبر داد.

شرهانی گفت: ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۳ دستگاه اتوبوس به محل حادثه اعزام شدند و کلیه نیرو‌های ستادی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه اهواز نیز به آبادان اعزام شد.

شرهانی با بیان اینکه از تعداد کشته‌ها و مصدومین اطلاعاتی در دست نیست، گفت: در این ساختمان واحدهای مسکونی قرار داشت.

‌مدیر عملیاتی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آبادان درباره میزان مصدومان گفت: تاکنون ۱۶ مصدوم از زیر آوار نجات یافتند، اما احتمال افزایش تعداد مجروحان زیاد است چرا که ۱۰۰ الی ۱۵۰ نفر در ساختمان حضور داشتند.

وی با اشاره به وضعیت خطرناک ساحتمان و احتمال ریزش‌های بعدی از مردم خواست در محل حادثه تجمع نکنند.

حمید مرانی‌پور دادستان ویژه آبادان در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی ریزش بخشی از برج نیمه کاره متروپل واقع در خیابان امیرکبیر آبادان که صبح امروز به صورت ناگهانی رخ داد پیمانکار و مالک ساختمان بازداشت شدند.

سخنگوی اورژانس کشور در تازه‌ترین اخبار اظهار داشت: تعداد قربانیان حادثه ریزش برج متروپل در آبادان به سه نفر افزایش پیدا کرد که جان باختگان جوان هستند.

وی افزود:‌ همچنین ۲۱ نفر هم مصدوم شده که وضعیت جسمانی دختری ۱۰ ساله وخیم است.

عبدالنبی پورخلف، رئیس شورای شهر خرمشهر نیز از اعزام خودروهای عملیاتی آتش نشانی شهرداری این شهرستان خبر داد و گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری خرمشهر در آماده باش کامل قرار گرفته است.

تعداد بازدید : 7025
احتمال ریزش ساختمان ۸ طبقه مجاور

سرهنگ حسین زلقی فرمانده انتظامی آبادان در پی ریزش ساختمان تجاری متروپل از مردم خواست؛ از ورود به محدوده خیابان امیری و معابر منتهی به آن خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.

وی افزود: تیم‌هایی از یگان های انتظامی و راهور برای تامین نظم و امنیت در محل حادثه حضور دارند و اقدام به تخلیه لایه‌به‌لایه جمعیت از معابر و نوارکشی در محل می‌کنند تا مسیر تردد خودروهای امدادی باز شود.

فرمانده انتظامی آبادان گفت: علت حادثه در دست بررسی است و ‌هرگونه اطلاعات تکمیلی از سوی مراجع ذیصلاح به اطلاع هموطنان خواهد رسید.

تعداد بازدید : 6681
فریاد عزا عزاست مردم آبادان

پس از حادثه ریزش ساختمان در آبادان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان در صحنه حاضر و دستورات مقتضی جهت رسیدگی به موضوع صادر شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خواست تا در کنار رئیس دادگستری و دادستان آبادان، موضوع را تا حصول نتیجه مقتضی پیگیری و نظارت کند.

رئیس روابط عمومی اورژانس خوزستان از افرایش تعداد فوتی‌های ریزش ساختمان در آبادان به ۳ نفر خبر داد و گفت: در این حادثه ۲۱ نفر مجروح شده‌اند و تلاش‌های برای آواربرداری همچنان ادامه دارد.

وی همچنین احتمال محبوس‌شدن ۵۰ نفر در ساختمان خبر داد و اظهار کرد: رنج سنی مصدومان جوان است و در میان مصدومان یک پسر بچه ۱۰ ساله بدحال وجود دارد.

شعبانی، مدیرعامل هلال‌احمر خوزستان در تازه‌ترین خبر با بیان اینکه طبق ارزیابی تیم‌های هلال‌احمر و گزارش‌های رسیده از شاهدان عینی حداقل ۸۰ نفر زیر آوار گرفتار هستند، گفت: با توجه به اینکه ساختمان دوم مجاور هم شرایط ناپایداری دارد و احتمال ریزش وجود دارد، عملیات امدادرسانی به سختی در حال انجام است.

سخنگوی اورژانس در خبری اظهار داشت: تعداد مصدومان تا ساعت ۱۵ و ۱۲ دقیقه به ۲۵ و تعداد فوتی‌ها به ۴ تن رسید.

افزایش تعداد فوتی‌های متروپل آبادان به ۵ نفر

عباس پور فرماندار آبادان در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد: تعداد فوتی‌های حادثه ریزش متروپل ۵ نفر و مصدومان آن ۲۷ نفر است.
او با اشاره به اینکه ساختمان در منطقه شلوغ و پر ترددی بوده است، ادامه داد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد ساختمان متروپل تخریب شده است.

تعداد بازدید : 5277
 
ویدیویی دردناک از حادثه امروز
 

دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به مصدومان حادثه آبادان

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، خواستار آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های خوزستان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان شد و دستور رسیدگی فوری به مصدومان این حادثه را صادر کرد.

نجات ۳۲ نفر از گرفتارشدگان زیر آوار ساختمان آبادان

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر گفت: نیروهای امدادی هلال احمر ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار را نجات داده و ۲۷ نفر را به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل کردند.

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر اعزام ۱۳ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی نیز در محل حادثه مستقر شده است. تا این لحظه هم گزارش قطعی مصدوم شدن ۲۷ نفر و پنج فوتی در حادثه ریزش ساختمان در آبادان اعلام شده است.

ولی پور بیان کرد: نیروهای امدادی هلال احمر ۳۲ نفر از گرفتارشدگان در زیر آوار را نجات داده و ۲۷ نفر را به مراکز درمانی شهرستان آبادان منتقل کردند.

اعزام آتش‌نشانان پلاسکو به آبادان


قدرت الله محمدی سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در گفتگو با مهر، با اشاره به اعزام نیروهای آتش نشان به آبادان، اظهار کرد: تیم آتش نشانان و نیروهای امدادی که در حادثه ساختمان پلاسکو اقدام به امداد رسانی کرده بودند در حال اعزام به آبادان هستند.

همچنین ماشین‌های برش بتون و تمامی تجهیزات لازم برای آواربرداری نیز همراه با آتش نشانان در حال اعزام به آبادان است.

با مسببان حادثه متروپل برخورد می‌شود

استاندار خوزستان گفت: چندین نفر از هموطنانمان در ساختمان گیر افتاده‌اند و عملیات جستجو برای یافتن آن‌ها در جریان است؛ به طور حتم با مسببان حادثه به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

اسامی مصدومان حادثه ريزش متروپل بستری شده

بیمارستان ۱۷ شهریور
۱. سید محبوبه پورشرف هاشمی ۲۵ ساله بستری
۲. عبدالرسول محجوب فر۴۲ساله

بیمارستان امام خمینی
۱. نگار درآباد ۲۸ساله
۲. سید مرتضی طهوری ۵۷ساله
۳. منصور توسلی ۶۱ساله
۴. نوید مزرعاوی۲۶ ساله
۵. عبدا... باوی پور
۶. حسین عسکراوی ۲۱ساله
۸. علیرضا اسدی سامانی۵۳ساله
۹. محمدعلی کرمزاده۳۶ ساله
۱۰. علی بحرامیان۲۴ ساله ترخیص
۱۱. میثم عرفی ۳۱ساله
۱۲ حدیث هاشم مطوری
۱۳. دانیال دریس ۲۱ ساله ترخیص شد
۱۴-حسین رسولی ۴۴ ساله
۱۵. فاطمه آل ناصر۳۱ساله
۱۶. کامران سامانی نژاد۵۶ ساله با رضایت شخصی مرخص
۱۷. عباس بچاری ۳۴ساله
۱۸. مجید توسلی۴۲ ساله

بیمارستان شهید بهشتی
۱. طارق قیم ۳۵ سال
۲. معصومه کوشیکی۵۶ ساله
۳. عبدا... بحرانی پور ۲۴ ساله
۴. مسیح صادقی ۷ساله
۵. حمیدصادقی
۶. علیرضافرحانیان ۳۲ ساله

جستجو برای آوار برداری و نجات سایر افراد زیر آوار مانده ادامه دارد. احتمال افزایش این آمار بسیار وجود دارد.

همچنین تا به این لحظه ۲۸ مصدوم در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

تصاویر درگذشتگان تصاویر درگذشتگان تصاویر درگذشتگان تصاویر درگذشتگان تصاویر درگذشتگان تصاویر درگذشتگان تصاویر درگذشتگان تصاویر درگذشتگان تصاویر درگذشتگان تصاویر درگذشتگان

تصاویر متوفیان حادثه امروز

آخرین اخبار از ریزش ساختمان متروپل آبادان| ۶ فوتی و ۲۹ مصدوم تاکنون  | اسامی مصدومان منتشر شد + فیلم و تصاویر

آخرین اطلاعات و اسامی مصدومان و جان باختگان حادثه برج متروپل آبادان 

شرایط متروپل بسیار ناپایدار است

فرماندار ویژه آبادان هشدارداد: شرایط متروپل بسیار ناپایدار است. امکان ریزش کامل سازه وجود دارد، از تجمع در اطراف ساختمان خودداری کنید.

 

بازداشتی‌های حادثه آبادان ۸ نفر شدند

رئیس دادگستری خوزستان گفت: بعد از مالک و پیمانکار ساختمان متروپلِ آبادان، ۶ نفرِ دیگر که نیروهای شهرداری و ناظران ساختمان جزو آن‌ها هستند، بازداشت شدند.

تعداد فوتی‌ها افزایش یافت

سخنگوی اورژانس گفت: تا الان ریزش ساختمان متروپل ۷ فوتی و ۲۹ مصدوم داشته است

وی افزود: افراد زیادی در کنار ساختمان آسیب دیده حضور دارند که اصلا نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند و اگر ساختمان ریزش کند، تعداد مصدومان و فوتی‌ها خیلی بیشتر می‌شود.

افزایش فوتی‌ها به ۱۱ نفر

با کشف یک جسد دیگر تعداد جان‌باختگان حادثه تلخ در آبادان به ۱۱ نفر رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
فاF طمه
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
0
2
بدبخت بچه چجوری شده بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
0
3
خدا به دادشون برسه خیلی متاسف شدم
عسل
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
کدام مهندس ناظر بیشعوری ب اینا مجوز داده .. حتما باید برخورد جدی بشه... آقای ریس جمهور ریسی حتما پیگیری کنید . تا کی ب خاطر یه مشت پول جون مردم میگیرن.. خواهش میکنم جلوی این آدمها رو بگیرین. شهردار ازهمشون بیشتر'مقصر .. همش دزدی. همش رانت خوری
آریایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
1
مسئولین، مدیران و کارشناسان بی کفایت رانت خوار دغل باز دزد، الهی خدا لعنتتون کنه ، که اینجوری با جون مردم بازی میکنین.
حیف امثال ممد جهان آرایی که رفتن که امروز شماها اینقدر راحت حق مردم رو ببخورید و بالا بکشید
Masihe
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
خدایا به داد بی کسی آبادان و خوزستان برس اما با این حادثه تلخ مطمئن باشید گرانی های افسار گسیخته کالاهای ضروری مردم فراموش نخواهد شد و فقط دردی به دردهای بی درمان مردم ایران اضافه خواهد شد خدایا به داد مردم ایران برس
فاطیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
تا بوده عزا بوده .. کی خوشی داشتیم ما
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۳
0
0
بدبخت شدیم.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->