حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

بشار آمد، پرسپولیس راه افتاد

  • کد خبر: ۱۱۰۱۴
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۸
بشار آمد، پرسپولیس راه افتاد
هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور روز پنجشنبه با پیروزی شش‌امتیازی استقلال و برد پرگل سرخ‌پوشان در اصفهان به پایان رسید. تیم امیر قلعه‌نویی هم در قائمشهر از پسِ سخت‌کوشان نساجی برنیامد و با یک امتیاز به اصفهان بازگشت تا صدر جدول لیگ جذاب‌تر از همیشه شود. برزیلی‌های آبادان هم به ادامه روند روبه‌رشدشان ادامه دادند و پیکان را در آبادان زمین‌گیر کردند.

رسن آمد، پرسپولیس جان گرفت
در آخرین دیدار هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر، پرسپولیس در اصفهان به‌مصاف ذوب‌آهن رفت. سرخ‌پوشان تهرانی در این دیدار با اقتدار و ۳ گل موفق شدند به پیروزی برسند و ۳ امتیاز ارزشمند را به دست آورند تا فاصله‌شان را با تیم صدرنشین به ۳ امتیاز کاهش دهند؛ البته تیم کالدرون یک بازی عقب‌افتاده دارد که در صورت پیروزی در آن، هم‌امتیاز با استقلالِ صدرنشین خواهد بود. پرسپولیس در این دیدار ۲ تغییر در ترکیب اصلی خود نسبت به دیدار‌های قبلی داشت که هر ۲ تغییر به‌خوبی جواب داد. تغییر بسیار مثبت پرسپولیس در میانه میدان بود که اصلی‌ترین دلیل این نمایش درخشان بود و آن، بازگشت بشار رسن بود. این بازیکن عراقی نشان داد که گمشده پرسپولیس کالدرون است و با بازگشت او، سرخ‌پوشان هم زیبا شدند و هم توانستند ۳ امتیاز ارزشمند را کسب کنند تا امیدوار به کسب چهارمین قهرمانی پیاپی خود شوند. پرسپولیس در فصل جاری مشکل بسیار جدی که داشت، این بود که زیاد موقعیت گل‌زنی خلق نمی‌کرد و این به‌خاطر نبود یک بازیکن بازی‌ساز و باهوش در میانه میدان بود که با بازگشت بشار، این مشکل به‌خوبی حل شد. این بازیکن عراقی یکی از بهترین بازی‌های خود را با پیراهن پرسپولیس به نمایش گذاشت. او سرعت بالا و قدرت حفظ توپ فوق‌العاده‌ای هم دارد. گل نخست پرسپولیس با پاس دیدنی بشار بود که دروازه‌بان ذوب را مجبور به خطای پنالتی کرد تا ترابی گل نخست بازی را به ثمر برساند و زمینه برای پیروزی تیم کالدرون مهیا شود. با بازگشت بشار، پرسپولیس زیبا شد و این بهترین دیداری بود که تا الان تیم کالدرون در فصل جاری به نمایش گذاشت. سرخ‌پوشان در این بازی فرصت‌های زیادی را روی دروازه حریف خلق کردند که در بیشتر آن‌ها بشار حضوری فعال داشت تا به‌خوبی نشان دهد که ترکیب پرسپولیس چنین بازیکنی را کم دارد و بی‌دلیل نبود که برانکو هم تا این اندازه به او علاقه و اعتقاد داشت. البته باوجود نمایش خیره‌کننده بشار، باید به ستایش از بازیکنان دیگری مثل رادوشوویچ و ترابی و البته امیری و علیپور هم پرداخت که شب خوبی را تجربه کردند.

دومین تساوی بدموقع سپاهان
دومین تساوی متوالی سپاهان در بدترین مقطع ممکن از نیم‌فصل اول اتفاق افتاد؛ چراکه آن‌ها بعد از تساوی سخت برابر استقلال در دیدار اخیرشان، پنجشنبه هم به زحمت توانستند شکست برابر نساجی را با مساوی عوض کنند تا با این نتیجه و گرفتن تنها یک‌امتیاز، به رده دوم سقوط کنند و صدر جدول را به استقلال بدهند. نساجی مازندران آخرین پیروزی خود را در هفته چهارم برابر تیم قعرجدولی شاهین شهرداری به دست آورده و پس از آن در انجام این کار ناموفق بوده تا با یک روند نزولی و عملکرد نه‌چندان خوبی که ارائه کرده است، در رده دوازدهم جدول قرار بگیرد؛ ولی آن‌ها پنجشنبه باوجود اینکه در دقیقه ۲ دروازه خود را مقابل سپاهان بازشده دیدند، در نیمه دوم بازگشت فوق‌العاده‌ای داشتند و با گل‌های عباس‌زاده و ممشلی از حریفشان پیش افتادند تا در آستانه کسب یک برتری بزرگ قرار بگیرند. در ادامه شاگردان قلعه‌نویی نیز توانستند توسط مهدی‌زاده نتیجه را جبران کنند، اما در کسب پیروزی ناکام ماندند تا با این توقف بدموقع، صدر جدول را به استقلال بدهند.

۵ تیم در سودای صدرنشینی در هفته سیزدهم
دیدار‌های هفته سیزدهم درحالی به پایان رسید که تنها ۶ تیم ۱۳ بازی انجام داده‌اند و ۱۰ تیم دیگر حداقل یک بازی عقب‌افتاده دارند. لغو ۶ بازی از دیدار‌های هفته یازدهم و دوازدهم باعث شد تا جدول رده‌بندی در وضعیت کم‌سابقه‌ای قرار بگیرد و رتبه‌بندی تیم‌ها دچار مشکل شود. طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ، این دیدار‌های عقب‌مانده پس از پایان هفته هفدهم برگزار خواهد شد و سرنوشت جدول تا آن مقطع مشخص نیست که چه خواهد شد، ولی از نظر ثبت تاریخی جدول هفته سیزدهم با انجام ۶ بازی مذکور به‌روز خواهد شد و احتمال‌های متفاوتی را می‌توان برای آن پیش‌بینی کرد. درحال‌حاضر استقلال با یک بازی بیشتر نسبت به سایر رقبا در صدر جدول است، ولی با توجه بازی سخت و شرایط پیچیده سایر تیم‌ها شانس مناسبی برای حفظ صدرنشینی خود دارد.

استقلال
از جمع تیم‌های بالای‌جدول، استقلال تنهاتیمی است که ۱۳ بازی انجام داده و با ۲۵ امتیاز منتظر بازی عقب‌افتاده سایر رقباست. برگ برنده استقلال تفاضل گل عالی این تیم است. استقلال با تفاضل گل ۱۴+ سایر تیم‌ها را محکوم به پیروزی و بعضا برد با نتایج عجیب در بازی عقب‌مانده خود می‌کند.

سپاهان
سپاهان در ۱۲ بازی ۲۴امتیاز کسب کرده و با متوسط ۲امتیاز در هر بازی بهترین میانگین امتیاز این فصل را دارد. بازی معوقه سپاهان یک دیدار سخت در آبادان مقابل صنعت‌نفت است که تنها سپاهان در صورت پیروزی در آن مسابقه صدرنشین لیگ خواهد شد.

شهرخودرو
نماینده استان خراسان در بازی معوقه هفته یازدهم باید در یک بازی حساس در مشهد به دیدار تراکتور برود و تنها پیروزی در آن مسابقه می‌تواند این تیم بیست‌وسه‌امتیازی را به صدر جدول برگرداند؛ البته به شرطی که سپاهان مقابل صنعت‌نفت به پیروزی نرسد.

پرسپولیس
قهرمان ۳ فصل اخیر لیگ، برای قرارگرفتن در صدر جدول باید دست به کار عجیبی بزند و نساجی مازندران را با اختلاف ۷ گل شکست دهد. پرسپولیس ۲۲امتیاز دارد و در صورت برد با چنین‌نتیجه‌ای و توقف سپاهان و شهرخودرو در بازی معوقه، تیم نخست جدول در پایان هفته سیزدهم خواهد بود.

صنعت‌نفت آبادان
جمع بالانشینان یک مهمان ناخوانده دارد که تیم صنعت نفت آبادان است. طلایی‌پوشان خوزستان شروع فراتر از حد انتظاری داشتند، ولی شکست سنگین مقابل استقلال و حذف در جام‌حذفی مقابل پرسپولیس باعث شد تا پیش‌بینی شود که این تیم از مسیر موفقیت خارج شده است؛ اما ۲ برد متوالی برابر شهرخودرو و پیکان، مجددا نگاه‌ها را به این تیم معطوف کرد. این تیم برای صدرنشینی به چیزی شبیه معجزه نیاز دارد و به‌جز اینکه شهرخودرو و پرسپولیس در بازی معوقه نتیجه دلخواه خود را نگیرند، صنعت نفت باید با ۱۵گل سپاهان را شکست دهد!

تراکتور
از جمع تیم‌های مدعی، تراکتور تنهاتیمی است که ۲ بازی عقب‌افتاده دارد. این تیم پس از شروع مطلوب در آغاز لیگ در ۴ بازی قبلی تنها یک امتیاز کسب کرده است. این تیم هجده‌امتیازی در صورت پیروزی در هر ۲ بازی معوقه خود مقابل شهرخودرو و پیکان در بهترین شرایط به رتبه سوم دست خواهد یافت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->