راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

آمادگی مشهد برای برگزاری اجلاس شهرداران شهر‌های جهان

  • کد خبر: ۱۰۹۹۲
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۸
آمادگی مشهد برای برگزاری اجلاس شهرداران شهر‌های جهان
شهردار مشهد در دیدار با سفیران ایران در کشور‌های جهان مطرح کرد
یکی از مهم‌ترین حلقه‌های مفقوده در اقتصاد این روز‌های کشور شاید استفاده از ظرفیت شهروندان ایرانی خارج از کشور و برقراری تعاملات فرهنگی و اقتصادی میان کشور‌ها باشد، موضوعی که در خراسان رضوی به دلیل وجود ظرفیت‌های بالای سرمایه‌گذاری و نیاز به فعالیت بخش خصوصی نسبت به دیگر استان‌ها اهمیت بیشتری دارد. یکی از راه‌های تحقق این امر استفاده از ظرفیت سفرای ایرانی در کشور‌های مختلف است، موضوعی که استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد به عنوان یکی از راه‌های برقراری تعامل برگزیده اند و در دیدار‌های خود با سفرای ایرانی در ۳۰ کشور بر آن تأکید کردند. دیدار استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد با جمعی از سفرای جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین روز آذر به همین منظور انجام شد.

از خواهرخواندگی با ایالت «تلنگانا» تا پرواز به «دوشنبه»
استاندار خراسان رضوی در این اجلاس که ۱۴ آذر در دفترش برگزار شد، از وجود مغناطیسی به نام
امام رضا (ع) در مشهد یاد کرد که همه انسان‌ها را از کشور‌های مختلف به خود جذب می‌کند و همه از آن متنعم می‌شوند.
علیرضا رزم‌حسینی با تأکید بر اینکه در خراسان رضوی فضا به سمت تعامل تغییر پیدا کرده است، افزود: در صورت وحدت و تعامل است که اتفاقات مثبتی را در استان و بلکه کشور شاهد خواهیم بود و توسعه پایدار نمایان خواهد شد. به گفته وی تاکنون در قالب مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان، ۱۴۲ معین مسئولیت توسعه شهرستان‌های استان را پذیرفته‌اند که ۹۸ درصد این شرکت‌ها از بخشی خصوصی هستند. در این راستا سعی شده است از منابع داخلی و بخشی از سرمایه ایرانی‌های خارج از کشور استفاده شود.
دیدار‌های تک‌به‌تک برخی سفیران ایران با استاندار خراسان رضوی از دیگر اتفاقاتی است که می‌تواند در زمینه تعاملات اقتصادی بین کشور‌ها و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی ایرانیان خارج از کشور راهگشا باشد. در این میان کشور هند به دلیل قرابت‌های فرهنگی ظرفیت خوبی برای برقراری تعاملات اقتصادی دارد، موضوعی که سفیر ایران در هند در دیدار خود با استاندار خراسان رضوی به آن اشاره کرد و
گفت: برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی به صورت دوجانبه می‌تواند به توسعه همکاری‌های اقتصادی بین خراسان رضوی و ایالت تلنگانای هند کمک کند. علی چگینی با بیان اینکه خراسان رضوی زمینه خوبی برای جذب گردشگر و سرمایه‌گذار دارد، برگزاری نمایشگاهی از فرهنگ و رسوم خراسان رضوی در کشور هند را پیشنهاد کرد و افزود: برای جذب شیعیان هند به منظور زیارت بارگاه منور امام رضا (ع) باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام گیرد. استاندار
خراسان رضوی نیز با استقبال ازاین موضوع گفت: برای خواهرخواندگی خراسان رضوی و ایالت تلنگانای هند هم آمادگی داریم.
استاندار خراسان رضوی همچنین در دیدار با سفیر ایران در ارمنستان نیز با اشاره به راه‌اندازی مجدد خط پروازی بین مشهد و دوشنبه افزود: پس از تشکیل اتاق مشترک بازرگانی بین ۲ کشور، تجار خراسانی به عنوان محور فعالیت‌های اقتصادی در این اتاق عمل می‌کنند. ضمن اینکه زمینه توسعه خطوط پروازی بین ۲ شهر مشهد و دوشنبه همچنان وجود دارد.

توجه به دیپلماسی شهری در راستای رونق اقتصادی
اقدامات در حوزه دیپلماسی شهری با سایر کلان‌شهر‌های جهان به ویژه کشور‌های همسایه از موضوعاتی است که در سال‌های اخیر شهرداری مشهد برای آن برنامه‌هایی تدوین کرده است؛ بنابراین می‌توان از حضور سفرای ایران در کشور‌های مختلف به عنوان گامی در راستای تحقق این هدف استفاده کرد. ازاین‌رو بود که
۱۴ آذر میان  شهردار مشهد و سفیران و سرکنسول‌های ایران در ۲۸ کشور دیداری ترتیب داده شد که برگزاری اجلاس شهرداران شهر‌های جهان در مشهد، مهم‌ترین خبر مطرح شده از سوی شهردار مشهد در آن جلسه بود.
محمدرضا کلائی در ابتدای صحبت‌هایش، وجود بارگاه منور حضرت رضا (ع) و حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر را (که بیش از ۴ میلیون نفر از آن‌ها زائران خارجی هستند) از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای سرمایه‌گذاری برشمرد. او همچنین نوید داد که با اعلام آمادگی و پیگیری شهرداری مشهد و هماهنگی سفرا و سرکنسول‌های ایران در ۲۸ کشور جهان، اجلاس شهرداران شهر‌های جهان درمشهد برگزار شود.
به گفته کلائی یکی از سیاست‌های شهرداری مشهد در شرایط کنونی توجه به دیپلماسی شهری در راستای توسعه فرهنگی و ایجاد رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری است. در این دیدار غلامحسین دهقانی، معاون وزیر امور خارجه، نیز اظهار امیدواری کرد: سفرا و سرکنسول‌های ایران برای کمک به برقراری ارتباط میان شهر‌های محل مأموریت خود با مشهد در راستای توسعه زیارت و بازاریابی تلاش داشته باشند. او در ادامه صحبت‌هایش به ظرفیت‌های کم‌نظیر مشهد در حوزه‌های مختلف اشاره و اضافه کرد: حضور سفرا و سرکنسول‌های ایران در ۲۸ کشور جهان قبل آغاز مأموریت در این شهر و آشنایی آن‌ها با این ظرفیت‌ها می‌تواند فتح بابی برای همکاری در این زمینه باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->