واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

اختیارات ویژه برای آقای استاندار

  • کد خبر: ۱۰۹۸۴
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۲
اختیارات ویژه برای آقای استاندار
واعظی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از تفویض اختیارات ویژه به رزم‌حسینی و ۲ استاندار دیگر خبر داد
مسعود سلطانی - افزایش اختیارات استاندار به منظور حل سریع مشکلات واحد‌های تولیدی یکی از مطالبات کارآفرینان در چند وقت اخیر است. آن‌ها معتقدند که با توجه به شرایط کشور، حل مسایل تولید نیاز به اختیارات ویژه دارد. مطالبه‌ای که رئیس جمهور به آن پاسخ مثبت داده است.
همچنین براساس ماده ٣٧ قانون تأمین اجتماعی، هنگام نقل و انتقال عین یا منافع مؤسسات و کارگاه‌های مشمول این قانون اعم از اینکه انتقال به صورت قطعی، شرطی‏، رهنی، صلح حقوق یا اجاره و به صورت رسمی یا غیر رسمی باشد، انتقال‌گیرنده مکلف است گواهی سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر نداشتن بدهی معوق بابت حق بیمه و متفرعات آن را از انتقال دهنده مطالبه کند. ماده‌ای که سبب شده است در عمل واگذاری واحد‌های تحت تملک بانک‌ها طولانی و زمان‌بر شود. حسن مونسان، دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی، اوایل آبان‌ماه در ستاد تسهیل استان گفته بود که به دلیل ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی امکان خروج ۵۵ واحد تولیدی استان از تملک بانک‌ها و فعالیت مجدد آن‌ها میسر نیست و این قانون نیاز به بازنگری در سطح ملی دارد. براین اساس دیروز رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در جلسه ستاد تسهیل استان گفت: در خصوص تفویض اختیارات، رئیس‌جمهور به وزیر کشور دستور داده‌اند که اختیارات ویژه‌ای به رزم‌حسینی، استاندار خراسان‌رضوی و ۲ استاندار دیگر داده شود تا به صورت پایلوت نتیجه‌اش را ببینیم، در این راستا به اعتبار عملکرد گذشته رزم‌حسینی، نگاه مثبتی از سوی وزرا و رئیس‌جمهور به ایشان وجود دارد و در مقابل خواسته‌هایشان تاکنون تمام تلاش تفویض اختیارات صورت گرفته است.
همچنین محمود واعظی از تلاش برای حل مشکلات واحد‌های تملیکی خبر داد و گفت که مشکلات شبکه بانکی خراسان رضوی -از جمله ماده ۳۷ قانون تأمین اجتماعی و مشکل واگذار نشدن واحد‌های تملیکی بانک‌ها، امکان ارائه تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات کارکرده در صنعت و فروش واحد‌های تملیکی به شکل اجاره به شرط تملیک- را پیگیری می‌کنم. وی افزود: اگر حل این مشکلات به دست وزیران یا هیئت دولت امکان‌پذیر باشد، به انجام رسیدن آن راحت است، در غیر این صورت راهکار حل این مشکلات را در تبصره الحاقی قانون برنامه و بودجه سال ۹۹ تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهیم کرد. وی با بیان اینکه رئیس جمهور درباره کمک به تولیدکنندگان توصیه اکید کرده است، افزود: شبکه بانکی در ارائه تسهیلات و حمایت‌های خود، مشکلات تولیدکنندگان و بخش خصوصی را در نظر بگیرد و سخت‌گیرانه عمل نکند تا شاهد رونق تولید در کشور باشیم. تأمین آب کشاورزی و صنعت تأکید بر اهمیت معادن و توجه بیشتر به این بخش و اولویت دادن به تأمین آب کشاورزی و صنعتی و همچنین آب شرب مورد نیاز مردم از دیگر مواردی بود که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بر آن تأکید کرد و گفت: اولویت دولت این است که خدشه‌ای به روند تأمین آب شرب مردم وارد نشود و تأمین آب کشاورزی و صنعتی مورد نیاز با شیوه‌های درست و علمی و صرفه‌جویی با روش‌های نوین آبیاری و کشت گلخانه‌ای محصولات در کشور تسرّی یابد. واعظی افزود: در خصوص آب مورد نیاز بخش صنعت، کاری که برای استان‌های کرمان، یزد و دیگر استان‌های کم‌آب کشور در دستور کار قرار گرفته است، می‌تواند در مورد خراسان رضوی و جنوبی نیز اجرایی شود.

دولت به اجبار یارانه معیشتی را پرداخت می‌کند
رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در ادامه در خصوص پرداخت یارانه به مردم گفت: متأسفانه در شرایطی به سر می‌بریم که از نظر اقتصادی با تحریم‌ها مواجه هستیم. خودمان به پرداخت یارانه اعتقادی نداریم، اما چاره‌ای نیست. در شرایط کنونی که طبقه متوسط جامعه به دلیل مسائل اقتصادی زیر فشار است و برای مقابله با افزایش غیرمتعارف کالاها، باید نظارت‌ها بیشتر شود.
استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در راستای تحقق الگوی مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی، نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی استان در فروردین‌ماه امسال بدون هزینه دولت با امکانات اتاق بازرگانی ایجاد شد که امروز امور ۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی را اداره می‌کند. علیرضا رزم‌حسینی افزود: با سفر آقای رئیس‌جمهور به خراسان رضوی، پروژه‌هایی به ارزش ۵ تا ۶ هزارمیلیارد تومان بهره‌برداری خواهد شد.

حل پرونده پدیده بدون منابع دولتی
غلامعلی صادقی، رئیس دادگستری کل استان خراسان رضوی، نیز گفت: با همدلی و وفاق موجود در استان بحث پرونده ملی شرکت پدیده را بدون استفاده از منابع دولتی حل کردیم و مشکلات تعاونی‌ها از جمله تعاونی میزان حل‌و‌فصل شده است. ان‌شاءا... بنا داریم همدلی در مسائل اقتصادی -که استان از برکات آن بهره‌مند شده است- در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی نیز برقرار باشد.
رئیس دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: ۶۴۲ معین اقتصادی در استان داریم که ۹۸ درصد استان را پوشش می‌دهند. ۹۵ درصد این معین‌ها بخش خصوصی هستند. محمدرضا مس‌فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: جایگاه معدن در استان‌هایی مثل کرمان، یزد و خراسان رضوی ویژه است. پیشنهاد می‌شود با توجه ویژه به بخش معدن استان امکان افزایش درآمد‌های ارزی از طریق صادرات را فراهم کنیم. مسعود مهدیزاده، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، هم در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای فعالیت مجدد واحد‌های تولیدی راکد گفت: از ابتدای امسال با ۷۶۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد تماس گرفته شده است که ۳۸۰ واحد از آن‌ها به کلینیک صنعت مراجعه و از بین آن‌ها ۶۴ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند. دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز گفت: برنامه‌ریزی کرد‌ه‌ایم که امسال ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید داشته باشیم. حسن مونسان افزود: آمادگی داریم واحد‌های تحت تملک بانک‌ها را به صورت اجاره به شرط تملیک واگذار کنیم.

انتقاد از نحوه اخذ مالیات
حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: از سویی دولت سلبریتی‌ها را معاف از مالیات می‌کند، اما به دلیل سخت‌گیری‌ها جرائم مالیاتی فعالان اقتصادی بیشتر از اصل مالیات آن‌ها می‌شود. محمود بنانژاد، رئیس اتاق اصناف مشهد، نیز گفت: در حالی بعد از افزایش نرخ بنزین برخی بازار را متهم به گران‌فروشی می‌کردند که بررسی‌ها نشان می‌دهد در مشهد بازار وضعیت مناسبی دارد و شاهد شوک قیمتی کالا‌ها نیستیم. محمدحسین روشنک، رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان، نیز گفت: به منظور حمایت از صادرات باید به مرز‌های شرقی و جاده ابریشم توجه شود. محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، نیز گفت: اصناف می‌خواهند شهرک صنفی برای بسته‌بندی و صادرات میوه احداث کنند. براساس قانون برای تغییر کاربری‌ها باید در همان ابتدا ۲۱ میلیارد تومان پرداخت کنند. پیشنهاد می‌شود امکان اخذ این مبلغ بعد از بهره‌برداری از شهرک بررسی شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->